מאמץ כנה להגשמת החלומות והשגת היעדים

אימון מנטאלי – מה זה בעצם ?

אימון מנטאלי, הינה דיסציפלינה שהולכת ותופסת תאוצה ועניין בקרב ספורטאי עילית, כמו גם בקרב ספורטאים עממיים ובכלל, בקרב כל מי שחי כאן, עובד, "נלחם" ומשתדל לעשות דברים בצורה טובה יותר, מדויקת יותר; בימים אלו, ימי "משבר הקורונה" אנו נדרשים להיות חכמים יותר, אפקטיביים יותר ושמחים יותר ושוב, בכל תחום! הספורט – תנועה -Doing זה האמצעי, השיחות – נשימות או סתם קפה ו / או לזרוק לסל הם חלק מהמפתחות. רוצים לשמוע עוד, תקראו כאן, בבקשה ובתודה.

הספורט, הגוף הוא האמצעי עמו אני עובד, אותו ודרכו אני מאתגר את הנפש ושם נוצר ההיזון החוזר: גוף ונפש(האם סטטי בטן – פלאנק – זה רק יכולת של שרירים בבטן או שזה גם יכולת להתמודד עם קושי בראש) ? איך אני מתמודד כאשר הגוף מתחיל לרעוד ופחות חמצן מגיע לאיבריי הגוף – למוח, לשרירים ולפריפריה ? 

סטטי בטן

פלאנק – סטטי בטן: לא רק פיזיולוגי, אלא גם מנטאלי

זה כלל לא משנה האם אתה "תקועים" במקום העבודה כבר כמה שנים בלי להתקדם או בלי להיות שבעי רצון ממה שאתם עושים, או שאתם כן הולכים ומשמינים בכל שנה בעוד 2 ק"ג וכבר המון זמן מתכננים להפסיק לעשן ולהתחיל לעשות ספורט – האימון המנטאלי יכול לעזור באמצעות שיטות מגוונות ופשוטות יחסית להביאכם למקום אליו אתם שואפים / חולמים להגיע; אז דרך תוכנית אימונים אישית או דרך הקבוצה "רצים עם אסף" זה בסיס הרעיון:

מטרתה הראשונית של דיסציפלינה זו היא ליצור מצב בו אנשים – ספורטאים יתפקדו ויבצעו את המוטל עליהם בצורה טובה יותר, פשוטו כמשמעו; המטרה השנייה והנעלה לא פחות היא לפיה האדם שעובד עמי על אימון מנטאלי בין אם הוא ספורטאי, ילד, פנסיונר או על הספקטרום האוטיסטי היא לעשותו מאושר יותר ממה שהוא עושה, בכל תחום.

כך, למשל, ניתן לראות קבוצה כמו מכבי ת"א בעונת הכדורסל 2012 – 2013, בה כולם כבר הספידו אותה, למעט היא עצמה. הקבוצה זכתה לעבוד עם מאמן כדוגמת דיויד בלאט שהוא, איך אומרים, מומחה לאימון מנטאלי, זה הצליח לגרום לכולם "להרים את הראש", להאמין, להבין מה זו המסורת של מכבי ת"א – שאף פעם, אבל אף פעם לא מרימים ידיים והנה, הקבוצה שוב בעניינים עם חצי רגל בהצלבה באחד הקאמבקים הגדולים של עולם הכדורסל האירופאי. עם זאת וחשוב לציין ולשים לב: הפיינל פור לא הוגדר השנה במטרות של מכבי !

נכון, תמיד זה ברקע במועדון בכזה סדר גודל ועם כזו מסורת, אך כשאני עובר על גזרי העיתונות, אני רואה שמדובר בעיקר על עונה כלכלית, עונה של בניית סגל, אך בהחלט לא מדובר בר' גליי על כך שהפיינל פור זו המטרה. היום, כולנו יודעים לאן הגיע בלאט עם היכולות המרשימות שלו בהובלתו בעונתו הראשונה ב נ.ב.א את קליבלנד קאבלירס לעונה מופלאה ועד לגמר שרבים חושבים שיכל היה להיגמר אחרת אילמלא הפציעות של שני שחקני הרכב.

עוד על אימון מנטאלי לכדורגלנים – צפו בסרטון שכאן – משחקי כדור והשתלבות הפרט בקבוצה.

הגדרת מטרות אם כן, לטווח קצר ולטווח ארוך וכאלו שיהיו ריאליות ונהירות מהווה נדבך מרכזי בתפקוד המערכת: גם עם זו מערכת – קבוצה וגם במערכת אישית בו על הספורטאי לתעד ולנהל מעקב אחר ביצועיו ולהתייעץ עם מאמנו על כיוון ודרך ההתקדמות וכן, חשוב לציין את זה שכולנו שואפים להתקדם ובמקביל כולנו מתבגרים . . . אסיים לכתוב מאמר זה "זקן" ב 3 שעות לערך מזו שהתחלתי בו. דוגמא: מצורף כאן סרטון שלי ממירוץ רעננה שנערך לאחרונה אשר היווה עבורי נקודת ציון ובחינת ההתקדמות אל המטרות שהצבתי לי בתחילת העונה ולפיהן בדרך אל ירידה מ 40 דקות לתחרות של 10 ק"מ יהיה עליי ראשית לכל, לרדת מ 20 דקות ל 5 ק"מ בתחרות רשמית. הקריטריונים אותם בחנתי במירוץ זה היו פיזיים – ק"מ שבועי וכמות אימונים בתקופה הנתונה, כמובן משקל גופי (מבחינת יכולותיי זה חייב אותי להיות מתחת ל 80 ק"ג – בדוק ומתועד במשך שנים) וכמובן, הקצב (pace) אליו אני מצליח להגיע ולשמר באימונים בתקופה שטרם התחרות הנידונה. בהיבטים מנטאליים, חשוב היה לי "לדחוק את עצמי לקצה" ולדעת שסבל וקושי יהיו מנת חלקי בבוקר תחרות זו (סלחו לי, אולם בבוקר תחרות אני מבלה בשירותים מספר פעמים לא מבוטל – בערך כמו ברווז . . .) וגם כאב ראש קל הוא מנת חלקי בבוקר שכזה אשר מקשה עליי אפילו בביצוע חימום נאות וזאת ועוד;

התת – מודע שלי פועל באופן כה חזק עד אשר אני לוקח עמי את כל אשר הכנתי בלילה הקודם ואת רצועת הדופק אני משאיר בבית . . . כנראה, למען לא אראה את הדופק הגבוה שלי ואכנס למחשבות מיותרות והרהורי פרישה / עצירה / האטה. כך, המאבק הזה בין הגוף (שבהחלט היה מוכן) לנפש אשר תורגלה והתכוננה ליום זה גם ולעתים בעיקר דרך תרגולי נשימה וויזואליזציה הביאה אותי לתוצאה ואל היעד אליו התכוננתי בתקופה הנידונה. להלן סרטון הוידאו מאזור ק"מ 4 בו הנפש, הנשמה "נוטלת פיקוד" ומביאה אותך בבטחה ובאחריות – תחת הגדרת היעדים – למקום בו כה רצית להיות . . . הפודיום של המקום השלישי ובתוצאת שיא של 19:40 דק' הינם רק בונוס.

מירוץ גלעד – רעננה – 5 ק"מ

אימון מנטאלי אם כן, למעשה משלב בין יכולות אנושיות גופניות גנטיות – מולדות, עם יכולות נפשיות אישיות של הספורטאי – המאומן – ובוחן אותם במפגש עם המציאות (במסלול, במגרש) ומחוצה להם והשפעתו של כל תחום על האחר. ידוע ודובר רבות על ספורטאים מצטיינים שאינם יודעים להתחרות ולהיפך. מיותר לציין שזה שיודע להתחרות חייו הופכים קלים הרבה יותר, הן בהיבט מנטאלי והן בהיבט אימוני גרידא. כהמשך לזה, אנו עוסקים גם ביכולת מיקוד, ריכוז ואבחנה בין עיקר ותפל וכפועל יוצא של זה, עוזרים בבניית "רוטינות" – סדרה של פעולות קבועות העוזרות לחוש בנוח, במצב מוכר, מצב כמעט טבעי שעוזר רבות בעיקר במצבים סגורים במשחק – מכת עונשין בכדורגל, זריקת עונשין בכדור סל וכדומה. כאן, בחרתי להביא דוגמא נפלאה לסרטון מוטיבאציה חיובי המתקשר בעיני להמון דברים שאני, כמאמן, רוצה להביא עמי: עבודה קשה תוך שילוב של ריצה וקריאה running and reading. מוגש על ידי אייקון תרבות אמריקאי, וויל סמית: 

2 מפתחות לחיים טובים יותר

עוד עוסק האימון ברמת עוררות מיטבית של השחקן (האם קר כמו רוז'ה פדרר או אמוציונאלי יותר כאנדי מארי) ? מהי רמת העוררות הטובה ביותר עבור השחקן ולא פחות חשוב מזה, באיזה ספורט מדובר – טניס או כדור מים, למשל. העיסוק בתחום בוחן גם את רמות הלחץ ו / או החרדה בהן נמצא הספורטאי, כל שכן, כאשר מדובר בהחלטות הרות גורל במשחק וביתר שאת לקראת סוף המשחק או אז רמות האדרנלין, הלחץ והעייפות עולות באופן טבעי;

לצפייה בסרטון על שחקן כדורסל שלא עומד בלחץ בשניות האחרונות של משחק – לחצו ממש כאן. גם באיכות החיים וב"ויתורים" של הספורטאי עוסק התחום ואומר, מה המשמעות של שיפור יכולת הספורטאי בהיבטים ספורטיביים, לעומת היבטים חברתיים – האם הם פוגמים בהם, האם הם משפרים אותם ? וכמובן, ההקשר שלהם למגרש. האימון המנטאלי יוצר מסגרת עבודה, יוצר תחום, חיץ, בו הספורטאי יכול להביע את רגשותיו בצורה חופשית (כל שכן כאשר אני עוסק בהעצמת נערים על הרצף האוטיסטי; אלו הרבה פעמים חוששים להביע דעה, או נמנעים ממגע – באימון הם פורחים!!) – הנאמר בין מאומן למאמן מנטאלי הנו מחויב בסודיות מלאה, בדיוק כפי שמתחייב מיחסי פסיכולוג מטופל, זאת, גם כאשר המאמן המקצועי שואל שאלות לגבי הספורטאי. . .

במסגרת אותו "מקום" בו הספורטאי מרגיש מוגן, מרגיש בבית, קל לנו, כאמור, לקבוע מטרות "מטרות דרך ולא רק מטרות הישג" ולבחון את יכולותינו להגיע אליהן ושוב, כמובן, חשוב שתקבע מטרה ברת הישג וריאלית ומדגיש שוב – מטרות אלו צריכות להיות תחומות בזמן ומוגדרות היטב, כמו גם, נקודות ביניים לבחינת מגמת השיפור והעמידה או התיקון וההתאמה של המטרות אל הספורטאי הספציפי והתקופה הנתונה בו הוא נמצא עם חייו: משפחה, עבודה, אנרגיה כללית ועוד.

המאמץ הזה לא לוותר, להתמודד עם הבחורים הצעירים והחזקים דוחף אותך אל עבר עמידה ביעדים גבוהים יותר, המטרה מוגדרת ומתעדכנת בהתאם לקשיים שצצים ועולים כל הזמן – בספורט כמו בחיים כמובן

מרוץ גלעד - רעננה: הדרך אל הפודיום רצופה קשיים אדירים!

מרוץ גלעד – רעננה: הדרך אל הפודיום רצופה קשיים אדירים!

אימון מנטאלי עובד, הן ברמת הפרט – מפגשים אישיים והן ברמת הקבוצה עם הפעלות מגוונות, הפעלות היוצרות "יחידה" מגובשת, הרמונית וסינרגטית המוכנה לפעול למען מטרת העל של הקבוצה (להישאר ליגה, לקחת אליפות ארצית, ליגת אלופות וכדומה) ולהמנע ככל שניתן ממצב בו הפרטים בקבוצה נלחמים על חייהם ועתידם על חשבון הקבוצה. אימון זה מטפח ומחדד גם היבטים של מוטיבאציה גבוהה הנשמרת לאורך זמן בין חברי הקבוצה, מנהליה וכן ולא פחות חשוב, אוהדיה (ראו את המקרה המצער של בית'ר ירושלים מהעונה והתפוררות הקבוצה, עת למשחק ליגה שלה הגיע פחות מ 1000 אוהדים) והאנשים שנותנים לה את הגב ואת האמונה לפועלם. על ספורטאית סופר מוכשרת שלא נשברת גם כאשר היא משחקת פצועה, צפו כאן.

אימון מנטאלי נעזר בטכניקות ומתודות שונות שחלקן שאובות מעולם הפסיכולוגיה; "בספורטדוק" למשל, מושם דגש רב על פסיכולוגיה חיובית – חשיבה חיובית (זליגמן 1998) ונעזרים בשיטות של ביו – פידבק, הדמיה – virtiulisation (תהליך של יצירת תמונה בראש, תוך שימוש בזיכרון ובדמיון, בו המוח שולח מסרים לגוף וממש מבוצעת פעילות נוירונית) וניתוחי וידאו – video analysis וצילום ותיעוד של ספורטאים "במגרש שלהם".

האימון המנטאלי לסיכום, עובד על מציאת ערכים ממשיים עבור השחקן; הן כאדם וכמובן, הן כספורטאי. שאיפתי כמאמן מנטאלי היא ליצור מצב בו ספורטאי יוצא ממני בכל פגישה עם "ערך חדש", ערך שצף ועלה במהלך התרגול ואותו ייקח המתאמן אל המגרש, אל החיים. אדם, שחקן אשר יידע לאמץ ולסגל יכולות מנטאליות גבוהות עם עבודה קשה על המגרש ומחוצה לו, כמעט בהכרח שיגיע למקומות גבוהים יותר מאלו שאינם מתאמנים ומתרגלים יכולות אלו; שווה לנסות – דברו אתי, אשמח, אני אוהב את העבודה שלי . . . 

ספורטאית לאחר פציעה וחוסר בטחון נכנסת למים – לים בחורף על מנת לחוש בטוחה יותר / חזקה וחסינה יותר.

image001

בברכת הספורט והאנרגיה הטובה,

אסף לב – מאמן נוער ובוגרים על הרצף האוטיסטי, קבוצת ריצה בכפר – סבא, קבוצת הליכה בים

מאמן טריאתלון, מאמן מנטאלי לספורטאים ולכאלו הרוצים לחוש כך

פייסבוק – מוזמנים להצטרף אלינו

יוטיוב – כאן 

אינסטגרם מדליק 

"רצים עם אסף": קבוצת ריצה וקבוצת הליכה – אימון מנטאלי וגופני – ליצירת קשר לחצו כאן

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

55 Comments

  1. דניאל לוריא הגיב:

    היי אסף, פוסט מעניין – אהבתי. =)
    הרבה אנשים, לדעתי, לא יורד להם האסימון עד כמה בעצם, לא רק בספורט, אלא בכל כך הרבה תחומים אחרים בחיים, "הכל בראש".

  2. נחמיאס מנחם הגיב:

    האבר המרכזי בגוף האדם זה הראש ותכולתו, הראש ותכולתו הם לטובתינו ולאיכות חיינו.
    אם נידע בטיפול מנטלי נכון לגרום לו להבין שאנו זקוקים לו לשיפור היכולת במקרה זה בספורט, אז יהיו תוצאות טובות יותר.
    האמינו ותנסו זה מועיל !!!
    בברכה
    נחמיאס מנחם – מאמן מנטאלי

  3. ישי צור הגיב:

    אסף – ברכות על המאמר ועל התמצית היפה של הדברים. חשוב לציין שבסופו של דבר הספורטאי צריך לקחת אחריות על פיתוח הצד המנטאלי שלו ואנחנו צריכים לעזור לו בכך. היום יותר ויותר ספורטאים מבינים שאם אפילו יקדישו קצת זמן וכסף עבור פגישות עם פסיכולוג ספורט/מאמן מנטאלי במקום להשקיע אותו בעוד אימונים אישיים או אימוני כושר ולו לתקופה קצרה השינוי יהיה מדהים, גם בתוצאה וכפי שציינת לא פחות חשוב גם בתחושה ובהנאה.
    אגב – כריס וובר למעשה לא השתחרר אף פעם מתווית הלוזר הטמבל שדבקה בו בעקבות אותה טעות. מעניין אם היה לו פסיכולוג לדבר איתו על זה…

  4. […]  לאימון המנטאלי, חשוב נאומו מעורר ההשראה של קינג כמה היבטים מרכזיים: הוא חכם, הוא סוחף ואנרגטי, הוא רואה את הנולד, הוא מכין את אנשיו לקשיים שבדרך ואם זאת הוא פורט – ממש מנגן – את חלומו הקורם עור וגידים ומוריד אותו לקרקע המציאות. עולם הספורט: כידוע לכם בגילאי 12 עד 14 נכנס "הספורטאי שבדרך" לשלב ההתמקצעות, השלב שבו הוא מחליט באיזה ענף ספורט הוא הטוב ביותר, באיזה ענף הוא יוכל למצות כישוריו ובהקבלה: האם אתה חולם בלילה לשחק במדיסון סקוור גארדן עבור ניו יורק ניקס או שאתה חולם לשחק במכבי יפו ושדודה רחל תבוא ותצעק: יופי אלון, תמיד ידעתי שיש לך כשרון… במילים אחרות: ההחלטות והתובנות אליהן יגיע הספורטאי, בערך בגיל 14 ושלב ההתמקצעות עתידות ללוות אותו שנים רבות ולעתים, כל החיים. זהו השלב שבו אני צריך להגדיר לעצמי את החזון. האם, נניח כשחקן כדורגל, יש לי את היכולת להיות שחקן ריאל מדריד, במכלן הבלגית, בהפועל ת"א, קריית שמונה, הפועל לוד, ביתר כפר – סבא, או לשחק בשכונה עם החברים והילדים של החברים שלך….שלב זה והגדרתו במסגרת החזון תעזור לשחקן לחדד את המטרות קצרות וארוכת הטווח, לייעל את החתירה אליו וכן, תגרום לו לחוש, להרגיש וכן, להאמין בחלום אותו הוא יוצר לעצמו. תפקיד המאמן המנטאלי בשלב זה הוא לעזור לספורטאי לשקף את היכולת האמיתית שלו ובהתאם אליה להתאים, "לקדד" ולהתאים את המערכות האחרות שבאותן שנים, כולן מבקשות תשומת לב אדירה, כמובן: חיי חברה ולימודים – בית הספר. עוד על תפקיד המאמן המנטאלי קראו כאן. […]

  5. […] במשחה 200 מעורב. זאת ועוד, פלפס מראה לעולם איך "ניתן לחזור בהיבט מנטאלי", לאחר שכושל ביום הראשון של המשחקים ומסיים רק 4 בעוד […]

  6. אסף לב הגיב:

    תוספת לגביי החלק הראשון של המאמר:

    מכבי בעונה זו אכן חוזרת לאחר סדרת ניצחונות הירואיים, אולם כושלת כישלון חרוץ בהצלבה. רוצה לומר, חוסר הגדרת פיינל פור בהגדרות, במטרות לעונה, לא נכנסו לתודעה הפנימית, להוויה, לא קועקעו בקוד הפנימי / מנטאלי של שחקניה ואלה הגיעו בדיוק עד לאן שהוגדר להם בתחילת העונה.

    מטרות, יעדים והתקדמות להגשמתם ראוי שיהיו מוגדרות בבהירות, באחריות ועם ראייה אופטימית וריאלית – גם עם יומרנית לעתים – של המציאות: הן הפנים ארגונית והן בסביבת המטרה.

    אנרגיה טובה,

    אסף

  7. […] 1.מטרה – על המטרה להיות ראויה, ריאלית ולא קצרת טווח. למשל, בחור בן 28 שמתחיל להתאמן. הלה סיים צבא (בשנה וחצי האחרונות "בקושי זז"), טיול דרום אמריקה (ברור שלא התאמן), תואר ראשון (כמעט שלא התאמן – היה גם לחוץ בעבודה שבמקביל), חתונה (העלה עוד 2 קילו, לא התאמן) ואז, זה קורה… מגיע ילד ראשון ובערך אז, גומלת ההחלטה שזהו: "רוצה לחזור לעצמו", רוצה "פינה" לעצמו ובמידה, רוצה גם לשמש "דוגמא חיובית בבית" המתהווה, כפי שאמר לי פעם חבר חכם. נקבעת מטרה: נניח,  מרוץ נייקי בעוד כחצי שנה ולסיים את 10 הק"מ בפחות משעה. חשוב ליידע את הסביבה במטרה (מגביר את המחויבות והמוכוונות של הסביבה ליעד שנקבע), חשוב מאוד לתעד את המשקל ולעקוב אחריו ואחר מגמת הירידה שאמורה לתפוס מקום עם החלת והגברת האימונים ועוד, אני תמיד מייעץ לעשות בדיקת דם וארגומטריה טרם התחלת / החזרה לפעילות. […]

  8. […] בו דווקא בשלבים המכריעים של העונה כולה; אולם יותר מכל, כמאמן מנטאלי, אני נותן את הדעת על האמונה של הספורטאי לתת מעצמו את […]

  9. אלכס הגיב:

    כל יום אנחנו מחליטים האם לוותר לעצמנו או לקום ולהגשים את החלומות שלנו.

  10. […]  לאימון המנטאלי, חשוב נאומו מעורר ההשראה של קינג כמה היבטים מרכזיים: הוא חכם, הוא סוחף ואנרגטי, הוא רואה את הנולד, הוא מכין את אנשיו לקשיים שבדרך ואם זאת הוא פורט – ממש מנגן – את חלומו הקורם עור וגידים ומוריד אותו לקרקע המציאות. עולם הספורט: כידוע לכם בגילאי 12 עד 14 נכנס "הספורטאי שבדרך" לשלב ההתמקצעות, השלב שבו הוא מחליט באיזה ענף ספורט הוא הטוב ביותר, באיזה ענף הוא יוכל למצות כישוריו ובהקבלה: האם אתה חולם בלילה לשחק במדיסון סקוור גארדן עבור ניו יורק ניקס או שאתה חולם לשחק במכבי יפו ושדודה רחל תבוא ותצעק: יופי אלון, תמיד ידעתי שיש לך כשרון… במילים אחרות: ההחלטות והתובנות אליהן יגיע הספורטאי, בערך בגיל 14 ושלב ההתמקצעות עתידות ללוות אותו שנים רבות ולעתים, כל החיים. זהו השלב שבו אני צריך להגדיר לעצמי את החזון. האם, נניח כשחקן כדורגל, יש לי את היכולת להיות שחקן ריאל מדריד, במכלן הבלגית, בהפועל ת"א, קריית שמונה, הפועל לוד, ביתר כפר – סבא, או לשחק בשכונה עם החברים והילדים של החברים שלך….שלב זה והגדרתו במסגרת החזון תעזור לשחקן לחדד את המטרות קצרות וארוכת הטווח, לייעל את החתירה אליו וכן, תגרום לו לחוש, להרגיש וכן, להאמין בחלום אותו הוא יוצר לעצמו. תפקיד המאמן המנטאלי בשלב זה הוא לעזור לספורטאי לשקף את היכולת האמיתית שלו ובהתאם אליה להתאים, "לקדד" ולהתאים את המערכות האחרות שבאותן שנים, כולן מבקשות תשומת לב אדירה, כמובן: חיי חברה ולימודים – בית הספר. עוד על תפקיד המאמן המנטאלי קראו כאן. […]

  11. יובל הגיב:

    אימון קרוס בצהריי היום בחוף הים מסדר לך את הראש,
    חום, לחות,זיעה ומאמץ פיזי – כוח, סיבולת, עובד חזק על הגוף, אך בכדי לשרוד שעתיים, רק בעזרת הרצון אתה יכול לנצח,

    אסף,
    אוהבים אותך,

    • אסף לב הגיב:

      אחי היקר,

      אתה חזק בצורה בלתי רגילה ויותר מזה, עקבי בדרך הספורט.
      מוקיר אותך על כך ולוקח מאימוניך המון דוגמאות.

      תודה,

      אסף

  12. […] חיפשתי וזה על הספר שאני קורא עכשיו של ד"ר טל בן שחר, פסיכולוגיה חיובית (שזה למעשה עיסוקי בחיים) ועל כך שהאושר תלוי בנו, דפוסי […]

  13. כתבה כל כך טובה! מעוררת השראה ומעלה את החשק להמשיך ולעסוק בספורט, להמשיך ולהגדיר מטרות דרך ומטרות הישג ויותר מכל למנף את האימון המנטאלי גם לאזורים אחרים בחיים.
    כתבה שלוקחת אותך דרך ספורטאים ענקיים ואנשים ענקיים כמו וויל סמית והסרטון שלו שאהוב עליי כל כך, ומשמש לי מנטרה מזה שנים

  14. ניר הגיב:

    מאמר מעניין מאוד!
    גרם לי להסתכל על התחום של כושר וספורט מנקודת מבט שונה לגמרי.
    אסף, המשך לעשות עבודה טובה!

  15. זהבה הגיב:

    תודה מאמר מעולה תצליח ותמשיך לפזר אנרגיה טובה

  16. שגיא הגיב:

    אהבתי

  17. […] 1.מטרה – על המטרה להיות ראויה, ריאלית ולא קצרת טווח. למשל, בחור בן 28 שמתחיל להתאמן. הלה סיים צבא (בשנה וחצי האחרונות "בקושי זז"), טיול דרום אמריקה (ברור שלא התאמן), תואר ראשון (כמעט שלא התאמן – היה גם לחוץ בעבודה שבמקביל), חתונה (העלה עוד 2 קילו, לא התאמן) ואז, זה קורה… מגיע ילד ראשון ובערך אז, גומלת ההחלטה שזהו: "רוצה לחזור לעצמו", רוצה "פינה" לעצמו ובמידה, רוצה גם לשמש "דוגמא חיובית בבית" המתהווה, כפי שאמר לי פעם חבר חכם. נקבעת מטרה: נניח,  מרוץ נייקי בעוד כחצי שנה ולסיים את 10 הק"מ בפחות משעה. חשוב ליידע את הסביבה במטרה (מגביר את המחויבות והמוכוונות של הסביבה ליעד שנקבע), חשוב מאוד לתעד את המשקל ולעקוב אחריו ואחר מגמת הירידה שאמורה לתפוס מקום עם החלת והגברת האימונים ועוד, אני תמיד מייעץ לעשות בדיקת דם וארגומטריה טרם התחלת / החזרה לפעילות. […]

  18. […] המשיך דרך מתן המשוב המעצים לספורטאים (פסיכולוגיה חיובית), כאשר הדגשים המושמים שם הם על: התייחסות אישית אל מול […]

  19. שמעון הגיב:

    מאמר מעולה אסף. בתור מישהו שמכיר אותך ברור שאתה אוהב מה שאתה עושה, ועושה מה שאתה אוהב. יישר כוח אלוף.

  20. איל האדום הגיב:

    מאמר מעולה כהרגלך.
    מלמד הרבה ונותן הרבה.
    רק הדוגמא על מככי לא נכונה – שם הכל בארנק ובאף (המורם בסנוביזם וב"מגיע לי").
    המשך בדרכך להחכימנו, ללמדנו ולהטעימנו ממטעמי תובנותיך ודוגמאותיך המאלפות.

    • אסף לב הגיב:

      תודה אח יקר,

      אין על תגובותיך.
      אגב, עד היום אני מחפש דוגמאות בהפועל ואולי באמת, יש לעשות "בדק בית" ולבחון מה היה בתקופה של פישונט, אוסטריץ', אבוקסיס, אלימלך והאחרים שהביא אתכם כל כך רחוק וכמובן, מה קרה למועדון המפואר הזה מאז ועד היום . . .

      אסף

      • איל האדום הגיב:

        בכדורגל הבעיה נובעת מכך ששנים כבר אין בעלים אמיתי ואכפתי.
        ראה, לעומת זאת, את הפרוייקט האדיר בכדורסל ובחן שם דוגמאות רבות לתעצומות מנטליות.

        • אסף לב הגיב:

          בהחלט כן, אבל, להזכירך, בספורט תחרותי אנו עוסקים ולכן, מעניינת שורת ה ה י ש ג י ם . . .
          ובה, כאמור, עדיין לא הגעתם בכדורסל כפי שהגעתם בכדורגל, בזמנו, לשחק מול קבוצות כגון צ'לסי ואחרות.

          אם כל הכבוד ויש כבוד.

          אסף

          • איל האדום הגיב:

            אכן… אך כקבוצת אוהדים אנו מקפידים על ניהול תקין. איננו מוכנים להיחשף להרפתקנות פיננסית. לפיכך, די לנו בהישגים טובים יותר בכל שנה. כל עוד אנו שומרים על מגמת ההתקדמות והעמידה ביעדים, אנו מרוצים.

  21. חגית אלימלך הגיב:

    נהנתי לקרוא ולהחכים. כמי שבאה מחינוך, בולט מאוד הקשר בין שני התחומים. בבית הספר אנו קוראים לזה "הפן הרגשי" וככל שחולפות השנים אני נוכחת לגלות שכוחו עולה על הפיסי. מי יודע אולי אפילו כמותי שמסתפקת בפילאטיס פעמיים בשבוע, תתחיל לרוץ עם אסף. עלה והצלח.

  22. איציק הגיב:

    יפה ומעניין מאוד אסף,

    בהצלחה רבה בדרך המבורכת.

    איציק

  23. אסף לב הגיב:

    ברור שהאימון המנטאלי פונה גם לאלו שאינם ספורטאים; מהרעיונות המרכזיים בגישתי הם להביע את עצמך דרך ספורט ! ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים, או כדורגל או כדורסל – זה בכלל לא משנה מה . . .

    הנח לרגע את החששות, פחדים, לחצים, דאגות, מקלדת, עט או נייד וצא לעשות ספורט ! זה משחרר (מוכח מדעית) ועושה טוב מאוד – לגוף, לנפש, לתודעה, להוויה, לכולנו.

    אנרגיה טובה,
    אסף

  24. אייל הגיב:

    מנטלי או לא אני מזל תאומים.
    בכל בוקר כשאני קם לאימון יש את הצד שאומר עזוב ויש את הצד שאומר קום.
    אין ספק שהכל בראש ואני מנסה לעבוד על זה.
    אחלה כתיבה.

  25. טוני הגיב:

    אסף,

    השינוי שעשית בחייך אתה – הוא הדוגמא הטובה ביותר לחוזק מנטאלי.

    יופי של כתבה שנותנת המון אנרגיה בעיקר למבוגרים שבנינו שיכולים לכסות עם מודעות ושיפור מנטאלי על הרבה מגבלות פיסיות.

    שוב תודה,

    טוני.

  26. יניב הצלם הגיב:

    כיף לקרוא,

    יניב

  27. רונית הגיב:

    האימון האישי לעיתים, חיוני יותר מאימון הכושר. נכון שיש הקבלות רבות בין ההתמודדויות המנטאליות לבין ההתמודדויות הפיזיות. ודבר מוביל לדבר. ניצחונות ספורטיביים, זה אומר למתוח את עצמך עד לקצה ואז לגלות שאתה מסוגל ליותר ממה שדמיינת, נצחונות אלו חשובים , תורמים לדימוי העצמי, וליכולת ההתמודדות שלי. ולכן מחזקים אותי מבחינה מנטאלית, כאשר אצטרך להמשיך ולהתמודד. עם זאת, אני רואה, בכל אופן לגביי, שהאימון המנטאלי הוא מרכזי יותר. התובנות שאיתן אני יוצאת, מאפשרות לי שקט בראש ורוגע שבלעדיהם אני לא יכולה להיות פנויה לכל התמודדות אחרת ולא משנה באיזה תחום.

    • אסף לב הגיב:

      רונית, תודה רבה על השיתוף;

      חדוות הנפש והגוף לגישתי, אכן צועדות יחדיו וקיים דמיון רב בין ההתמודדות עם "נחל התנינים הגועש" הן במגרש והן מחוצה לו ובכל יום מחדש, אנו מסמנים ועוברים מגדה לגדה.
      מי ייתן ונשכיל לעבור בדרך הבטוחה, המהנה והמפרה ביותר וכמובן לעשות את הבחירות החכמות ביותר אשר יביאו אותנו לחוף מבטחים, לאושר ולאהבה שאנו כה זקוקים לה.

      שבוע נפלא וכן, שנה מצוינת
      אסף

  28. חגית אלימלך הגיב:

    כמו תמיד נהנתי לקרוא,
    שנה טובה ומנטאלית שכן.

  29. לירון הגיב:

    מקסים ומלא השראה!
    מחזק אותי בהתמודדות עם האתגרים הפיסיים והאחרים הבאים. 30 קמ שחיה ב3 ימים, here i come
    🙂

  30. אלון הגיב:

    אין ספק שאתה מקור להשראה. לא רק בספורט אלא גם בכתיבה שלך, בהתנסחות ובישירות שבה אתה מעביר את המסרים החשובים. היכולות שלך היום בגילך הן מופת ודוגמא לאדם שהלך עם האהבה שלו לספורט, בשילוב החלום להעביר את המסר לעולם, למקום הכי משמעותי שיכול להיות עבורנו כמאומנים וכבני אדם. לכבוד הוא לי להיות חלק מהקבוצה הנפלאה הזאת של "רצים עם אסף" וממליץ בחום לכולם

    • אסף לב הגיב:

      בנאדם, כל תגובה שלך מעלה חיוך על פניי ובמידה מסוימת מנפחת לי את שרירי החזה . . .
      המון תודה והערכה וכן, שרק יימשכו הימים המופלאים הללו;

      מחכים להרצאה שלך במחנה האימון בחודש הבא.

      תודה,

      אסף

  31. מיכל גפן הגיב:

    אסף,
    קראתי, נשמתי, מסכימה עם כל מילה, משתפת…. אני מקבלת תגובות/ הערות,…
    מה את הולכת לרוץ במזג אויר שכזה.. .את נוסעת עד כפר סבא….. נו, יש תוצאות….. השתפרו הביצועים עם הגיל…
    אני מחייכת לעצמי במחשבה, וזה מה שאני עונה לכולם – זה הכל עניין של החלטה וביצוע , לראות את היעד האישי מולך, וליהנות מכל רגע.
    אני מאחלת לכולנו, שנמשיך לגמוע ק"מ, ונשמור על החיוך.
    "יום יפה עושה , לא תאריך, ולא מזג אוויר, אלא אנשים נכונים 🙂
    אסף – כשאתה סומך על בן אדם באופן מוחלט… אתה מקבל אחת משתי התוצאות הבאות:
    חבר לחיים, או שיעור לחיים!
    תודה לך.

    • אסף לב הגיב:

      אין עלייך והמון תודה על הפרגון ועם זאת וברור שאם לא היית והייתם מתמידים כך הרי שהמאמן לא היה מאמן ואומר, הכול בכם – המוטיבציה, הנכונות, המאמץ והאמונה. תפקידי כמאמן, לייעץ, לכוון ולתת לכם את כל הכלים הללו על מנת שתתקדמו וכאמור ולא פחות חשוב, שתיהנו !

      אז שוב, תודות והמשך דרך מופלאה כשם שאת עושה.

      שנה מקסימה

  32. איתן פרנק הגיב:

    בחיי שכיף לקרוא,

    איתן

  33. רונית הגיב:

    אסף המאמר ממש עושה חשק לבוא להתאמן אצלך!! המון בהצלחה.

  34. חנה הגיב:

    מאמר מעניין מאוד – תודה על השיתוף!
    אין ספק שהצד המנטאלי חשוב לא פחות (ואולי יותר) מהיכולות הפיזיות שלנו כספורטאים ושבאימונים עלינו לאמן גם את יכולותינו המנטאליות.
    נושא מרתק וחשוב!

    • אסף לב הגיב:

      היי חנה,

      כיף לראות ספורטאים שכמותך באתר שלי;
      תודה על ההתייחסות לנושא הכה חשוב ומתפתח, עבורינו הספורטאים ובכלל.

      בשמחות ובריצות,

      אסף

  35. חנה הגיב:

    תודה
    מלמד

  36. ממש נהנתי לקרוא את הכתבה, אני מעוניין לקרוא עוד כתבות מסוג זה
    תודה אורי דהן – דלתות כניסה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.