פעילות גופנית - להפעיל את התנועה, הגוף זה המפתח! לסמוך עליו ולסמוך על המדריך - מאמן - חבר!

"צרכים מיוחדים" – מודה ותודה!

 

מלא זמן שלא כתבתי כבר . . הייתי עמוס בעיקר בענייני עבודה (תודה לאל) וכן גם בעניינים שלי שביניהם הישרדות כללית וכלכלית ("ימי קורונה") כשם שרבים מהדור שלנו (גרושים ואני גרוש "בטוב ואפילו מצוין". .) מתמודדים, כגון ריחוק מהילדים, מזונות, שכר – דירה ועוד; בתוך שכך, אני מקבל החלטה ללכת עם ההגשמה העצמית, "השליחות" – לאמן!! אימון כדרך חיים; אימון אנשים עם צרכים מיוחדים special needs זה משהו ששנים חלמתי עליו והיום, כן אני מגשים זאת, בדרכי.

האמת, מודה על הכול,

על תחילת השנה המורכבת שהייתה לי, כאשר משאית גרר דרסה אותי בזמן שרכבתי על אופניי האהובות (נג"ש = נגד שעון – אין מי שיעצור לך את הרוח . . ) והייתי בהכנות לתחרות "איש ברזל" באילת, ישראמן וזה אחריי שלא הצלחתי להגשים את עצמי בעבר באותו ציר 12 באילת וגם לא בהולנד (כאן בסרטון מ איש ברזל אלמרה עת ירד עליי גשם בתחרות ובתור ישראלי אני לא ממש טוב ברכיבות גשם- 14 ימי גשם יש לנו בערך בעונה . .)

3 חודשים אחריי תאונה זו אני נפגע שוב ומחליט לנטוש את ענף הספורט – העבודה שהייתה לי בית: טריאתלון ולהתמקד ולהתרכז באימון "קצת אחר": אימון אנשים על הספקטרום האוטיסטי.

אסף לב - לאחר תאונת האופניים: אוקטובר 2019

לאחר תאונת האופניים: אוקטובר 2019 – עצם בריח שבורה, צלעות שבורות וכן, הלב, הרגש והפחדים: – פגועים

מודה על כל אותם חברים שעזבו את חיי ולא היו שם כאשר הייתי זקוק להם (היה הכי מרגש בעולם לקבל אורחים ובתוך זה "חברים חדשים" – (התפנה לי מקום . .) על הספה בסלון, מלא גלדיי דם וכולם באים להגיד מילה טובה ולעתים לעזור לנקות את הפצעים), מודה על ה"קורונה" אשר הביאה לי זוגיות חדשה וקסומה בדמותה של נועה וממש טוב לי ובעיקר אני מודה לעצמי על כוחות הנפש שהיו לי לבצע את ההתאמות הדרושות למצב החדש בו: גופי איננו מכונה עם כוחות בלתי נגמרים ואני חייב לפתח ולחדד יכולות חדשות~ ובדיוק שם נולד ופרח עיסוקי הישן – חדש כמאמן נערים על "הרצף – הספקטרום האוטיסטי" וואו כמה שעבודתי מרגשת בכל יום מחדש…

זה לא הקורונה – הכול בנו!

קראתי המון בתקופת פציעה זו, חזרתי אל הגאון – צ'ארלס דרווין ותורת האבולוציה (מוצא המינים 1859) שלו ולפיה המין החזק הוא שינצח אולם לא רק, אלא המין שייטיב לשרוד הוא המין שיבצע אדפטציה = התאמה למציאות המשתנה (קורונה כדוגמא)! כאן בדיוק נכנס האימון לנערים על הרצף האוטיסטי! כאן בדיוק התפקיד של מאמן, כל מאמן, כל מחנך! לגוון, לחדש, לייעל, להפתיע וכן, אם ביכולתו גם: להקסים, לשמש דוגמא אישית ואולי הכי חשוב בעבור נערים ואנשים על הרצף האוטיסטי: להיות שם בשבילם!! תמיד!!

אימון אישי לאנשים עם צרכים מיוחדים

אימון אישי לאנשים עם צרכים מיוחדים

הערב התקצר לי האימון עם ל' – אחד האנשים המדהימים שפגשתי וכן, הוא מה שנקרא על "הספקטרום האוטיסטי" – יש לו מה שנקרא "אספרגר". לפיכך, התפנה לי זמן לכתוב קצת על עיסוקי וקצת על האימון שלנו הערב: בכל יום ראשון ל' חוזר מהצבא – עבודה ויורד אצלי לקפה ושם אנו מתחילים פעילות; הערב הוא ירד בגלידה (טעה, טועים . .) במרכז העיר וחייג אליי ושאל . .  "איפה אתה" ? מיד הבנתי שזה לא היום שלו ואמרתי לו שאני יוצא לכיוונו ושאני אלך מערבה והוא, כמובן ענה לי "הולך הפוך" . . מזרחה וניפגש באמצע. "התמצאות במרחב" מהווים אבן דרך באימונים שלי: היכן אני נמצא, לאן אני רוצה להגיע ובאיזה "קודים" אשתמש בדרך".

נפגשנו לבסוף – הוא לא הבין את הכיוון מה שאומר, כנראה שאני לא הסברתי טוב ואולי גם אני לא הייתי במיטבי באותו ערב נידון. .  ל' ישב ולא קפץ לעומתי כפי שהוא עושה תמיד ואז אמר כמו שרק אנשים קסומים יכולים לומר, בלי פילטרים וללא פוזות: "אני מת שהפגישה שלנו כבר תסתיים הערב . . ." אופס. בבוקר, אגב, שוחחנו בנייד ו ל' קרן מאושר, עכשיו 18:38 והוא מעדיף הביתה… סבבה ל' מקובל, בוא נחזור אליי הביתה ואקפיץ אותך הביתה עם הרכב.

מאמץ – Doing  ללא מאמץ ובתוך זה הגדרת מטרות ויעדים לא נגיע להיכן שאנו רוצים להגיע – להיות מאושרים וגאים במי שאנו!!

ספקטרום אוטיסטי ובכלל - תנועה זה מפתח לאושר

ספקטרום אוטיסטי ובכלל – תנועה זה מפתח לאושר

אנו כבר קרובים לבית של ל' אני מבצע עוד ניסיון קל "להתיך את הכפור" ואומר לו: "תראה מה זה . . פעם "ערבות הדדית" הייתה מילת מפתח, צירוף מילים הרואי ואני מרים מעט את קולי וכל זה עוד לפני ראש השנה והימים הקדושים לנו וכעת . ."בידוד חברתי" זה צמד המילים אליו הורגלנו ו ל' משיב לי: "אסף עזוב אותי מהשטויות שלך, אני רוצה הביתה". שלא כהרגלי, אני מתעדכן ב"וויז" על המשך הדרך הקצרה ביותר לביתו, מוריד אותו ולא מתאם אתו את הפגישה הבאה . . אתן לו לחפש אותי, את הזמן שלו.

הימים, כאמור, ימי קורונה, ימים של אנשים – מפגינים, רובם "טהורים" על גשרים! אנשים שרוצים שינוי שרוצים "קצת אחרת". חוסר בקבלת החלטות חד משמעיות כמוה כאי קביעת מטרות! הן ברמה האישית וכן גם ברמה הלאומית. כאשר אין הגדרת מטרות, אין הצבת יעדים אנו מתחפרים במקום ולא מתקדמים לשום מקום. אנשים היום בלחץ, כזה או אחר, המון אנשים כיום בלחץ; המאומנים שלי, אנשים על הספקטרום האוטיסטי מביעים את הלחץ, חרדה, פחד ותסכול בצורות שונות; כאשר אני מנסה לחשוב על מאפיין בולט, חוט השני המאפיין אותם הוא חוסר היכולת להסתיר אותו. מי צודק אינני יודע ותפקידי הוא לא לשפוט אף אחד, אלא רק להיות שם איתם, להכיל וכן לכבד האחד את האחר – זה התנאי הבסיסי לאימון.

ל' בביתו, אני מול המחשב, כותב, התפנה לי זמן לכתוב . . . הכתיבה שאבה אותי למשך של למעלה משעה ובה ניסיתי להביע מעט אשר עובר עליי ביום עבודתי – שליחותי בזמן הקצר שניתן לנו להשפיע ולו במעט על הנעשה כאן בכדור הארץ, 2020 דצמבר, ארץ ישראל, טיפה לפני ראש השנה.

סיכום:

הייתה לי שנה מורכבת, דינאמית, קיצונית לעתים, בה גיליתי המון על עצמי ועל הסובבים אותי. אותם מאומנים שלי "אנשים על הספקטרום האוטיסטי" עזרו לי להגיע לעצמי, לקלף משהו מתחת ל"שכבת הקשיחות" ואסף ה "יכול הכול" ולהגיע למקומות אחרים, רגישים ורגשיים יותר ואינני יכול ללא דוגמא מאימון עם א' – גם כן חיל קסום גם עם "אספרגר": "תגיד א' לא חשבת להתקשר לשאול אותי מה שלומי אחריי התאונה" ? א' בציטוט ממש מדויק שלו: "אני לא מבין אסף, הרי אתה אומר שאפילו החיידקים פוחדים ממך . .  ושאתה יותר חזק מכל דבר, אז הייתי בטוח שאתה בסדר . . . ושלך לא צריך לדאוג אף פעם"

וכאן אני רוצה לסיים את אשר היה על ליבי ולהודות שוב לאותם נערים ובוגרים על רצף אוטיסטי כזה או אחר (אני אגלה לכם סוד: לגישתי, כולנו על רצף כזה או אחר אבל אל תגלו לכולם . . ) וכן, למשפחותיהם הנאמנות אשר עושות ימים כלילות למען אלו יוכלו להיות גאים ולספר לילדיי כן, אנו על רצף אוטיסטי ואנחנו גאים בכך וכן, כולנו זקוקים למילה טובה, חיבוק לעתים שכן, כולנו בני אדם והיום – יותר מתמיד – אמפתיה היא "דרך חיים" או כפי שלימד אותי הבוס החכם שלי רז את הדיבר ה 11: אל תשפוט! ימים טובים הורים, אחים ואחיות שלי, אוהב את כולכם, שמרו על כללי הבטיחות וכן, שמרו על האהבה ועל כוחה של "המילה" לעשות טוב: בכתב או בעל פה.

סוף דבר:

כאמור, מודה על הכול! זה למעשה הבסיס של הרצאתי: ספורט כמניע אנרגטי לחיים" – אז בעצם עוד מילה . . . הקבוע היחידי כיום הוא השינוי עצמו! (לימד אותי כבר בתחילת שנות ה 2000) במסגרת לימודיי לתואר שני ד"ר צבי גנור ואז, כמו היום במידה רבה, לא הבנו ולא הפנמנו את משמעות המשפט הזה. מי האמין שנגיף קטן בשם "קורונה" cobid 19 יבוא ויטלטל את עולמנו בצורה כזו ונלך עטויי מסכות ונמנע מקשרים חברתיים שכה חשובים לקיום המין האנושי בצורה נאותה, מרגשת ושמחה. בעבור כל זה אני בוחר ואת ואתה חייבים לבחור את החיבור היחידי שהוא בשליטתכם הכמעט בלעדית: גופכם! הווייתכם, תודעתכם ובעבור זה אני בתנועה, בחוץ, מוקדם בבוקר כבר מעל 20 שנה וכן, לא הייתי חולה 20 שנה . . . החיידקים פוחדים ממני חחח😎😊👍😍👌

אסף לב - מאמן אנשים להיות מאושרים

אסף לב – מאמן אנשים להיות מאושרים

באהבה,

אסף לב – מאמן הכי גאה בספורטאים שלו וכמובן בכל אותם אנשים קסומים על הספקטרום האוטיסטי – "צרכים מיוחדים"

פייסבוק אני כאן: https://www.facebook.com/asaf17ran

You Tube – הערוץ שלי

כפר – סבא

הרצאת העשרה

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

22 Comments

  1. תומר שחר הגיב:

    מאמן אישי ומנטלי הכי טוב בעולם אני מוריד בפניו את הכובע. לב זהב, כתבה מעולה. חג שמח ושנה אזרחית החדשה טובה

  2. נועה הגיב:

    אסף- אחד, יחיד ומיוחד!!!
    מאמן בחסד,
    זכו המתאמנים שלך וזכיתי אני!
    אוהבת

  3. אריאלה הגיב:

    קראתי ואהבתי .
    ישר כוח !

  4. עומר הגיב:

    מעולה אבא! כל הכבוד

    • אסף לב הגיב:

      עומר בני המקסים,

      הרבה תודה, תמשיך "לעוף" על החיים.

      אבא

      וכן, קצת ספורט – יש לך עכשיו חולצה של אלופים . . .

  5. אלי הגיב:

    כתבה מרגשת וכמו שהזכרתי לפני כן כיף גדול להיות חלק מהקבוצה
    נ.ב
    במחנה אימונים באילת נהנתי מכל רגע

    • אסף לב הגיב:

      איזה כיף אליעזר; האמן לי שזה ממש מוסיף לשמחתי וגאאותי את הדברים שכותבים כאן; המשך כך, התקדמת נהדר – בכל ~

      שבוע טוב,

      אסף

  6. יוחאי אילן הגיב:

    מאמן מנטלי אגדה.
    באנו לעשות, להיות בdoing.
    תודה קואץ על הזכות להתאמן אצלך ולהיות במסגרת חברתית של אנשים טובים ומעצימים

    • אסף לב הגיב:

      תודה לך יוחאי,
      מעריך כל רגע בו ניתנה לי ההזדמנות לחיות את החיים שאני רוצה לחיות וכמובן,
      לתת את "התרומה" המדויקת שלי ולי לעולם.

      שבוע מצוין,
      אסף

  7. אורי הגיב:

    עלה והצלח.

    • אסף לב הגיב:

      תודה רבה אח יקר,
      כן, זה כיף אדיר להתפתח במקביל לאותם "אנשים מיוחדים" וקסומים וזאת ועוד, כמה שהם מעודדים צמיחה פנימית – אישית וזה מרגש בכל אימון מחדש.

      אסף

  8. גיל הגיב:

    אסף היקר
    הפוסטים שלך יוצאים מהלב ונכנסים אל הלב, זכית בזכות גדולה לעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים, החברה שלנו היום "מקדשת" את ה show off , בערבית ( ואני לא ערבי ) שופוני יא נאס , ואילו אתה נותן מזמנך לאותם אלו שאנחנו כחברה מעדיפים לא לראות, כמה סיפוק יש לך כאשר מתאמן שלך" כובש " עוד יעד; ללא ספק אתה רואה בעבודתך שליחות גדולה( מעבר לעניין הכלכלי ),
    יישר כוח המשך כך.

    • אסף לב הגיב:

      גיל ידידי החיובי, ריגשת וכן, מודה בכל בוקר מחדש על עיסוקי זה בחיים.
      לעתים אני חש שאני נהנה יותר מהם חחחח? אבל ברצינות, החתירה המתמדת הזו ל"מחר טוב יותר" ולאנשים שמחים יותר עושה לי, אישית, ממש טוב ואני כבר "שועל זקן" אתה יודע, מעל 15 שנה באימון.

      תודה חברי החיובי,
      חנוכה שמח,
      אסף

  9. חגית הגיב:

    עשייה מעצימה למאמן ולמאומן, בריאות ושפע פרנסה טובה. בהצלחה בכל שכן יקר.

    • אסף לב הגיב:

      כן חחחח המאמן הכי נהנה מעבודתו;
      אכן, זכות גדולה.

      תודה רבה שכנה יקרה, ימים טובים,

      אסף

  10. הלל הגיב:

    רק אתמול תלמידה אמרה לי "אל תשפוט"… היה כיף ומעניין לקרוא, הזדהיתי עם הרבה ובמיוחד עם הסוד שתקופת הקורונה עזרה לי לגלות:)
    ברשותך לוקח כמה טיפים
    הלל

    • אסף לב הגיב:

      תודה רבה הלל, כמובן ובשמחה; כל אדם אשר עושה משהו למען "אחר", "מיוחד" ובכלל . . . כמוהו כמו . . . ממחזר פלסטיק, זכוכית ועושה למען האנשות כולה חחח

      יום מקסים במיוחד,
      אסף

  11. ד״ר אברהם כץ הגיב:

    אני מאחל לאסף המשך פעילות מבורכת כמו עד עכשיו עם אנרגיה בלתי נגמרת שכל הזמן מתחדשת עם פעילויות חיוביות וברוכות

    • אסף לב הגיב:

      תודה רבה ד"ר יקר; מעריך מאוד ומודה לך על הדאגה לי ולספורטאים שלי ובריאותנו.??✔

      ימים טובים, אנרגיה טובה,
      אסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.