‏אימון מנטאלי – משולחן העבודה;

הגעתי לענף האימון המנטאלי לאחר שהייתי כמה שנים מאמן טריאתלון ולאחר שסיימתי את השכלתי האקדמית – הפורמאלית והשלמתי תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון במדע המדינה; ברוב המבחנים (במיוחד בתואר הראשון) נכשלתי ולא הצלחתי להבין למה ?

איך זה שכל מי שסביבי עובר ורק אני נכשל ? ובכלל, איך אני יכול להקל על עצמי בדרך המורכבת הזו שנקראת חיים ודרכי הכללית בהם . . . האם לוותר על האקדמיה שהייתה כה חשובה לי ("לילד יש המון פוטנציאל .. ") או להמשיך להלחם ?

כך, במשך שנים מספר נלחמתי – רוב הזמן בחירוף נפש – בכל הדרישות האקדמאיות ואת רובה ככולה עשיתי פעמיים ודרך הגוף והמאמצים אליהם הרגלתי את "רוחי והוויתי"הצלחתי לסיים את לימודיי ועל כך הייתי גאה ביותר; עתה, פנוי הייתי לצלוח את היעד הבא ובו ראיתי עצמי "שליח" של אלו המתקשים – בדיוק כמוני – "לצלוח את הנהר שורץ התנינים" במורכבויות השונות של החיים. רוצה לומר, אין לי עניין לסחוב את שכמותי על גבי (וכן בניתי לעצמי גב חזק ושריון חזק ברבות אותן שנים), אלא, פשוט להראות להם שיש דרך אחרת, יש מסלול ויש אמונה שאם תלכו בה ותתמסרו למדריך ולדרך, הרי שזו תפתח עבורכם ומעצמה תסמן לכם את הכיוון, את היעד והמטרה.

הרגשתי בשל ללמוד וללמד אימון מנטאלי ולעזור לאנשים לתרגל מנטרות, נשימות, תרגולי גוף ונפש על מנת להגיע ליבשה, ליעד, למחוז חפצם, לחלומם. השאלה שהכי אהבתי לשאול את עצמי ואת מתאמניי תמיד הייתה סביב גיבוריהם, או "למי היית רוצה להידמות, מיהו השראה עבורך" ותמיד הייתי מקבל תשובות מעניינות ומגוונות דרך מצליחנים בעולם ה הי – טק, ספורטאים, נגני רוק, מצילי עולם ואחרים ודרכם היינו מנסים להבין מה יהיה הנתיב הנכון בעבור אותו מאומן שישב עמי. בשנים האחרונות ולאחר שעות של שיחות ואימונים מנטאליים פיתחתי חיבה מיוחדת לשאלה אחרת ולפיה "מי הכי אהב אותך השבוע ?" (רוב המפגשים הם אחת לשבוע) כלומר, איזה אדם הכי אהב אותך השבוע ? הכפיפים שלך ? הבוס שלך ? העובדים שלך ? חבר / ה שלך ? אף אחד לא אהב אותך ? לא ייתכן, מישהו בוודאי אהב אותך . . . נסו לחשוב על זה.

לפני מספר חודשים ישבתי עם מאומנת נחמדה שאמרה לי שהיחיד שאהב אותה השבוע היה הכלב שלה; כן, משם התחלנו את המפגש ומשם ניסינו, בכל זאת, למצוא מישהו עמו אין לנו קשר של תלות – מרות – חובה, אלא בפשטות, אהבה, חיבה ללא תנאים והתניות. חלק מהדברים המעניינים שעולים מנקודות אלו עוסקים בהשראה, בפידבק אותו אנו מקבלים מהסביבה ולעתים רבות מצאתי כי החיבה אותה אנו מקבלים מהאחר וכן, כה זקוקים לה, באה פעמים רבות דווקא מאנשים ממש לא צפויים;

כך, למשל, סיפר לי איש עסקים בכיר ששומר הבניין אליו הוא נכנס בכל יום הוא האדם המפגין כלפיו הכי הרבה אהדה ואמפתיה, שכן הוא ראה אותו בטלוויזיה ובמקרה הוא עזר לכאלו שאין להם. אותו שומר מקסים רצה להחזיר, להעניק לו (איש עסקים בכיר כן) אהבה ופשוט, הביא לו שקית קלמנטינות מהפרדס שליד ביתו . . .
זוכרים שנות ה 80, להקת הסמית'ס ? How soon is now

I am human and I need to be loved
just like everybody else does

מי שירצה להקשיב ולצפות בשיר נפלא זה:

How soon is now?

כן, גם דרך המוסיקה ודרך "הקול שלי" – ("הקול שלי זה אני" זה פשוט נפלא), הייחודי לי כאדם בראש ובראשונה וכמטפל לאחר מכן, אנסה להביא מעולמי הפנימי, נסיון העבר שלי בשדות החיים השונים, אם זה מעולם הספורט: גלישת גלים, כדורגל, כדורסל, אומנויות לחימה, ריצה וטריאתלון וכאמור מהעולמות האחרים בהם אני פעיל.

לסיכום, האימון המנטאלי לגישתי, בא לתת לכל אחד מאתנו ארגז כלים קל, יעיל ותכליתי בבואנו לבצע פעולות בסיס בעולמינו העדין כאשר בראש ובראשונה, הן גופינו והן נפשותינו רוצים לשרוד ! כך, עם ספורטאי צמרת אעבוד על תפקוד בזמן אמת / לחץ וכיצד לבסס ולשטח ככל שניתן יכולת שיא; בעוד עם אדם שאינו עוסק במישרין או שכלל אינו עוסק בספורט אנסה לתמוך בו רגשית דרך הספורט וחיבור לתנועה בסיסית (גם זריקת אבנים על בקבוק בשטח פתוח יכול להיות חיבור לתנועה).

לאחר שצלחנו שלב זה ורובינו עוברים שלב זה, נחפש את שאר המרכיבים במעלה הסולם האינסופי בדרכינו אל האושר הנכסף והמילה האחרונה בהחלט לצורך פוסט זה היא שהעניין תלוי בנו וכמעט רק בנו בטיפוס האינסופי הזה וכמובן, תיהנו מהדרך ולא רק "מקו הסיום".

בברכת הספורט והאנרגיה הטובה,
אסף לב – יש לנו Tik Tok מדליק, ממש כאן

נ.ב – כמובן שגם במבחן הפסיכומטרי שעשיתי הציון שלי לא היה מזהיר וכך מצאתי את עצמי עושה את התואר הראשון (רובו) באוניברסיטה הפתוחה שם אפשרו לכל מי שרוצה להילחם גם להצליח.

אנרגיה טובה, אסף

הצטרפו אלינו בפייסבוק 

asafrunners@gmail.com

ערוץ היוטיוב ונשמח לקבל תגובות על הסרטונים

ויש גם אינסטוש מדליק

אימון וליווי מנטאלי – ליצירת קשר לחצו כאן

"רצים עם אסף" – תעשו ספורט – זה עושה טוב, לכם ולעולם

נייד: 8993137 – 052

אסף לב – הרצאות העשרה

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

20 Comments

  1. לירון הגיב:

    איזו אישיות אתה! בהצלחה, תמשיך לעשות הרבה טוב לאנשים!

    • אסף לב הגיב:

      הרבה תודה לירון; מעריך מאוד.

      אנרגיה נהדרת כן, את יודעת – כמו שגרוהול מהפו פייטרס אומר: "אני אוהב את העבודה שלי…."

      אסף

  2. Hilliard Hart הגיב:

    I can recommend Asaf as a coach for the physical and mental aspects of life

  3. עודד הגיב:

    אחלה; פשוט כיף לקרוא.

  4. סיגל הגיב:

    ווואאו אסף אהבתי ונהנתי מאוד לקרוא. ואני חייבת לציין שהאתר החדש נראה נפלא

  5. אמיר הגיב:

    אחי כמו תמיד הכתיבה אצלך זה הצד החזק כמו גם הרבה דברים אחרים טובים. תמשיך כמו שאתה משתפר והולך

  6. זהר כהן הגיב:

    עושים ספורט כל היום???
    אנחנו פה בשבילכם!
    חברה אמריקאית חדשה בארץ משווקת משקה אנרגיה,
    ספור בריא וטעים,
    לפרטים!!
    http://abczohar1.wix.com/energy-revolution

  7. מאמר מרתק ומעניין
    אני תמיד אומר בדיוק כמו שטיפולים זו פעולה משלימה שעושה אותנו ספורטאים בריאים יותר
    ככה הפעילות הנפשית/מנטלית
    תומכת בפעילות הספורט

    • אסף לב הגיב:

      תודה אריאל ומסכים לגמרי.

      אגב, העיסוי הבוקר היה נהדר וכן, ספורטאים יקרים – אחת לחודשיים, לכל היותר חובה לעשות עיסוי ! זוכרים, מטפלים במנע ולא בשבר.

      כל טוב,

      אסף

  8. סמי הגיב:

    אתה כותב יפה אסף, כיף לקרוא !

  9. קסמן הגיב:

    אחינו,

    מה אומר ומה אגיד……
    כתיבתך מעוררת קנאה והאתר נראה טוב יותר מתמיד, כמו גם התקדמותך, הישגיך והידע הרב שאתה מעניק לנו שוב ושוב.

    המון תודה ובהצלחה.

    קסמן.

  10. אסף לב הגיב:

    תודה לך אח שלי; אני רק מקפיד ליהנות מהדרך וכל יום ללמוד משהו חדש.

    יום נהדר,

    אסף

  11. שי א הגיב:

    אסף היקר, כשביום אחד החלטתי לאתגר את עצמי ולרוץ מרתון, פניתי אליך מתוך מחשבה שתאמן אותי גופנית למאמץ; באותו המועד בכלל לא הבנתי, שחלק בלתי נפרד מהתהליך הוא האימון המנטלי, שנותן את הכלים להתמודד עם הקושי שמגיע בריצה למרחקים ארוכים ולהתגבר עליו בצורות שונות. היום, אחרי המרתון השני שלי שהיה בטבריה, גשום וסוער, אני יודע שבלי האימון שלך והכלים שקיבלתי ממך, לא הייתי מצליח לסיים. ובלי קשר, הכלים האלו מסייעים לי באתגרים רבים אחרים העומדים בפני. מה שקיבלתי ממך ילווה אותי לכל החיים – ונדירים האנשים במחוזותינו שאפשר ללמוד מהם דבר כזה. שנמשיך ללמוד ממך. שי

    • אסף לב הגיב:

      שאתה מרגש שי; הרבה תודה והערכה על הדרך, על ההבעה שלה במילים וכן, אין ספק שתגובות מעין אלו נותנות לי את הכוח ואת העניין לעסוק בדבר שאני כל כך אוהב; אם זה גם מצליח כפי שהצליח אתך, אזי בכלל שאני מאושר.

      ניפגש בקרוב, בשמחות ובתודה.

      אסף

  12. ענת הגיב:

    Good vibes
    יש סביבך good vibes , כך הגדיר עידן ואני מסכימה איתו.
    ההרגשה המצויינת הזאת עוברת למתאמנים שלך ולמי שאתה עובד איתו . זה מעולה ! כיף !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.