אומנויות לחימה לחיים –

רוני מבקש ממני להיות מרוכז בדיוק כאשר פחות ופחות חמצן מגיע למוחי ואני חש את שארית הכוח בידיים עוזב אותי ותוהה מתי יהיה צלצול לסיום הסיבוב – 3 הדקות הארוכות שהיו לי מזה זמן רב מגיעות לקיצן ואני קורס – "יורד על ארבע" אלפית שנייה לאחר השמע הצלצול.

רוני סקה מחייך (בקול . . .) ומסביר לי "שטבע האדם זה לרחם על עצמו" ואני שבא מתחום האימון המנטאלי וכל הזמן מנסה לבחון כוחות ותעצומות מנסה להקשות עליו ושואל אותו לגביי חינוך בני נוער שכן שנינו מבינים ויודעים שישנו גיל שכמעט וכלום כבר לא יעזור ובהקשר זה תמיד אזכור את אמרתה של רחל אבנרי (אשתו של אורי אבנרי – "העולם הזה") ולפיה, היא, כמחנכת, מעוניינת לחנך רק בכיתות הנמוכות שכן, מכיבה ב' לערך כבר כמעט ולא ניתן לשנות את אופיו ודרכו של הילד.

רוני מבקש ממני לשים לב שוב – שעון החול של ההפסקות בין הסיבובים לא נעצר במשך כל האימון וזה מכניס אותך לתפקוד בזמן אמת, זמן לחץ, זמן קצוב, כמו גם, צלצולים שלא נגמרים ואתה כל הזמן בהוויה של פעילות – Doing – ונדרש לתפקוד שכלי ברמה מאוד גבוהה כאשר על כל סט של 5 אגרופים ו 2 בעיטות רוני מתחיל לתת לי גם אגרוף קל בבטן ומעט לרגליים ולפנים; בשבריר של שנייה אתה הופך לפגיע, הסיטואציה לא מובנת לך – היא גם נפשית (בעיקר אגו) וגם פיזית ואתה תוהה בינך לבין עצמך איך כל מכה שלו פוגעת בדיוק היכן שהוא רוצה שתפגע ובאותו זמן הוא מגן על עצמו מהתקיפות שלי ועוד מתקן אותי על הסגנון הלקוי שלי ואז מגיע השיא כאשר הוא מתחיל לשאול אותי שאלות בחשבון . . .

רוני ואני מכירים כמעט 40 שנה; היו אלה ימים בהם היית רואה בכפר סבא המון ירוק, פרדסים, סוסים, חמורים ושאר בעלי חיים ובכלל, רוב ימי בית – הספר שלנו היו מסתיימים במדורות, קטטות ושיחות אל תוך הלילה ב"גן השלום"; כותב את השורות הללו ומיד רוצה לפגוש את ילדיי, לשאול אותם מה שלומם ובה בעת נזהר שלא להציק להם: "אבא אתה חופר" אז גם היום מרוב אהבתי אני פשוט אשתוק.

רוני ואני מעולם לא היינו תלמידים טובים; היינו טובים בדברים אחרים ומאוד השתדלנו בבית הספר אבל זה לא תמיד הלך עד שהצלחנו לגלות את התנועה, הגוף והספורט וכן זה למעשה מהותו של פוסט זה; הורים, ילדים ואנשי חינוך מגוונים שאני יודע שאתם קוראים את מה שאני כותב . . . אחריי הכול למרות כל כישלונותיי הוצאתי תואר שני – יש ! !

תנו לילדים פעילות גופנית, טיפה לפני או במקביל לכדורים כאלה ואחרים ו / או לעונשים כאלו ואחרים . . .

המאמן אסף לב מסיים אימון אצל המאמן רוני סקה - גמור .... 😅

2 + 2 = פולט 4 וחש את הרוק ניגר משפתותיי, "יופי, שמור על הריכוז 3 – 3 = אפס אני גונח, "מצוין, 6 + 6" ואז זה נהייה טיפה יותר מורכב – תחשבו על זה . . . עכשיו זה שתי מילים וקשה לך להגות אותם, הדופק שלך בקצה כאשר רוני שוב נותן אגרוף – "נגיעה" לדבריו ואתה צווח 12 בשפה עילגת ולא מהוקצעת והצלצול מגיע ואתה שוב מוצא את עצמך על הקרקע, תשוש ומבסוט באותה נשימה וחש את המוח שלך "אוסף כל טיפת אנרגיה שהוא יכול לספוח אליו".

מתרומם מהמזרן וחושב על הדיאלוגים שיש לך בנסיבות החיים המשתנות: עם חברת הוט למשל (רק על שירותי המחשב – טלוויזיה לא תיכנס לבית שלי) שהיא כמעט אף פעם לא שיחה נעימה ולבבית – למה זה חייב להיות כך ? או השיחה המקסימה והנעימה עם ד"ר סטיב, רופא השיניים העדין והמקסים אליו אני הולך מזה כמה שנים . . ."אז מה אסף, ראית את המשחה ( unbelievable swim ) הזה באמת ? אההההה, ככככככככן, או את השיחה עם המתאמנים המדהימים שלי שמשוכנעים שבשיא העלייה למרום גולן אתה יכול להגיד להם באיזה קצב הם ואיפה זה רמות נפתלי וכן, הצלצול מגיע וצריך לקום לסבב נוסף ומשמעת, אמונה וההבנה שיש בך עוד יכולת להפיק מעצמך זה בדיוק הבסיס לכל הצמיחה וההעצמה אותה אנו מחפשים ללא הרף.

סקה מסביר לי שזה יהיה הסיבוב האחרון ושממש השתפרתי ושהוא מבסוט ממני כאשר דווקא אז – אוף אתי – אני מתחיל לטעות פעם אחר פעם בין הבעיטה לאגרוף ולא מצליח לבצע את אשר הוא מבקש; הימין והשמאל מתבלבלים לי ורוני מסביר לי שזה בדיוק היתרון והחיסרון של אנשים עם הפרעות קשב וריכוז, המיקוד אל מול הפיזור ובסבלנות הוא מסביר לי לאט ושוב את סדר התנועות ואני מצליח לחזור אל התנועה הרצויה.

הצלצול מגיע ואני נשאר על הרגליים כילד שהגיע הצלצול וממש עכשיו הולכים הביתה; רוני מסביר לי שאני ממש בסדר לגילנו (47) ושהוא יוצא עכשיו להרצות בבית ספר על חשיבות התנועה והקואורדינציה ללימודים: "שלא יהיו רק חזקים או רק חנונים, אלא שישלבו ביניהם ואז גם לאנשים כמוך וכמוני בית הספר יוכל להפוך למקום קל יותר, יותר מסביר פנים"; למעלה מכך, יעילות התנועה המוטורית תביא לשיפור הביצועים הלימודים, שכן, אז המוח יתאמץ פחות בתרגום של הנשמע / נקרא אל תוך הראש. זוכרים, המוח זה האיבר שצורך – מבקש – דורש מאתנו הכי הרבה אנרגיה.

סיכום –

"טבע האדם זה לרחם על עצמו" – רוני מדגיש שוב ומסכם את האימון ואני מקשיב, קולט ומבין הרבה דברים בהם אני עוסק ביום יום שלי. רוני הפך מאז ימי בית הספר הלא קלים שלו למומחה לאומנויות לחימה ובכלל זה מחנך של המון בני נוער לערכים, לתרבות, להגנה עצמית וכמובן ובגאווה גדולה הוא מספר שכל מי שעובר אצלו הולך לסיירת ! ואני, טוב אותי אתם מכירים; אז כן, תנועה, הגנה עצמית, משמעת, הקשבה, למידה ואמונה אינסופית ביכולת שלנו למצוא את הנתיב הנכון לנו, המדויק לנו, על מנת שנוציא מעצמינו "קצת יותר" וכן בצורה נכונה לכל אחד מאתנו שהרי כל אחד מאתנו הוא יחיד מיוחד וכמובן, שנהיה בריאים ומאושרים בכל אשר נפנה.

בברכת הבריאות והאנרגיה הטובה, אסף לב – מאמן איש בכ"ס וקבוצת ריצה מוקדם בבוקר

הצטרפו אלינו בפייסבוק 

היוטיוב

אימון וליווי מנטאלי – ליצירת קשר לחצו כאן

אסף לב - אימון לחיים

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

18 Comments

  1. תמי הגיב:

    וואו, כבוד, זה נראה ממש מתיש!

    • אסף לב הגיב:

      היי תמיייי;

      האמת, יוצא ממנו בכל פעם גמור יותר, מזיע יותר ועם זאת בכל פעם מרגיש טוב יותר, חזק יותר ובהתאם לרוח הכתבה – מדויק יותר ו"מכוון יותר".
      זה מדהים מה שיוצא ממך,

      יום נהדר,

      אסף

  2. 669 הגיב:

    תמתח תמתח…..הגבולות רק מתרחקים ממך…..
    כל הישג זורק עוד קצת קדימה במעלה ההתמודדויות…..
    עד העונג הבא…

  3. יובל הגיב:

    אגרוף זה יותר מספורט,
    אגרוף זה לחימה,
    אגרוף זה כושר,
    אגרוף זה לגברים,
    אך גם לנשים לוחמות,

  4. אורי הגיב:

    הי גיבור,
    בתור ג'ודוקא, שמכיר את הקריסה בסוף הקרב, את הצלצול הגואל שמרשה לך להתרסק על המזרן, ולנשום ולגנוח בקולי קולות כי פשוט אין לך מספיק אוויר כדי לנשום בשקט, אני חושב שזה אחד הפוסטים הטובים שלך.
    ראיתי במיקוד רב את כל הקרב שלך מול רוני, החזרת אותי 30 שנים אחורה, כמה מאמץ השקעת שם, כמה כח רצון וכמה רצון לעמוד בדרישות המאמן. אמנות לחימה היא דרך קשה אבל מתגמלת מאוד.

    רק טוב,
    אורי

    • אסף לב הגיב:

      חחחח, "מלך הסלפי" וג'ודוקה העבר הצחקת אותי מאוד וכמובן שמסכים אתך בכל מילה . . . המאמץ הזה . . .בדיוק בסוף . . . חזק אה.

      ועוד בבסיס הרעיוני של הפוסט: ההתקדמות כמעט ואין לה סוף; זו נמשכת כל עוד אנו מתאמנים נכון, חכם ובעקביות – תראה:
      https://www.facebook.com/asaflev17/videos/1004538646300016/

      תודה,
      אסף

  5. איל האדום הגיב:

    כרגיל, תענוג לקרוא, להבין ולהפנים.
    אתה מצליח, כתמיד, להעביר במדוייק – במילים!!!
    את מנעד תחושותיך ומחשבותיך.
    מעניין איזה סופר דגול היה יוצא ממך
    ללא הפרעות הקשב והריכוז…
    ממתין בציפיה לקרוא את פרי עטך
    (בעצם, מקלדתך) הבא בתור…
    או, כפי שאתה אוהב לצטט שירים:
    עד העונג הבא

    • אסף לב הגיב:

      איזה כיף לקרוא את התגובות שלך; איכשהוא, תמיד הן מצליחות להצחיק אותי – בקול !

      אחלה שבת וד"ש לכולן.

      אסף

  6. קסמן הגיב:

    מכות…….
    רוני סאקה…….
    לימודים………(או לא למודים……).

    נשמע מאיים – אבל, כמובן, לא אצלך!!!

    כייף לראות את שניכם מנתבים דחפים, שאיפות ואתגרים למקומות שיעשו את כולנו ספורטאים ואנשים טובים יותר.

    אני שוקל בכובד ראש אם להציע לך ללכת מכות……..

    נ.ב – לגבי רוני, אני מוותר.

    • אסף לב הגיב:

      תודה אחי; כן, יפה שאתה מוותר על מכות עם רוני – הוא יודע לספוג וזה דבר שאנשים כמונו לא יודעים בכלל. צריך להוריד המון "עכבות" על מנת לדעת איך לספוג ובכלל, אתה יודע, "הכאב זה חבר" וכל זה. . . טיפה קשה להתרגל לזה עכשיו, בגילנו המתקדם . . .

      לומדים היום כן, נהנים מאוד ולא מפסיקים לצבור חוויות.

      יום נהדר,
      אסף

  7. דורון הגיב:

    אסף איזה פוסט חזק.
    עושה לי חשק גם לחזור לאומניות הלחימה איזה כייף גדול לקרוא את הפוסטים שלך.
    אוסססס!!

  8. רונית חצרוני הגיב:

    נראה לי שזה דורש כל כך הרבה יכולות: מוטוריות, קשביות, כושר, לא פשוט

    • אסף לב הגיב:

      פשוט, פשוט – המנטור שלי לאומנויות לחימה עושה עבורי "תרגום" – ימין, שמאל, הפוגות, לחץ מנטאלי מדויק וכדומה.
      שווה וממליץ בחום, בכלל הגיוון בפעילות הגופנית הוא מבורך ובמיוחד עם ילדים – שיירכשו כמה שיותר מיומנויות.

      תודה יקירה,

      אסף

  9. רוני סקה הגיב:

    וואוו אסף איזה הערצה כבוד
    אז ככה מה שאני מלמד את אסף זה רק טכניקות של איגרוף תאילנדי,
    על הדגשים של שליטה ימין ושמאל כמובן שרירי הליבה וגמישות..והרבה חשיבה בזמן לחץ של האימון שזה מעצים את האימון. אין קרבות ואין מגע . . . רק עם רוצים…כול מה שצריך זה רק רצון והשאר תשאירו לי.
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.