אבא שלי ואני - יש לי בערך 3 תמונות כאלו . . אולי שתיים😥בעצם

לפני כ 25 שנה לערך (חצי חיים כן 🏆😍), התחלתי להתאמן בצורה מבוקרת ומקצועית יותר; תוך שימת "דגש קל" על תזונה (הורדתי את הסוכרזית מהקפה – נשארתי עם האיכות והעונג של הקפה, ללא טעמי הלוואי והסוכרים הריקים), התחלתי ללכת לישון שעה מוקדם יותר ממה שנהגתי עד אז וכן, לקחתי תוכנית אימון מבחור שמאוד הערכתי את דעתו, את גישתו לחיים בריאים, נעימים ומפרים יותר.

החיוך, השמחה, האושר והמאמץ הכנה הם חלק בלתי נפרד מהפעילות הספורטיבית – תנו הצצה על קבוצת ההליכה המקסימה שלנו בהמשך. . .

פעילות ספורט וחיבורה לחיינו

פעילות ספורט וחיבורה לחיינו – "רצים עם אסף" – קבוצת ריצה בכפר – סבא למתקדמים

לאחר כ שלושה חודשים של "הדרך החדשה" קרו כמה דברים במקביל אשר הביאו אותי לאמץ דרך זו לחיים, אז ומאז. ראשית לכל, אתה הופך ערני וחיוני יותר (vital) – פשוטו כמשמעו (היזכרו בצבא עד כמה הסבירו לנו שכושר גופני הוא מפתח לערנות), אתה פחות עייף, הופך למרוכז וממוקד יותר, גם לאורך זמן. לפתע, אתה מתחיל לקבל המון מחמאות מהסביבה לגביי איך שאתה נראה… "המציאות החדשה" שלך (עדיין לא כספורטאי – שזו מילה, "הוויה", מורכבת לכשעצמה), אלא, רק "כאדם שמשתדל לעסוק בספורט בשעות הפנאי" יוצרת אצלך מן תחושה טובה, מעין זקיפות קומה גופנית שמקרינה המון על הנפש שלך, על הפנימיות שלך, על מה שהולך אתך כל היום, על הווייתך – זו, במקביל לתודעה שלך הופכות מפותחות וחדות יותר וזה מקל עליך במגוון תחומים של החיים.

אז, איך מתחילים ? (כאן תמצאו 100 שאלות על איך נכנסים לכל הטוב הזה – להלן 100 שאלות ותשובות)

ובכן, בדומה להמון דברים שאנו עושים בחיינו, חשוב להתחיל עם שני דברים מרכזיים:

1.מטרה – על המטרה להיות ראויה, ריאלית ולא קצרת טווח. למשל, בחור בן 28 שמתחיל להתאמן. הלה סיים צבא (בשנה וחצי האחרונות "בקושי זז"), טיול דרום אמריקה (ברור שלא התאמן), תואר ראשון (כמעט שלא התאמן – היה גם לחוץ בעבודה שבמקביל), חתונה (העלה עוד 2 קילו, לא התאמן) ואז, זה קורה… מגיע ילד ראשון ובערך אז, גומלת ההחלטה שזהו: "רוצה לחזור לעצמו", רוצה "פינה" לעצמו ובמידה, רוצה גם לשמש "דוגמא חיובית בבית" המתהווה, כפי שאמר לי פעם חבר חכם. נקבעת מטרה: נניח, מרוץ נייקי בעוד כחצי שנה ולסיים את 10 הק"מ בפחות משעה. חשוב ליידע את הסביבה במטרה (מגביר את המחויבות והמוכוונות של הסביבה ליעד שנקבע), חשוב מאוד לתעד את המשקל ולעקוב אחריו ואחר מגמת הירידה שאמורה לתפוס מקום עם החלת והגברת האימונים ועוד, אני תמיד מייעץ לעשות בדיקת דם וארגומטריה טרם התחלת / החזרה לפעילות.

2. למצוא "מדריך" –  אדם, מנטור, גישה, שיטה, שתתאים לתפיסת העולם שלך, למטרותיך, לגישתך ולמה "שיתדלק" אותך לאורך זמן.

לפני זמן לא רב שמעתי משפט שעזר לי להבין תובנות רבות שהעסיקו אותי וזה הולך כך: "האדם הסביר מסגל את עצמו לעולם; האדם הבלתי סביר מתמיד בניסיונותיו לסגל את העולם לעצמו. לכן, כל הקדמה תלויה באדם הבלתי סביר". כן, גם משפט שנון זה שייך למחזאי האנגלי ג'ורג' ברנארד שו; ובראות עיני: לעתים אתה רוכב עם האופניים או הולך ברגל ורואה לפניך המון מכוניות תקועות בפקק. חלק מהאנשים עם מכוניות פאר, אך הם עדיין עומדים בפקק ואילו אתה, רץ, הולך, רוכב – אתה בתנועה, אתה משוחרר; מהמון היבטים אתה "הבלתי סביר" אך איזו דרך ראויה יותר ? נכון, האיזון מאוד חשוב, אך "ההליכה" בכפל משמעות אחר הגישה שנראית מעט פחות מקובלת תוביל אותך לא מעט פעמים למקומות שבעבר רק חלמת להיות בהם. . . תרוץ בגשם, תוציא מעצמך את המירב, אל תפחד מהקשיים שיהיו בדרך – תאמין . . .

"רצים עם אסף לב"

רצים או הולכים . . . מתאמנים – בכל מצב !

לכן, מצא את הגישה, את האדם שייקח אותך, שיוביל אותך אל עבר קיום חיים בריאים ונכונים יותר, גם אם לעתים אתה תרוץ חופשי ומאושר וסביבך יהיו המון אנשים כלואים בתוך חלקי מתכת ופלסטיק שירצו וישמחו להתחלף אתך ולו למעט זמן; אל תפחד מזה, סמוך על "המדריך" / מאמן שלך מרגע שקיבלת החלטה שהוא מוביל אותך; אגב, המדריך שלי, כלל לא ידע שהוא המדריך שלי – אני בחרתי בו ויישמתי את רוב הדברים שאותם הוא הסכים או רצה ללמד אותי.

קבוצת חברים קבוצת הליכה - אימון בנוף - ים

קבוצת חברים קבוצת הליכה – אימון בנוף – ים

אימון קבוצת ההליכה הקסומה; נוף ים

אימון קבוצת ההליכה הקסומה; נוף ים

קבוצת הליכה בחוף הצוק

קבוצת הליכה - קבוצת חברים: תמיד להיות בתנועה, בעשייה Doing וכמובן, עם חברים - מפרגנים, מעניינים, שמחים ואוהבים 💯♥

קבוצת הליכה – קבוצת חברים: תמיד להיות בתנועה, בעשייה Doing וכמובן, עם חברים – מפרגנים, מעניינים, שמחים ואוהבים 💯♥

אז מה עושים ? מתחילים בהדרגה, התהליך, הלמידה וההפנמה חשובים מעין כמוהם. אחת הסכנות הגדולות לאלו שמתחילים "פתאום" לעשות פעילות היא "להישרף" – לעמוד ביעד ולחזור שוב לספה, לערוץ הספורט….התחילו אט אט בפעילות מתונה, נניח:

10 דקות חימום מפרקים על שטיח בבית; אני תמיד ממליץ גם על מעט כפיפות בטן (המון כלי דם מרוכזים שם) ומעט שכיבות סמיכה ("להעיר" את פלג הגוף העליון) ואז, לצאת החוצה. . להתחיל ב 5 דקות הליכה קלה, לעבור ל 5 דקות הליכה מהירה (כף רגל אחת כל הזמן על הקרקע) ואז לעבור תוך כדי הפעולה ל 10 דקות ריצה קלה (שתי רגליים באוויר ! ) ושוב, לחזור להליכה. לחזור על התהליך פעמיים ועד שלוש פעמים, תלוי ברמת הקושי. עקרונית אם נחלק את הקושי בין 1 ל 10, הייתי רוצה שרמת קושי כאן תהייה 8 – 7, לא יותר.

לאחר יום הפסקה נבצע שוב אימון זה עם מהירות גבוהה מעט יותר, או משך זמן ארוך יותר או עם שילוב של עלייה (בהנחה ועד עכשיו היינו במסלול דוגמת פארק הירקון) במסלול הנבחר. מובן, שבסיום כל אימון נבצע שחרור ונשים דגש על אכילת חלבון עד שעה מסיום האימון – ניצול "חלון ההזדמנויות" של הגוף להתחיל בתהליך הבנייה מחדש – אנאבוליזם Anabolism . עוד, נשים לב שאימוני התחלה מומלץ לבצע עם מדריך מוסמך (זה הרבה לפני מציאת המנטור….) או אפילו עם חבר שיש לו רקע כלשהוא בריצה ושייתן את הדגשים הנכונים. לבסוף, על מנת שלא נשלם "שכר לימוד" גבוה מדי בצורה של פציעות ואף פרישה כללית מאימונים אני ממליץ בחום על ביצוע בדיקת מדרסים במקביל לבחינת מצב הנעל עמה מתוכננת הפעילות.

ובכן, מה אם כן, נקבל בסיומו של התהליך בו הפכנו מ"אדם שלא מתאמן", לאדם "שמשתדל לעסוק בספורט בשעות הפנאי" ואולי, בהמשך, גם לאחד שמגדיר עצמו כ"ספורטאי" – זה הנבחן תחת רמות מצוינות ודירוג על פי הישגים רשמיים:

  • שיפור מצב הרוח (בעיקר דרך השתחררות של אנדורפינים – חומרים כימיים המשתחררים במוח במהלך פעילות גופנית), הורדת לחץ נפשי, צמצום חרדות, דיכאונות, מצבי רוח שליליים ובמקביל ירידה בגורמי סיכון למחלות והפחתה בתחלואה ובתמותה (חברות ביטוח נותנות היום הטבות לספורטאים – גם מעבר ל"לא מעשן" – תבדקו זאת, שווה).
  • שיפור וייעול ערנות מחשבתית וכושר ריכוז,
  • שיפור בדימוי הגוף, ביטחון עצמי, הרגשה אישית – "כייף לי" ! ! !
אימון אישי בשחייה - "מים פתוחים", חוף הצוק

אימון אישי בשחייה – "מים פתוחים", חוף הצוק

  • שיפור בחיי המין,
  • שיפור בתחושת החיוניות, "חיות",
  • שיפור התפקוד בעבודה: הן בעמידה בלחץ, הן לאורך זמן והן בתפקוד בקבוצה, בהנחה והפעילות הגופנית שמבוצעת, אכן מתבצעת בקבוצה וכאמור, ספורט, הינה פעולה חברתית ראשונה במעלה.
  • האטת תהליכי הזדקנות – anti-aging

ולסיום, אני אוהב לצטט את טל בן שחר, מרצה ישראלי מבריק העושה חיל באוניברסיטת הרווארד (כיום מרצה גם בארץ) ומרצה על נושאים שונים הקשורים כולם המושג מורכב וחמקמק, הנקרא: אושר – כאן בהקשרו הספורטיבי, להלן: "עסקו בפעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע, 30 דקות לפחות. כל פעילות אירובית: הליכה, שחייה, אופניים או ריצה, שווה בעוצמתה לתרופות הכי חזקות נגד דיכאון. פעילות גופנית מורידה את הסיכוי למחלות בכ 50 אחוזים; זאת ועוד, לפעילות אפקט נפשי, פיזיולוגי ופסיכולוגי. בבתי ספר ששילבו פעילות גופנית בסדר היום הקבוע חל שיפור משמעותי בציונים ונרשמה ירידה של 65 אחוזים בהתנהגות לא נאותה ".

אז, כל אחד שמעוניין מוזמן להגיע לאימון באחת מקבוצות הריצה – כדי לחוות, להרגיש, ולראות אם זה מתאים עבורו. את / ה רץ איתנו ? מעולה ! ואם אתה מעדיף לרוץ לבד – גם בסדר, העיקר לרוץ, העיקר להיות בתנועה – DOING.

בהצלחה לכולנו, בברכת הספורט והבריאות

אסף לב – מאמן: מנטאלי וגופנית; מרצה על אורח חיים בריא ואנרגטי😎

הצטרפו ואם תרצו תשתפו אותנו בפייסבוק 

ערוץ היוטיוב וגם כאן מוזמנים לשתף

אימון וליווי מנטאלי – ליצירת קשר לחצו כאן

יש אינסטגרם מדליק כאן

קבוצת ריצה בכפר - סבא

קבוצת ריצה בכפר – סבא

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

13 Comments

  1. אילן הגיב:

    כייף של כתבה , בגובה עיניים . ……עושה תאבון להתחיל ולשנות.

  2. דורון הגיב:

    מגניב…
    עושה חשק לקום מהכורסא ולהתחיל לרוץ.. אחרי חימום כמובן 🙂

  3. איה הגיב:

    מנסה לחזור שוב . הכל כל כך נכון . נתת לי מוטיבציה לריצה הערב …

  4. חיה הגיב:

    הי אסף, נהדר לראות אותך מאושר ושמח, תמשיך בדרך הנכונה שבחרת לך וכן לשמח המון אנשים מסביבך בשמחת החיים והמרץ המקרנים ממך תמיד.

    חיה

  5. יובל הגיב:

    אסף,

    אל תהיה צנוע מדי, בספורט מתחילים חזק ומשם עולים.
    ספורט זה עינין של מודעות ולא משבצות זמן שחייבים לעשות כי אין ברירה, עושים כי זאת ברירת המחדל בחיים,
    כל השאר רק תירוצים.

    ודבר נוסף, חייבים לגוון פעילויות – כושר, כוח, סיבולת, אירובי, קואורדינציה, ואימון בעומס גבוה,
    בהצלחה בחיים גבר,
    יובל

  6. אסף לב הגיב:

    למכובדים שלום, תוספת קלה:

    תלכו 1 ק"מ ביום, בבוקר, לא יותר, זה ייקח לכם כ 12 דקות מזמנכם היקר. פשוט תלכו, תנשמו אוויר צח, תרגישו את גופכם, את המפרקים, את קצב פעימות הלב, את מערכת הנשימה ואת 5 החושים שאמורים לעזור לשרת אותנו במהלך היום הנפלא שלפנינו.

    למעלה מ 50 אחוז מהאנשים שמתקשרים אלי ורוצים "לבצע שינוי" לא הולכים אפילו מרחק זה וחבל. אוקיי ? תתחילו מ 1 ק"מ ביום, מומלץ מאוד בבוקר וכמובן, מוזמנים לעדכן ולשאול שאלות ותהיות שעולות בדרך.

    אנרגיה טובה,

    אסף

  7. יניב גרין הגיב:

    אסף מעולה, עם כאלו כתבות בסוף גם אני אתחיל לרוץ.
    מבטיח להתחיל לנסות הליכות בוקר קלות.

    יניב

  8. אורי הגיב:

    בתור סטודנט שנה ראשונה (כמעט כמו זה שתיארת פה) אני ממש מתחבר למקום הזה של חוסר האנרגיה המוחשי שמלווה אותך לאורך הימים.
    אתה מרגיש מרוקן לעיתים, כמו שק.

    אולי באמת הפעילות הגופנית תעשה את השינוי הזה.

    בהחלט שווה ניסיון.

  9. […] בעצמו ולהילחם עד לרגע האחרון (כמובן שיש לציין גם שהכושר הגופני שלו בלתי נקלט לביצוע הפעולה, כל שכן, להתרסק בצורה כזו […]

  10. […] גנטיות – מולדות, עם יכולות נפשיות אישיות של הספורטאי – המאומן – ובוחן אותם במפגש עם המציאות (במגרש) ומחוצה לו והשפעתו […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.