הספקטרום האוטיסטי - אימונים וליווי אישי לחיים: אסף לב

ספקטרום אוטיסטי, אימונים והחיים

כבר כמעט עשור שאני שומע את השם של הרופא האוסטרי הנס אספרגר המהווה תסמונת "בתפקוד גבוה על הרצף האוטיסטי"; ואני, אינני רופא (ואפילו לא אוהב את האוסטרים חוץ מאנדי הרצוג עת נהייה ציוני יותר מכולנו כמאמן נבחרת ישראל הכי "איכפתניק" שנראה כאן) ואינני פסיכולוג, אלא "מנטליסט", ספורטאי, מאמן טריאתלון ובעיקר, בעיקר, אוהב אנשים וכל שכן כאלו שהם, איך נגיד, "קצת שונים, מיוחדים" – מילה אהודה עליי יותר.

"תגיד, תגיד אסף, איך ההרגשה להתאהב . . ." הביאה אותי לכתוב מקצת על חלק מהקסם אותו אני חווה בשנים האחרונות במסגרת עיסוקי: מאמן נערים על הרצף האוטיסטי ובמיוחד כאלו "בתפקוד גבוה" (אספרגר למשל, זו תסמונת בעיקר של גברים, יש אומרים שזה נוכח כלי המדידה ויש אומרים שזו אשמת הכרומוזומים . . ) ובוגרים כאשר לכולם לגישתי ישנם מספר מכנים משותפים כאשר בבסיסם עומד העניין של להיות אהוב, "מקובל", יש לך תפקיד מוגדר ונצרך בעולם גם אם אתה מיוחד, קצת שונה.

אימון לאנשים על הספקטרום האוטיסטי

אימון לאנשים על הספקטרום האוטיסטי – אסף לב

אני, אישית, תמיד הייתי קצת שונה, שנים שלא קיבלתי זאת, שנים התעמרתי בממסדים שונים ומגוונים על מנת שיקבלו אותי לחיקם – משרד הביטחון, הייטק ואפילו חברות כמו "יס" או סלקום ותמיד אמרו לי שאני קצת צבעוני, קצת שונה, קצת חריג ושזה פחות טוב להם ואז כן, בדיוק אז, כאשר הגיע המצב רוח הפחות טוב מצאתי מקום שיקבל אותי – כמעט כמו שאני – ואז ורק אז, הרגשתי מספיק בשל להפוך לעצמאי, למאמן! מאמן לחיים! לכאלו עם מילים מורכבות וקצת מפחידות כמו . . כן, אספרגר . .  וכן, לכאלו עם מילים יותר מוכרות לי: "הפרעות קשב" – איך זה נשמע פשוט אה . .

היה זה אך מתבקש מבחינתי לבחור במקצוע – או שהמקצוע בחר בי: לאמן נערים על הרצף האוטיסטי בדיוק כפי שאני חשתי באותם ימים ולא ידעתי "היכן לקטלג" את עצמי ואך לפני שנים הייתי בדיוק במקומם, "בחוסר הנוחות הזו" ממקומך בעולם. . . ובכלל, מי אתם שתשימו אותי על "הרצף האוטיסטי" ? תנו הזדמנות, רוצה להתבטא, בדרכי, גם אם היא שונה במקצת. במשך תקופה לא מבוטלת נלחמתי עם עצמי – כמאמן – לא ללמוד על התסמונת, אלא לחוות אותה כהווייתה! "אם אני מאמן אותך פעמיים בשבוע סימן שכיף לי אתך . . אם אתה רזה יותר ממה שאתה עכשיו זה מגביר את הסיכויים שלך לחוש טוב יותר . . מגביר את הסיכוי שלך להיות "יותר מקובל על בנות המין השני" ואם רק תאמין שאין אף אחד יותר טוב ממך בעולם הזה (זולת מייקל ג'ורדן כמובן) אז אולי תגיע לאן שאתה רוצה – פנימית, חיצונית, נפשית, גופנית וזוגית.

בסוף פניתי ל "ויקפידיה" שם תיארו את התסמונת כבעלת המאפיינים הבאים: קושי בהבנת סיטואציות חברתיות, קושי ביצירת מערכות יחסים, חוסר חוש הומור, הימנעות ממגע, רגישות לרעש ועוד ומצד שני, יכולת גבוהה של הבנת הנקרא, זיכרון, פתרון בעיות מתמטיות וקליטת שפות ועוד . . . האמת, אני, זה שעשה את כל המבחנים שלו בחיים פעמיים (חוץ מספרות) קצת הופתעתי שכן, מצאתי ילדים, נערים, אנשים רגישים, בעלי חוש הומור מפותח, בעלי מוטיבאציה גבוהה להצליח ויותר מזה, להשתלב, להתנדב, לעזור, לפרגן וכן, בצורה קצת שונה . . בערך כמו שמישהו מת"א מגיע לירושלים ומתקשה להבין את "הקודים" של השפה, הטונציה של המילה וכן, התנועה במרחב.

התחלנו בבסיס: לרכב על אופניים! אתה טייס הקרב ואתה במטוס ללא נווט! הכול באחריות שלך!

החל בציוד (לנפח אוויר לפני כל רכיבה, קסדה כמובן וכדומה) דרך המסלול (הקצר והבטוח ביותר) וכמובן, בקשר שנוצר בינינו: מאמן – מאומן, סמוך עליי! אחריי! נכון, זה לקח כמה שבועות אולם מרגע שזה עבד זה הטיס אותנו כמה שלבים בהתקדמות ותחשבו על זה, אופניים: אתה עובר בין ערים שונות! בקלות יחסית! אתה צריך לנהוג – לרכוב, לציית לחוקי התנועה, לדעת את הדרך וכן להיצמד לאיזה לוח זמנים שהוגדר גם אם קצב הרכיבה פחות שינה לנו בשלב זה. העצמאות והביטחון שנותנים האופניים לילד, לכל ילד וכל שכן לילד המאובחן עם אספרגר היו דרמטיים בקשר שלנו וכן ישנה מילה מסוימת שחשובה מאוד לכולנו, נכון: שיהיה כיף! ואופניים זה כיף!

פעילות גופנית - להפעיל את התנועה, הגוף זה המפתח! לסמוך עליו ולסמוך על המדריך - מאמן - חבר!

פעילות גופנית – להפעיל את התנועה, הגוף זה המפתח! לסמוך עליו ולסמוך על המדריך – מאמן – חבר!

מאופניים התחלנו לבצע "גיחות" לענפי ספורט נוספים שביניהם: כמובן, ריצה ואז, שחייה (גם בים עם עיניים פקוחות ובהכרת תודה!), כדורגל, כדורסל (עם שידור המשחק "בזמן אמת" של השחקן עם הכדור . .), טניס ומטקות ים; בין לבין היינו מדברים, צוחקים, מציירים וכן, לפעמים גם בוכים או עצובים. מבקש לחדד, אינני רופא ואינני פסיכולוג ורוב הנערים – אנשים עמם אני עובד נעזרים גם בפסיכולוג אשר מהווה סמכות גבוהה ממני כמובן על אף שאני מודה שאני מחייך לעצמי כאשר הם מוכנים "לדלג" על הפסיכולוג ועליי "פחות מוותרים"; חשוב מאוד לקבל עצה או תרופה של פסיכולוג – פסיכיאטר ושכל אחד יעשה את תפקידו בצורה האחראית והמקצועית ביותר.

לאחר שיצרנו בסיס רחב החלנו גם להכיר את המשפחות של האחר – בעיקר את ילדיי – ולעשות פעולות חברתיות משותפות, החל מארוחת ערב, בילוי בבריכה ובמקביל תרגול של "נורמות מקובלות" בחברה, כמו למשל, לספר בדיחה שתצחיק או לעשות חיקוי של שר או אישיות רמת דרג אחרת וזה עבד. כך גם המשכנו בדגשים בעבודה שלנו וצילום זה הוא אחד הקסומים והמייצגים ביותר שמצאתי כמייצג את הדרך – השיטה:

כישרון זה רק נדבך אחד בדרך הספורטיבית שלנו, החשוב זו המחויבות, הדרך והאמונה שלך בחיבור כל הדברים הללו

כישרון זה רק נדבך אחד בדרך הספורטיבית שלנו, החשוב זו המחויבות, הדרך והאמונה שלך בחיבור כל הדברים הללו

בימים ובשבועות האחרונים חלק מהנערים עימם אני עובד מתגייסים לצבא, נוהגים, חלקם כבר תיכף משתחררים ואני בין לבין חושב את דרכי, חושב על הדרך שעברנו ביחד במהלך השנים האחרונות וחושב לעצמי, על אהבה, איך ההרגשה להתאהב ? ואיך אני מסביר לבחור – נדיר – בן 24 כמה זה קשה למצוא אהבת אמת, כמה קשה לממש אותה, לתחזק אותה ולעבור איתה את מסלולי החיים השונים. תשובה מסודרת לא הייתה לי, האמת הופתעתי מכנות השאלה ואמרתי שבאמת כבר שכחתי איך ההרגשה הזו ובכל מקרה אמרתי שזו תחושה מופלאה, עוברת אנרגיה מוזרה בגוף וכן שצריך להיזהר ממנה, אפשר לקבל כוויות, אפשר להיפגע וזה דבר שחשוב לי שיילקח בחשבון.

אהבה ורק אהבה מניעים אותי בעבודתי; לעתים זה מורכב, הרבה פעמים זה מפחיד: "אמא: מה עם הפנסיה אספי . . " – אני מאוד אוהב ספורט (על כל גווניו וצבעיו) וכל שכן, אוהב אנשים וכן, אנשים מיוחדים וקסומים אשר העניקו לי בתקופה האחרונה, יותר מתמיד, את חידוד נושא החברות, הלויאליות, הכנות והיושר האינסופי (זה לא נאיביות) בתקשורת הבינאישית והכללית בהתנהלות שלנו כאן. על כל הדברים הללו אני מוקיר תודה לכל אותם נערים והוריהם כמובן השמים את מבטחיהם בידיי ורצים, רוכבים, שוחים, מדברים ומאמינים בדרכי אותה אנו בונים ביחד, בכל שבוע מחדש.

"אספרגר" ואני כבר למעלה מ 5 שנים ביחד ואם כבר רוצים וזה חשוב – לדייק – בואו נקרא לילד בשמו: אוטיזם בתפקוד גבוהמעבר לכך, מבחינתי "אספרגר" (אוטיזם בתפקוד גבוה כאמור) זה כמו "אלוויס" או כמו ההוא ששרים עליו נערים הקופצים על גגות של רכבים ועושים הרבה רעש . . . זו מילה שבאה לתאר בצורה תמציתית, מהירה וקטגורית אנשים מיוחדים וקסומים.

בכל פעם כאשר אני מקבל טלפון נוסף מהורה, אח או חבר של "מישהו עם אספרגר" אשר שואלים אותי לגביי הגישה של עבודתי . . . ומה זה אומר להיות "מאמן של אנשים על הרצף האוטיסטי . . ." ?  אני משתדל לענות באריכות, בשמחה ובהוקרת תודה על התפקיד שניתן לי כאן ועכשיו וכמו שאומרת חברה שלי אורית: "כולנו למעשה "אוטיזם בתפקוד גבוה", כך או אחרת ורק שנהייה גאים ושמחים עם מה שאנו עושים".

אני, ברור, שמח, מאוד, גאה, מודה.

אסף לב

מאמן נערים על "הרצף האוטיסטי" – אספרגר, הפרעות קשב וכדומה

מאמן מנטאלי Mental training, מאמן טריאתלון – ליצירת קשר לחצו כאן

פייסבוק – כך נראה בוקר חג אצלנו: מוזמנים להצטרף לכל הטוב הזה

asafrunners@gmail.com

ערוץ היוטיוב ונשמח לקבל תגובות על הסרטונים

instagram

רוצים לשמוע עוד . . . תרימו קשר

                            רוצים לשמוע עוד . . . תרימו קשר

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

30 Comments

  1. אורי תמרקין הגיב:

    כל הכבוד.,, מילים כדורבנות,,..זה התחום שלך, לא יעזור כלום; בהצלחה

  2. סיגל רוזנבלום הגיב:

    אספי,
    אתה מרגש ממש! בעשיה, בגישה, באהבה ובכתיבה…
    ברי מזל הנערים/ילדים המוגבלים או המושלמים שזוכים למאמן עם גישה כזאת

    • אסף לב הגיב:

      שבוע קסום מקסימה אחת; מתרגש מהתגובות כמו גם מהעשייה ומהתפקיד שלי כאן,
      לאמן, לאמן "אנשים מיוחדים וקסומים".

      תודה רבה סיגל יקרה, שבוע קסום,

      אסף

  3. בגלל זה אני כל כך אוהבת אותך… הלב. האהבה האמיתית והלגיטימציה להיות אני. יש כל מיני דרכים להיות אחר-שונה- מיוחד… שנים חשבתי שזו הקללה שלי. היום אני יודעת שזו הברכה שלי… תודה אסף. לב.

  4. סיגל הגיב:

    כל הכבוד אסף כתבה מהממת ומאלפת. .האהבה והנתינה שלך לילדים ולנוער המיוחד הזה מרגשת ממש

    • אסף לב הגיב:

      שבוע קסום סיגל יקרה,
      מודה לך מאוד, כיף לי, אולי באמת אתחיל לשתף יותר על עיסוקי כמאמן בני נוער ומתבגרים על "הרצף האוטיסטי" – מיוחדים וקסומים.

      אסף

  5. Nimrod Eldar הגיב:

    שבוע טוב אלוף

  6. Naooto הגיב:

    הי ציבי
    אז ככה
    עכשיו קראתי את המאמר,
    וואו, יכול ביטוי מרשימה מאד,
    הבאת את עצמך ליידי ביטוי,
    לא ממקום שיווקי של תביאו אלי לקוחות ( למרות שזה בהחלט מתבקש ) אלא ממקום אישי, רגיש, אכפתי, מכיל, מבין,טוב עשיתה שציינת מפורשות שאתה לא לוקח את מקומם של הפסיכיאטר והפסיכולוג, כל אחד תפקידו וכבודו במקומו מונח,
    אהבתי
    תודה ששלחת לי את המאמר
    המשך כך
    יישר כח
    שבוע טוב

  7. רונית ברוש הגיב:

    לאסף
    נהנתי לקרוא את שכתבת. התעמקתי בכל מילה ולא רצתי על הכתוב.
    זכינו בך, אתה אדם מיוחד ואיש מקצוע נדיר.
    "תגיד אסף, איך ההרגשה להתאהב?"

    • אסף לב הגיב:

      היוש רונית ואיזה כיף, תודה רבה, נהנה ומוקיר כל רגע.
      לגביי איך ההרגשה להתאהב . . .זה אדיר! כאן טמון הקסם, "שיא הרגש" ומודה, יש ימים שרק שאלות כאלו מקרבות אותי לתחושה הנשגבת והמרעננת הזו שנותנת את הקסם שכל הטוב לפניך . . .
      המשך עשייה נהדרת,

      אסף

  8. אילת גולן הגיב:

    ?
    ליווי שלך זו מתנה לחיים.
    ברגישות, בגובה עיניים ומעורר השראה .
    תודה

  9. רחלי הגיב:

    אסף…השכן שלא ישן…
    כתבת מקסים !
    מדהים איך שאתה מצליח לגעת באנשים, אספרגרים או לא זה לא משנה…או שיש לך את זה או שאין, ולך יש את זה בענק .
    יישר כוח
    בזכות אנשים כמוך העולם הוא מקום קצת יותר טוב .

    • אסף לב הגיב:

      נשמה טובה, איזה כיף – מרק שלך, עוגיות של הגברת הצעירה ואני מסודר חחחח

      תודה שוב,
      אסף – השכן

  10. חיים סילבר הגיב:

    אסף היקר
    כמה מרחיב את הנפש ,איזו פעילות חשובה,
    מעורר השראה
    חיים סילבר

  11. עדי הגיב:

    אתה עושה עבודת קודש ?

    • אסף לב הגיב:

      תודה רבה עדי ידידי היקר; כן, רצף אוטיסטי, ספקטרום אוטיסטי או "אוטיזם בתפקוד גבוה". . . איך שלא נקרא לזה, העיקר שכל אחד מאתנו ימלא בצורה הכי טובה את "השליחות" שלו כאן; תודה רבה,

      אסף

  12. איל האדום הגיב:

    אסף לב…
    "לב" היא מילת המפתח.
    אתה, ידידי, פשוט, כל כולך, לב אחד גדול
    (בעצם "ע נ ק").
    התענגתי על כל מילה ומזכיר לך שאני זמין תמיד לעזור בנושא.
    ד"ש למתאמן שלך/החבר המשותף.
    שא ברכה והמשך לתרום ולהצליח בנושא כה חשוב, שמשום מה אינו זוכה לדי הד תקשורתי

  13. זיוה דינה הגיב:

    מרגש והכי אמיתי.
    יש אהבה בעולם!!

  14. עוזי הגיב:

    כל הכבוד, אסף!!! גאה להיות חברך!!!

    • אסף לב הגיב:

      איזה כבוד, איזה יום נהדר שיש לי;
      תודה רבה עוזי יקר, לכבוד ולעונג לי, לשמוע אותך מנגן, כותב ומדבר – שרק יישאר כל הטוב הזה.

      תודות,

      אסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.