על שינויים, תעוזה ואמונה – אימון מנטאלי;

אבל הכי אנחנו פוחדים לזוז, לשנות, להתאים עצמנו למציאות החדשה, לצאת מהאזור המוגן, "אזור הנוחות", לנסות דברים חדשים, טעמים חדשים, אולי יש משהו טוב יותר ממה שאני מכיר ? מה רמת הסיכון שאני מוכן לקחת וכן, האם יש דרך חזרה למה שהייתי ולמצב שהיה לפני השינוי ? 

לאחרונה, מגיעים אליי יותר ויותר אנשים הנמצאים באותו "מעגל חיים" כ 15 שנה ויותר; נכון, מעגל חיים ושגרת חיים אשר היו נהוגים עת היינו אנו בני 20 + (סוף המאה שעברה לערך) היה מוכר, מקובל ובעל קצב מוגדר יחסית והנה, מעט אחרי בעיטת הפתיחה של המאה ה 21 ועת "אי הגעת" באג 2000 ושאר נבואות זעם על קץ הימים נותרנו, אנו, אנשים ליברלים, בני תרבות המערב, הכנסה ממוצעת ובעלי שני ילדים ועד 4 בממוצע, עם המציאות ועם מה שהיא מצריכה מאתנו, להתמודד.

אלו מכם ומכן, המכירים אותי יודעים שלגישתי המפתח המרכזי בחתירה שלנו אל הגשמת היעדים, החלומות, השאיפות ובכלל זה דרכינו אל ההגשמה העצמית ואל האושר נעוצים במילה אחת בודדה, מילה אחת המגלמת כמעט את כל אשר "אנו עוטפים" בהמון אלמנטים וקישוטים אחרים והיא, כמובן, עשייה – Doing

"מערות חזן" בחבל לכיש; טיול הבא ל"מערת הקשת" עם סנפלינג . . .

my kids – mia, omer האוצרות של אבא

שעת צהריים עכשיו, כמובן שאני יכול לומר לעצמי שעבדתי מאוד קשה בבוקר (בדרך כלל מ 4 בבוקר לערך) ומומלץ לישון עכשיו צהריים – מדי פעם ולזמן מוגדר ומוקצב זה נהדר (זו עבודתו של מאמן מתחיל מוקדם, נח צהריים וממשיך לאמן) או סתם להתבטל מול הפייסבוק או כל אמצעי מדיה אחר אשר ינגיש לי את המציאות, יציע לי פרסומות, תשלומים מקוונים ונוחים ואפליקציות סוחפות אחרות עם מקומות אטרקטיביים להיות בהם ומשחקים אטרקטיביים ומאידך, לצאת לאימון, להחזיק מול עיניי ספר (מחייב להשאיר עיניים פקוחות, ידיים אוחזות, להרטיב את האצבע כל דקה וחצי על מנת להפוך דף והכי חשוב – לחיות ולהחיות את גיבורי הספר – נסו את "תמונתו של דוריאן גריי" של אוסקר ווילד) או כל פעולה אחרת כגון, כן, להעלות דברים על הכתב, על המקלדת ולהבהיר לי ולאלו אשר יבחרו לקרוא פוסט זה מעט על מה שבעיני חשוב ובכלל זה, להעז לשנות, לשפר, לגוון ולהגיע להלימה גבוהה יותר עם מה שמזמנים לנו החיים כאן והאמינו לי, אני תיכף בן 50 וזה חולף ביעף – החיים כן . . .

כן, אז לאחרונה מגיעים אליי אנשים אשר גילם פחות או יותר כפי גילי והם מספרים לי שהם נמצאים באותו מקום עבודה 15 שנה ויותר ועם או בלי קשר לקשר הזוגי בו הם נמצאים או שלא נמצאים הם מתארים מציאות יחסית נוחה, שכר הוגן בדרך כלל גם עבודה יחסית מעניינת וכאן אני הכי מסתקרן האם הם חשבו או חושבים לנסות משהו אחר ? או לשם מה לנסות בעצם משהו אחר אם הכול כל כך טוב ?

שניה, בואו נחזור לדבר הכי בסיסי, כמובן, אדמה ! א.ד. גורדון הגדיר זאת בצורה מרשימה ועמוקה: "כוח החיים והגידול – בדומה למה שיש לראות בממלכת הצמח – כוח העבודה והיצירה וגם הכוח של מסירות נפש, מי שיעבוד יותר, ייצר יותר, ייתן יותר את נפשו, הוא יקנה יותר זכות מוסרית וגם יותר כוח חיוני על הארץ"; זאת ועוד, האדמה היא מקור החיים והיצירה והתרבות והעצמאות האמיתית" (דגניה 1908) מתוך הספר: "האדם והטבע"; ומה אני רוצה לומר בעצם . . . קצת יהדות בה יש הרבה חוכמה ותובנה ולפיה, אחת ל 7 שנים ישנה שנה מיוחדת, "שנת שמיטה" בה החקלאי נח מעבודתו הקשה והמורכבת (היום יותר מתמיד – מיעוט גשמים והחלטות ממשלה), כך בדיוק גם הקרקע נחה; אגב, כן, שימו לב לקסם במשרד החינוך ולפיו בכל 7 שנים מורה צריכה לצאת לשנת שבתון.

תרגום לחיינו אנו, מאה 21, כמעט ולא רואים קרקע וגם אנו שמתאמנים רואים קרקע, מתאמצים ואז חוזרים, כן, למחשב, לספה, לרכב, לפקקים וכן, לעבודה. בדרך של חיבור לקרקע, כמו גם, פעילויות נוספות, תומכות בעיסוק שלנו (כאמור חלקנו מצויים בו מעל עשור) ולעתים מנוגדות אליו, אנו יכולים להחיות את עצמנו, לשפר את בריאותינו – פיזית, כמו גם מנטאלית וכן, לגעת ולהתקרב "לשליחות" שלנו על כוכב עדין זה עליו אנו דורכים (משתדלים) בכל בוקר מחדש.

פעילויות שכאלו הן, התנדבות – פנימיות לעבריינים צעירים משוועות למתנדבים ובחיי שבקורות החיים שלי בשנים בהן העברתי אותן זו הייתה השאלה היחידה ששאלו אותי, "תגיד איך זה ? לא פחדת ? כן, אל תפחדו, סמכו על עצמיכם, שכללו את עצמכם ואת ארסנל היכולות שלכם. עוד, ביצוע עבודות פיזיות שאינן העבודות הרגילות בהן אנו עובדים (בשבוע שעבר היה לי "חלון" בעבודה אותו ניצלתי לעבודה עם חבר שברשותו חברה לניקוי ספות ופשוט התמוגגתי מאושר מעצם התחושה "הצעירה הזאת" של פועל המפעיל כל נים בגופו, השיחה הקולחת עם החבר בזמן העבודה – לפועלים נוח יותר לדבר בזמן העבודה – זוכרים איך זה להיות בנגמ"ש ביחד ? ובכלל, היציאה מהמקום הנוח יחסית שבניתי לעצמי בחיי מתוקף עיסוקי וכן, רוב הריצות שלי הן כבר כמעט על מצב אוטומט . . . כן, גם עבודה מאומצת בגינון ביתי יכולה להיכלל כאן וזאת בתנאי קטן ולפיו, הטלפון הנייד לא לידנו ולא בכל שנייה אני עונה להודעה זו או אחרת.

רמת הגולן

טיול משפחתי

בריאות, תעוזה – אז כן, ככל שאנו מתבגרים אנו שואפים לחוות פחות שינויים קיצונים בחיינו, בדיוק כשם שהמתקנים בלונה פארק פתאום עושים לנו כאב ראש עצום בעוד ילדינו רוצים "עוד פעם אבא" וכאן נשאלת השאלה, מתי אני צריך להגיד לעצמי "עד כאן, אינני יכול יותר" (מנחם בגין בשלהי מלחמת לבנון הראשונה) ו / או מתי צריכה להידלק לי הנורה לפיה מיציתי את מקום העבודה הזה ואני זקוק לשינוי, למשהו אחר. אז כן וחשוב מאוד שכל אחד יבחן את עצמו, לבד או עם איש מקצוע, כמובן תוך התייחסות למרכיבים כלכליים ומשפחתיים ובתוך זה יש כמובן את אלמנט הבריאות. מרגע שזיהית שאתה חולה "יותר מדי פעמים" במהלך השנה החולפת עליך לעשות "הקפאת מצב" ולבחון את המצב ואת התהליכים העוברים עליך וכאן שוב המקום לציין את "מחקריי האותרן" (ארה"ב – 1927 – 1929 מעבדות הטלפונים של חברת Bell ) בהם שינו לעובדים את תנאי העבודה ללא הרף (בעיקר הרעו) וראו זה פלא, תפוקתם רק הלכה וגדלה וכן, שיעור ההיעדרויות מהעבודה גם כן הצטמצם נוכח חשיבות הקבוצה המחויבות אליה ותחושת הלכידות הקבוצתית לפיה, העובדים הללו "זכו" לקחת חלק בניסוי חשוב על תנאי עבודה.

לסיכום –

כל אחד הוא יחיד ומיוחד; מה שמתאים לי במסגרות העבודה והחיים לא יתאים לחברי ערן; עם זאת, תהליכים חברתיים, מקצועיים ואישיים חשוב שייעמדו במטרות, ביעדים ובחלומות שאנו מציבים לעצמינו. כל אלמנט במובא מעלה חשוב שייבחן דרך העיניים שלי, של המשפחה שלי, העניין ואפילו התשוקה שלי לאותו עיסוק, התרומה שלי לעולם כשם שאני מייחס לה חשיבות, רמת ההכנסה ואיכות החיים כשם שאני רוצה לחוות אותם והחשוב ביותר, הבריאות שלי והדינמיות והמהירות של החיים, כמו גם, ההתאמה שלי לאירועי החיים העוברים עלינו בזמן שאנו באים לתכנן אותם – ה"בוס" ספרינסטין – "מגע אנושי" . . . תנו לו כמה דקות מזמנכם – הנה זה מגיע:

סוף דבר –

כל שינוי הוא שינוי לטובה והדבר היחיד שקבוע היום הוא השינוי עצמו; תאמינו בעצמכם ובכוח ו"במתנת האל" שניתנה לכם ואם זאת, נסו לנהל שינוי מדויק, כזה שנכון לכם וכזה שלא מערער את אמות הסיפים עליהם שקדתם במשך שנים; בהצלחה רבה.

המון תודה למתאמנת החיובית שלי, אשר דחתה את הפגישה שלנו בשעתיים, היה לי בדיוק את הזמן לכתוב את אשר אני דוגר עליו כבר 3 שבועות ו"התרגום" של הזמן בו הייתי אמור להיות "בתפקיד" עימה התבטא בתפקיד שלאחרונה אני אוהב אותו יותר ויותר: לכתוב.

 

בברכת הספורט, הבריאות והאנרגיה המצוינת,

אסף לב – קבוצת הליכה בים, קבוצת ריצה למתקדמים

הצטרפו אלינו בפייסבוק 

ערוץ היוטיוב

ויש גם אינסטוש מדליק

אימון וליווי מנטאלי – ליצירת קשר לחצו כאן

"רצים עם אסף"

8993137 – 052

הרצאת ספורט כמניע אנרגטי לחיים – להזמנות ניתן ליצור קשר בערוצים הרגילים:

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

32 Comments

  1. ענת הגיב:

    אסף. קראתי בעיון. התחברתי . מעניין ומעורר מחשבה.

    • אסף לב הגיב:

      תודה יקירה כן; הייתה שיחה נהדרת והים וחוף הצוק תמיד עושים מחשבות וכן, טובות . . .

      יום נהדר,
      אסף

  2. שירלי רגב הגיב:

    איזו פואטיקה- רוחנית ,מעשית ואקטיבית , תענוג!
    ובהמשך ובנוסף – אם נכבד את האדמה מקור חיינו
    אם נלמד להכיר את צרכיה ,נקיים מערכת יחסים הדדית , ניצור איתה את השינוי הרצוי והמדויק בכלל הרבדים של חיינו במיקרו ובמקרו והעיקר לא לפחד כלל…

    • אסף לב הגיב:

      רשמתי הכול ואת יודעת שאני גם רושם וגם מבצע, חח,
      א.ד. גורדון, השראה, בהחלט,

      תודות, תענוג,

      אסף

  3. Hadas הגיב:

    תקבע עם עצמך יותר זמן כתיבה ואל תבטל.
    לפתוח עיניים עם השיר של לנון……
    תענוג ליום טוב!

  4. הדס הגיב:

    נהדר
    מקסים כתבת.
    מתאים לשיחות שלנו לאחרונה
    אין על doing

    תודה!

    • אסף לב הגיב:

      לגמרי כן ובכל זאת, למצוא את המקומות לנוח / להעשיר את הידע שלנו: על העולם, על גופינו, על נפשינו;
      במקביל, הכול קורה מהר וכאן נכנס הזן של – "שליטה בקצב" – הנכון והמדויק בדיוק עבורך.

      יום מקסים, תודה,
      אסף

  5. מיכאל זיו הגיב:

    אם המתאמנת ה "חיובית" היא זו שאני הפניתי , יצאתי צדיק. אם לא , הרווחתי כתיבה מעניינת ומאלפת

    • אסף לב הגיב:

      אין כמוך ידידי היקר; אתה בכל מקרה "צדיק" ותמיד תמוקם אצלי בין הטובים ביותר.

      תודות,

      אסף

  6. איל האדום הגיב:

    אין עליך ידידי.
    כהרגלך בקודש, כתיבה קולחת, מחכימה ובעיקר מהנה.
    גם אם הייתי נוהג לישון צהרים, היה שווה לוותר על שנ"צ ולקרוא
    ובעיקר ללמוד בהנאה.
    נ.ב
    גם הדמיון המודרך עם ג'ון לנון, שווה ויתור על הרבה יותר משנ"צ.

    • אסף לב הגיב:

      אוהב אותך אחי המבריק;
      תודה על כל העצות בכל המישורים וכמובן על התמיכה הכללית בדרכים המורכבות של החיים.

      אסף

  7. דנה מורן הגיב:

    מקסים ונכון. מאוד מתחברת. בעיקר כי "אזור הנוחות" שלי הוא דווקא חוסר השגרה והתזזיתיות. לעיתים צריכה לצאת ממנו למנוחה… מעניין

  8. מיכל גפן הגיב:

    אסף , אסף, אסף…

    וואוווו כל מילה בסלע!!!!

    אתה מרגש אותי בכל פעם מחדש, כולנו עטופים מסביבנו בכל מיני מנטרות לחיים, רוחניות, לראות את הטוב בכל רגע נתון בחיינו.

    ואתה באופן הכי ברור שם לנו "מראה" על חיינו, כל אחד ונקודת המפנה או הצומת שבו/ה הם נמצאים.

    תודה לך על מי ומה שאתה, תומך, מקשיב ולא מוותר גם כשקשה לי.
    זוכר נכון? קשה יש רק בלחם וגם אותו אוכלים 🙂

    תודה
    מיכל

    • אסף לב הגיב:

      היי תודה, תודה,
      זוכר, זוכר,

      כיף לשמוע ולקרוא אותך; כל הטוב לפנינו, ממש שם, רק צריך לדייק אותו ולאסוף אותו,
      כבוד גדול על המסלול והדרך,
      תמיד כאן,

      אסף

  9. מוטי ברק הגיב:

    אסף,

    מאמר מעורר פעולה
    לעצור לפעמים מהמרוץ, לראות מה לשנות
    ולחשב מסלול מחדש

    אוכל לנשמה ולפעולה

    תודה
    מוטי

    עיסוי רפואי לספורטאים,
    פציעות ופתולוגיות שונות

    • אסף לב הגיב:

      מוטי ידידי, תודה ובשמחה.

      מקווה שתספיק להגיע הערב לסיום אימון הערב על מנת לתת דגשים לתרגילי שחרור.

      אחלה יום,

      אסף

  10. אודי הגיב:

    אסף, מרגש מאוד לקרוא.
    מנסה ליישם אבל לא תמיד כל כך פשוט.
    אהבתי לקרוא את זה

    • אסף לב הגיב:

      אודי תודה וכמובן בהצלחה בכל דרך; הבוקר כשנסעתי לפגישה לא ראיתי אנשים עומדים בצידי הדרך עם צידניות . . . כמעט ואין שום דבר פשוט היום – גם לים לוקחים כניסה והרבה פעמים אין חנייה, יש מדוזות והתחממות כדור הארץ וכל זה . . .

      ובכל זאת, אנו חייבים להכיל על עצמינו תהליכים ומהלכים (לא הילוך אחד – אתה זוכר מהאימונים שלנו) אשר ייתנו לנו עוד שלווה, אושר, השלמה, דיוק וכמובן, בריאות על מנת להתמודד עם כל המורכבויות של החיים.

      בהצלחה רבה,
      סומך עליך,
      אסף

  11. יעל הגיב:

    אסף היקר ,
    נהנתי מאוד לקרוא את המאמר שלך .
    כתבת בדרכך המיוחדת , נקודות מעוררות מחשבה על סימפטומים המתבטאים בכאב ופחד
    על הכח שנמצא בידנו , לשנות ולהתמיד ,על מחוייבות ולקיחת אחריות על החיים שלנו
    בסביבה המשתנה, המזמנת לנו אתגרים והזדמנויות .

    נהנתי מאוד מהכתיבה הקולחת והדוגמאות !

    תודה רבה
    יעל – שיצאה מאזור הנוחות . .

    • אסף לב הגיב:

      שמח מאוד על המפגש עמך כמו גם על הדרך והאנרגיה הנהדרת שאת מביאה, אגב, הן לסביבה הקרובה והן לעולם בכלל.

      הדוגמא האישית, הרצון והחלומות שכל אחד מאתנו מביא עמו לפעילות הגופנית outdoor היא מבורכת וצובעת את העולם בצבעים עזים יותר,
      יפים יותר ושוב, בריאים יותר מכל צבע אחר.

      המשיכי בדרך הנהדרת שבחרת ! וניפגש באימון הערב.

      יום נהדר,

      אסף

  12. קסמן הגיב:

    כמה כייף לקבל דרך הכתבה חיזוקים למה שכבר עשינו (בזכותך אני שוחה כבר כמעט שנה!!!) ומצד שני להבין כמה עוד ניתן לעשות…….

    תודה לך על התמיכה וה״דחיפה״.

  13. יוחאי הגיב:

    אסף אם אתה ניקית ספות אני גאה לומר שהתחלתי לעבוד כמחסנאי בחברה משפחתית של חבר טוב מהצבא.
    בהתחלה האגו אמר: אני? במחסן??!
    ואז אמרתי בבוקר: איזה כיף! הולך לעבוד עם אחלה אנשים בחברה של חבר אחד הטובים. איזה כיף לי. החיבור לאדמה. לקרקע.
    אחלה יום

    • אסף לב הגיב:

      נהדר, נהדר, שולח המון אנרגיה טובה.

      תן לדרך להיפתח בפניך והמשך להאמין בכל הטוב שמחכה לך ולכולנו.

      אסף

  14. תמי הגיב:

    הי אסף,
    הקשבתי לך וגם לג׳ון.
    נהניתי מאוד מהעצות והעוצמה שטמונה בהן.
    אין ספק שלכל אדם יש פוטנציאל לעשייה והנאה בחיים הנוכחים, פוטנציאל שלעיתים לא ממומש, בגלל קצב החיים והרצון להישאר באיזור הנוחות.
    תודה שאתה מאיר את הדברים, כך שנוכל לקרוא, לעצור ולחשוב.
    החיבור לאדמה ולגוף חשוב ביותר וחיוני לקיומנו כבני אדם.
    אני שמחה שבעוד זמן קצר ניפגש לאימון ונוכל ליישם, ולו במעט את הנאמר.
    תודה על הכל,
    תמי

    • אסף לב הגיב:

      תודה לך תמי יקרה;
      מעריך את הכול ומרגיש בכל יום יותר שלם ומדויק יותר על הדרך בה בחרתי "להעביר את חיי",
      באימון וכל שכן, לאמן אנשים מופלאים שכמותכם,

      ערב נהדר,

      אסף

  15. יוחאי הגיב:

    יפה מאד מאד

  16. אפרת הגיב:

    מי שמתחיל את שנת 2017 בקיבוץ כרמים -רק טוב יכול להיות לו וממילא מי שכמוך אסף רואה רק טוב ועושה ימים כלילות להנחיל זאת לאחרים-כבר מנצח.
    תודה למתאמנות היקרות שלך ( איפה הזכרים?) שרכשו את ספר הביכורים שלי. אלופות
    https://www.jumpstarter.co.il/projects/1030

  17. יגאל הגיב:

    אלוף, 2017 מוצלחת ומלא בחויות!

  18. נטע הגיב:

    אסף אתה פשוט כותב מקסים. קראתי בשקיקה.

  19. challenge 24‏ הגיב:

    Challenge 24Hr מתקיים בפעם הרביעית 7-8/03/2019 ומיועד לרצים בודדים, זוגות, רביעיות ושמיניות ומשלב אתגר אישי וקבוצתי.

    מדובר במסלול של 24 שעות המשלב אתגר ספורטיבי, היסטוריה ונוף קסום באזור ניצנה.

    המסלול:

    מסלול מגוון ושטוח ברובו (כ 70 מטר עליה מצטברת) באורך 11.5 ק"מ, באתרים השונים בניצנה.
    התחלה וסיום המסלול בבריכה בניצנה.
    לאורך המסלול 2 תחנות הזנה שיאפשרו לרצים להתרענן ולהחזיר אנרגיות.
    המסלול מסומן היטב לכל אורכו ומואר היטב בלילה ע"י נורות LED.

    מי מנצח:

    הקבוצה שצוברת את מספר ההקפות הגדול ביותר של המסלול ב- 24 שעות.

    מה עוד:

    לינה בתנאי קמפינג במתחם מפנק, הכולל שירותים ומקלחות, בריכת שחייה מחוממת, פינות קפה, מוזיקה וסרטים, קפה, מרק, בירה, פוייקה קבוצתי ועוד…
    אנדורפינים, אדרנלין, ומינגלינג במקום אחד 🙂

    מוזמנים להירשם עם הקופון : LYC2419
    לינק להרשמה : https://www.znook.co.il/R/Main.aspx?ID=GOOKshSuydQ%3d

    יש לכם שאלות ? אנחנו כאן בשבילכם:

    לעמית מנהל הפקה – 0503908928

    לגווין מנהל מקצועי – 0526980777

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.