"בתוך שעות השקט מיוזע מגופך חש אותך נעלמת חומקת אל תוך תוכך . . . והכול רק משחק של דמעות" קונן האומן הכה מוכשר אבי בללי (נקמת הטרקטור); כן, תחשבו על זה, מה בעצם מפריד אותנו, בני האדם, מבעליי החיים ? כן, דמעות, כן הבעת רגשות.

אין לי בעיה עם דמעות, אני חושב שזה טוב לבכות; במידה, מדי פעם, זה מנקה, מוריד, משחרר ויש כאלו שאני ממליץ להם לבכות – סוג של שיעורי בית. לתרגל מול עצמך, מול המראה מבע כה אנושי, כה אינטימי וכה כנה. כן, יהיו כמוכם שייקראו זאת וייזכרו במשפט שהיינו אומרים פעם במגרשי הכדורגל לבכיינים: "מה אתה בוכה כמו ילדה . . " וכן, לגישתי, לקח לנו כמה שנים להבין עד כמה המין הנשי חזק (סרטון בסוף) ועד כמה זו תעצומת נפש, להוריד את הראש, לבכות, להרגיש, לכאוב.

https://www.youtube.com/watch?v=6w0y034ZMvo

שעת ערב נעימה עכשיו; חוזר עם ילדיי מהבריכה ואני מתיישב לצפות בתקציר גמר ווימבלדון בין "הבלתי נגמר" – ספורטאי העל רוז'ה פדרר וכן תזכירו אותו בנשימה אחת עם מוחמד עלי, מייקל ג'ורדן, ליאונל מסי ומייקל פלפס כאנשים ששינו את ענף הספורט בו היו פעילים וגם מעבר לזה, על תפיסת הספורט כשם שאנו חווים אותה כשם שאנו עוזבים הכול ומתיישבים לראות את רגעיי הקסם הללו; חשבו על כך, יותר מקונצרטים, הצגות, מופעי רוק, אופרות או כל דבר שאנו בחורים להעביר בו את זמן הפנאי (המצומצם שלנו), הצפייה בספורט עולה על כולם בעשרות מונים.

מאמן אנשים על הספקטרום האוטיסטי

גמר ווימבלדון, השחקנים שהגיעו למעמד נכסף זה הזיעו והתאמצו במשך למעלה משבועיים לגבור על הרבה מאוד שחקנים ולחצים על מנת להגיע למעמד השיא של הטניס העולמי והנה השחקן הקרואטי המדורג ב 10 הראשונה בעולם מתפרק ! קרואטי שנראה מאיים ומעל 1.9 פשוט מתפרק מנטאלית וממרר בבכי באמצע המשחק; אין לתאר. על עבודתי כמאמן מנטאלי כמעט ואיני יכול לדבר, על הנעשה ביני לבין השחקן – האדם ישנו הסכם חיסיון, פורמאלי ובלתי פורמאלי ולכן, כאשר אימון מנטאלי מוצג בצורה זו בפניי מיליוני צופים בארץ ובעולם כפי שתראו בסרטון זה, הרי ראוי שתצפו בזה, לא רואים כל יום כזה מחזה.

לגישתי, קשיחות היתר (הזקן אגב הפך היום בספורט המקצועי לסימן זיהוי לקשיחות או כפי שהגדיר בפניי כדורגלן, בלם "כשאני עם זקן אני מרגיש כמו חוטב עצים בערבות שבדיה, אף אחד לא יתעסק אתי") אשר נצברה אצל צ'יליץ' במשך השבועיים של התחרות, כמו גם, האינטנסיביות של פדרר במשחק המושלם הביאו אותו למצב של שבירה ועד לכדי בכי בעטיו נעצר המשחק למספר רגעים ולא, הוא לא נפצע בגוף, אלא בנפש וכן, הקשר בין הנפש לגוף הוא קשר בלתי אמצעי וניתן בנקל לראות בהמשך המשחק את "הטעויות הלא מחוייבות במציאות" אותם ביצע. שימו לב אם כן לשבירתו של צ'יליץ' החל מדקה ו 15 שניות ומתוך אתר ערוץ הספורט:

http://www.sport5.co.il/HTML/Articles/Article.411.246182.html

לסיכום,

צפו בסרטון הבא ואם תרצו, קראו בכתבה הבאה על תעצומות נפש של ספורטאית; לא סופר מוכשרת, אבל מאוד מחויבת וסופר חזקה בראש; כן, כאן אני מתחיל כל הרצאה של אימון מנטאלי וברור, אל תפסיקו להאמין, עבודה קשה, עשייה – Doing מביא אותנו כמעט לכל מקום נכון, מי שמכיר אותי כבר יודע: קרוליין ווזניאקי, בבקשה, תהיו מרוכזים, התעלות:

ולגביי המבדיל בין ספורטאים גדולים ורגישים בצורה המדויקת והנכונה אתם יכולים להתבונן עמוק לתוך עיניו של פדרר הגדול, כן, גם הוא בוכה, גם אם זו לו כבר הזכייה ה 8 בטורניר מקסים זה. ספורט, אנושיות, חייתיות והחיים בכלל – ביני לבין עצמי אני חושב שהמניע המרכזי לכתבה זו היא השיחות שיש לי עם אנשים (גברים ונשים) בהם הם מעט מרירים על אי הבעת רגשות מצד בן הזוג . . ולא אציין כאן מצד איזה מין בעיקר באות התלונות . . . איך שאני אוהב את העבודה שלי.

 

אסף לב – קבוצת ריצה מוקדם בבוקר, קבוצת הליכה בחוף הצוק

הצטרפו אלינו בפייסבוק 

ערוץ היוטיוב ונשמח לקבל תגובות על הסרטונים

ויש גם אינסטוש מדליק

אימון וליווי מנטאלי – ליצירת קשר לחצו כאן

"רצים עם אסף" – תעשו ספורט – זה עושה טוב, לכם ולעולם

קבוצת ריצה בכפר - סבא

קבוצת ריצה בכפר – סבא, קבוצת הליכה בחוף הצוק הצפוני

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

10 Comments

  1. אסף לב הגיב:

    כן,
    תמונת הרקע לכתבה – תמי שלנו – לוחמת !

    אסף

  2. אלון הגיב:

    דוק, כתבת מרגש ומעניין כתמיד, מקווה שהספר בדרך. לשיטתי מומלץ ורצוי לבכות כמה שיותר. זאת ונטילציה מעולה ובמיוחד ליד אנשים, זה מראה על חוסן נפשי שבן אדם מסוגל לשתף ברגשות שלו ולהראות את עצמו ברגעים הכי טבעיים, שלצערי האנושות מנסה להדחיק ולציין כחולשה. ללא ספק הסרטונים שצירפת מראים זאת בבירור. לבכות, להתאושש, לקום ולהמשיך הלאה ולסיים את המערכה. ראוי לכל הערכה. חיבוק

    • אסף לב הגיב:

      תודה אח וחבר יקר; זהו שלגישתי "עודף בכי" או נטייה לבכות הרבה מעורר בנו יותר ויותר רגשות של "לא תלוי בי" או רחמים עצמיים או חוסר יכולת לבנות את הקשיחות הרצויה וכן, אתה יודע כמה קשוחים צריכים להיות בעולם שלנו כאן.

      אז כן, לבכות "במידה" וכמובן ומעל לכל שכל אחד הוא יחיד ומיוחד וכל אחד צריך ללכת עם מה שנכון לו; אגב כך, לגישתי, לא סתם מגיעים אליי מאומנים כאלה ואחרים ולחבר טוב שלי מגיעים מאומנים אחרים ושונים לגמרי.

      אחלה יום,
      תודות,
      אסף

  3. שרון הגיב:

    נהנתי לקרוא אסף,

    המשך כך,

    שרון – מוסך התאומים הוד השרון

  4. יוחאי הגיב:

    כתבה יפה אסי.
    שים לב שהגדולה של צ'ילץ' שהוא התגבר על המשבר והמשיך. לא מובן מאליו.
    לגבי פדרר, כבוד לראות אותו משחק. בכזו אלגנטיות.
    ובגיל 35 הוא משחזר שיא של 40 שנה, לא להפסיד אף מערכה בדרך אל התואר.
    כמה עוצמות באיש אחד.

    • אסף לב הגיב:

      תודה רבה יוחאי; בהחלט חוויה צרופה לצפות בפדרר; כן, לא להפסיד אף מערכה זו יכולת לא נקלטת.

      כן, צ'יליץ' אכן המשיך וזה ראוי לכל ההערכות ובכל זאת, ניתן לטעמי היה להכין אותו בצורה מעט טובה יותר שהרי כולנו מבינים שברמות ספורט אלו אתה מחפש "התעלות" ולוא דווקא הבעת רגשות בכזו צורה . . . ובכל זאת וכמובן שזהו רגע ששווה צפייה ומעורר בנו הצופים רגשות של חמלה, אמפאתיה ואהדה.

      יום נהדר,
      תודה,
      אסף

  5. קסמן הגיב:

    סתם בכיין……

    אחי, אני כמובן צוחק.
    מדהים לראות כמה החוסן המנטאלי תופס חלק כה מרכזי ועושה אלופים.

    על ההגשה שלך אני כבר לא מחמיא כי תמיד מעניין ומסקרן.

    תודה.

  6. תמוש הגיב:

    אלון, כתבת יפה למעלה.
    הפסקתי לבכות ממזמן, הדמעות אף פעם לא הובנו, הוצגו כחולשה ותמיד התבקשתי להפסיק עם זה תיכף ומייד. אז הפסקתי.
    גם בתמונה למעלה, נפלתי, נחבלתי, כאב מאוד, חשקתי שיניים ויאללה להמשיך. בלי דמעות. אנחנו לוחמים עם אסף.
    ולגבי הכתבה, חזק מאוד אסף, וכתוב יפה.
    לצערי בכלל לא מוצאת עצמי מול הטלויזיה. כנראה שאני מפסידה.
    באש ובמים- בלי דמעות,
    תמי

  7. אסף לב הגיב:

    היי תמוש, נהדר, כיף לקרוא, להבין ולהרגיש.

    אין לי טלוויזיה אגב – יש אבל לא מחוברת לכלום חוץ מסרטים (הפרסומות זה מהדברים המסוכנים שעוברים עלינו היום ובכלל, לקרוא, לחוות ובכלל, לייצר לעצמי, בחיי את הסרט / סדרה שלי) כך שאת לא מפסידה הרבה.

    באש, במים, באנרגיה טובה; אנו שם.

    אסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.