מרתון

בראש ובראשונה ובטרם אפרט במעט על הבוקר הנהדר שהיה לנו בריצת ההכנה למרתון – כמאמן ריצה אני מבקש להודות לחיים הרשקו על האמון שנתן בי כמאמן שלו לדרך / לחלום הנפלא אותו בחר להגשים בצורה של ריצה וכל שכן בפסגה שלה, ריצת המרתון! על מרתון טבריה 2020 קראו כאן קראו כאן🎈💯🏆

זו זכות גדולה להוביל אנשים להגשמת חלומות (החלומות שם על מנת שננגע בהם . .) וכן, הכי חשוב זה: תוכנית אימון אישית למרתון!

"מרתון עושים בצניעות ובענווה" כפי שרשום אצלי בחדר העבודה ואלו מכם שייקראו את המשך הכתבה, זכרו: זה לא קל לרוץ מרתון – לא היום הנתון (The Day) עצמו ולא כמובן הדרך (הקילומטרז' בעיקר) עד להגשמת היעד – מרתוניסט ! אולם מרגע שעברתם זאת, החלטתם, התאמנתם, השתדלתם והייתם מחויבים, אזי, המון דברים – בחיים עצמם – נראים לפתע פשוטים וקלים יותר – נסו, ממליץ בחום ! 

אין זו עבודה קלה להיות מאמן ריצה; יש המון משתנים שצריכים להילקח בחשבון בטרם אנשים מקבלים החלטות על חייהם וניגשים לכל מיני מנטורים ואלו אומרים להם: "לך עם החלומות שלך . . . " למשל, תהיה מאמן ריצה . . אתם יודעים, צריך שהחיים יהיו כיפיים – כאן למשל, סרטון של להקה מקסימה שעושה רוק בזמן מרתון ת"א (ליוויתי עם אופניים) וכן זה כיף ובכל זאת, בסיום השיר הסולן אומר לאימא שלו: "אמא תביא לי בבקשה מים". צריך שתהיה הלימה בין יכולות, בין מאמץ, השקעה והגשמת החלום – זה לא בא מעצמו וכן, צריך שיהיה היגיון – מרתון זה לא 5 ק"מ, 10 ק"מ או חצי מרתון – כאן צריך שתהיה הגדרה של כמות נפח שיש ברגליים, השקעה כנה ! ולא פחות חשוב מזה, בראש ! הראש הוא פקטור מרכזי בריצת מרתון; למשל, קצת אחריי קצת מעל 25 ק"מ הגוף והראש מאוד מתעייפים ואז אנו חוזרים להרגלים ישנים של מאבקים בלתי פוסקים עם קולות כאלו ואחרים הקוראים לנו לא אחת, לחזור לאינסטינקטים בסיסיים ועל פי רוב פחות רצויים לצורך התכנסות זו – ריצת מרתון, 42 ק"מ ו 195 מטרים.

אלו מכם שמכירים אותי שביום שאזכה בלוטו אמשיך לעשות בדיוק את מה שאני עושה ואז, אהפוך לסופר ובזמני הפנוי אלמד היסטוריה ואקרא יותר בתורה. אז לפניי מספר חודשים פנה אליי ספורטאי מהקבוצה, איש נהדר במיוחד, הרשקו והוא מעט אחריי גיל 40 והחל לדבר עמי על ריצת מרתון . . . וואלה.

אנו כבר מספר שנים ביחד ותחילה היעד היה לרוץ חצי מרתון וליהנות ממנו ! וואלה. אט אט ובהדרגה נכונה ובבנייה של תוכנית אישית מדויקת שכוללת חיזוקים וגמישות! תוך והיצמדות לדרך וכן, היעד החל קורם עור וגידים.

נכון, תמיד ניתן לעשות יותר ותמיד אני מספר שגם בסיפור הבריאה כשאלוהים פונה לאלו שהרכיבו את האדם הראשון סרו אליו ואמרו לו ש"האדם עדיין לא מוכן" והיושב במרומים הפטיר לעברם ואמר: "תרכיבו, צריך להוציא היום אדם, הבשילו התנאים, יש לי יעדים . ." אבל שיניים וברכיים עדיין לא מושלמים . . . "תרכיבו סוף" ! נכון, שיניים באם לא נצחצח פעמיים ביום ונעבור עם קיסם ואז עם חוט דנטלי וגם נמעיט באכילת מתוק (קריוס ובקטוס זה חובה !) הרי שנבלה הרבה אצל רופא שיניים וברכיים זה גם דיי דומה שאם לא נחזק אותן וכן, חדר כושר אחת לשבוע זה נהדר ואת השרירים שמעליהם ונדייק את התזונה הרי שאלו יהיו הראשונות לקרוס – ראו פתיחה וסיום של עונות כדורגל וכדורסל כמה פציעות ברכיים, רצועות, צולבות וכדומה ורוצה לומר, קשה לקצר את הדרך – מוכשר ככל שתהייה; ובכל זאת, ישנם מספר אלמנטים החוזרים על עצמם בהכנה למרתון והראשון שבהם הוא המחויבות – commitment !

מרתון - הגשמת חלומות

כך,

התיישבנו, דיברנו, תכננו, אימון אישי ופרטני, דייקנו והנה הגיע היום המיועד של הריצה המסכמת אשר מהווה את ה"פיק" הראשון בתוכנית האימון ומה אגיד לכם . . חוויה. גשם בלי סוף, רוח מכל כיוון, אנשים יפים לאורך הטיילת כאשר מדי פעם רואים את הבזקי המכוניות הפקוקות והכעוסות הצופרות ללא הרף ואז שוב, שקט, שלווה – חוף הצוק, חוף תל – ברוך, נמל ת"א, יפו (מכירים טיול ליפו של שלום חנוך כן . . בבקשה), טיילת בת – ים, פרסה, כניסה להארכת מרחק לאורך הירקון, תל – ברוך, חזרה לכיוון הצוק (ירידה), הגעה לרכבים, צילום מסורתי, סנדוי'ץ עם טונה, שיחה קלה על הריצה והופ . . ניידים – ווטאפים, שיחות שלא נענו, חזרה ליום יום.

עמידה ביעד שהוגדר

עמידה ביעד שהוגדר

לסיום,

הרשקו ידידי החיובי והמיוחד; תודה רבה על בוקר נהר זה; שירתך את "שלישיית גשר הירקון" לקראת סיום הריצה היתה נהדרת ולמעלה מזה, היא מהווה מנטרה נהדרת ! שכן, כל עוד אתה זוכר את המילים זה סימן שאתה בדופק הנכון ! וכן, אמנם זה לא היה המרתון המיוחל ובכל זאת, אין בי ספק (וגם לא היה לי קודם) שאתה מוכן היטב למרתון – גופנית ונפשית ! בהצלחה רבה, זה על החגורה שלך עוד רגע . . .

אני כאן,

הכנה למרתון

הכנה למרתון

כי ריצה זה הרבה יותר מריצה ! בואו לרוץ, לזוז, להכיר אנשים חדשים – אל תפחדו, זה מחדד, משפר את רמות האושר שלכם, בריא, מפרה וכן, זה עובד !

אסף לב

הצטרפו אלינו בפייסבוק 

ערוץ היוטיוב

ויש גם אינסטוש מדליק

אימון וליווי מנטאלי – ליצירת קשר לחצו כאן

"רצים עם אסף"

8993137 – 052

הרצאת השראה – אסף לב

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

9 Comments

  1. ויקטור הגיב:

    מקסים

  2. אסף לב הגיב:

    בפייסבוק בסרטון זה נראה כך:

    https://www.facebook.com/asaflev17/videos/1551800501573825/

    אסף

    חייב להחליף אייפון

  3. ירון הגיב:

    יופי של כתבה!
    בהצלחה להרשקו ולמאמן!
    ירון

  4. חיים הגיב:

    תודה אסף על האימון הנהדר ועל האמון שנתת בי.
    כמו כן על הסבלנות וההכלה של כל הקריזות שלי (כמעט) .זה לא פשוט לך לרוץ ארבע שעות בקצב הרבה יותר לאט ממה שאתה רגיל.
    וגם בנוסף ,להרים לי את הקצב ב-20 שניות לק״מ לעומת ריצת ה-31 שעשיתי לבד.

  5. דנה הגיב:

    נפלא! אותי זה אפילו מרגש… והכל מדוייק, רק בעבודה קשה מגיעים להישגים וכובשים יעדים.
    עד גיל 50 גם אני מיועדת להגשים את החלום. וזאת מבלי לספר לעולם כמה זמן עוד יש לי ? לא יודעת עדיין מתי ואיך, אבל ברור לי שהליווי וההכוונה יהיו שלך!

    • אסף לב הגיב:

      היי חמודה ותורה רבה; לגמריי.

      כל החלומות שם, מחכים לך, יש זמן, חכי לשלב שיהיה נכון לך.

      חיים אגב, עבר את 50 בכמה ימים חחחח

      תמיד כאן,

      אסף

  6. דובי קרייצמן הגיב:

    מרגש ועוצמתי!!! שאפו ענק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.