חצי מרתון או מרתון, הינן מהשאלות היותר שכיחות אליהן אני נדרש לענות כמאמן וכמדריך של עשרות אנשים – מאומנים, אשר לדעתי תרמתי באימונים ובהכוונה זו או אחרת לאושרם הכללי ולהגשמת חלומותיהם בדיוק בדרך בה אנו, קבוצת הריצה, "רצים עם אסף" מגשימה בכל שבוע מחדש; תיכף יעלה מגזין ריצה נוסף (יום ב') ועד אז . . כמה מילים . . . 

לרוץ קצת מעל 21 ק"מ או קצת מעל 42 ק"מ אלו הן משמעויות שונות לגמרי בבואנו לבחון את החלומות, המטרות והיעדים של האדם אשר מחליט שהוא רוצה להיות ספורטאי! ספורטאי כזה שרץ בחוץ, בגשם, בקור ובחום שבפתח אלינו (חשוב מאוד אימוני איקלום לחום וכמובן כובעים, מים ובגדים לבנים ככל שניתן המכסים חלקים רחבים משכבת העור המגנה עלינו) וכן, אני לא מדבר על ריצה על הליכון אשר לגישתי כמוה כקפיצה במקום ולא משקפת נאמנה את החוויה שלה אנו זוכים עת אנו רוצים בסביבות ובתנאים שונים ודינמיים בתכלית השינוי.

עלייה, טיפוס = הקושי הוא רגעי (כמה רגעים), תעצומות הנפש, העוצמה הפנימית, היכולת – היא לתמיד! !

אז כך, כאשר מגיע אליי ספורטאי / ת אני בוחן בראש ובראשונה את המשמעויות המשפחתיות! ואומר, רמת הפרגון, אהדה לרעיון ומה המשמעויות הכנות של בן / בת הזוג ? האם ניתנת להכלה השינה הנדרשת ב 22:00 בלילה או כאשר מתפרעים ב 23:00 בלילה נניח . . ומה המשמעות של המאמן אמר לי לא לשתות אלכוהול שבוע ו / או טיפולי פיזיותרפיה, הוצאות כלליות ובכלל, המשמעות של "משהו נוסף בחיים" ומשהו בעל משמעות המצריך התייחסות; אז נכון, "תוכנית אימון אישית" נוגעת בכל המקומות הללו ובכל המשמעויות הללו והן דרמטיות כאשר אנו בוחנים את המשמעויות של מרתון ובצורה סטטיסטית אני יכול להגיד שספורטאי שאני מכין אותו למרתון נדרש לרוץ כ 80 ק"מ בשבוע בתקופת השיא וספורטאי המתכונן לחצי מרתון יידרש בתקופת השיא לכ 40 ק"מ בלבד ושוב, זה תלוי שאיפה לתוצאה או פשוט לסיים ולהרגיש טוב עם עצמנו.

חצי מרתון או מרתון! העיקר לסיים עם חיוך ובתחושה החשובה ביותר לפעילות שלנו: מיצוי עצמי~

חצי מרתון או מרתון! העיקר לסיים עם חיוך ובתחושה החשובה ביותר לפעילות שלנו: מיצוי עצמי~

כמאמן הכי חשוב לי לאמן אנשים כדרך חיים ולא לאמן אנשים בעבור מדבקה של עשיתי את מרתון ברצלונה ואני פורש ו / או לוקח הפסקה . . זה לא הרעיון בדיוק כשם ש"אתגר הפלאנק" זה דבר גרוע ביותר שכן לאחר כשבועיים של אתגר אנשים סיימו עם כאבי גב וכן, סיימו גם את האתגרים שלהם וכרגע הם נחים. אני מדבר על דרך חיים, על מחויבות ועל אימון מקצועי ככל שניתן ועל כך דיברתי עמכם בשבוע שעבר – אימון כיפי אבל מחייב / מדויק וזה נדבך נוסף שאני חייב להעביר אליכם ולפיו: חייבים להיות נבונים ומדויקים אסור לנו להיפצע!

"רצים עם אסף לב"

מרתון או חצי מרתון . . . רצים ומחייכים בכל מצב !

נכון, יש פציעות – אנו עוסקים בספורט ובכזה שהוא קשה ומאתגר: ריצה – וחלקן לא ניתנות למניעה כמו למשל כפל קרקע בכביש נוכח שורש של עץ שהחליט "להעמיק שורשיו" או כל נפילה אחרת . . ובכל זאת, עלינו כל הזמן לבחון את עצמנו האם יש עליי לחץ גבוה מדי כרגע, האם ישנתי מספיק, החלפתי נעליים בזמן, אני במשקל הנכון ו / או בכלל האם טוב לי ? חברים זכרו: הריצה תומכת בחיים! היא מרוממת אותם, היא צובעת אותם בצבעים הכי יפים ונעימים שיש, זוכרים, מרגישים כילדים ובכל זאת, עלינו לעשות הכול על מנת שלא נפצע וכאמור, לחץ וחוסר שעות שינה יגבירו את הסיכוי לפציעה – במודע ובתת – מודע. אז כן, המשיכו כך, בהקשבה לי ולעצמכם; היו טובים ונבונים ומה שלא ברור, דברו אתי, אני כאן, כמעט תמיד.

סיכום,

כולכם ספורטאים, מחויבים, רציניים, מוכשרים ובעלי יכולת לרוץ!

זכרו הריצה הכי קשה היא מטר אחד אחריי 5 ק"מ – משם זו כבר מוגדרת, לגישתי כריצה ארוכה. אתם, חברים, קבוצת ריצה – כולכם יכולים למרחק זה וכולכם יכולים לרוץ חצי מרתון עם הכנה של "תוכנית אישית" או עם הכנה כללית ששוב, כוללת ריצה אחת ארוכה בשבוע ושני אימוני איכות עם הקבוצה; השאר זה בראש וזה כבר אימון מנטאלי לשאת קושי ולהתמודד אתו – צעד אחרי צעד וכמובן, לנצח אותו! בחיים שלי כמאמן מנטאלי לא אימנתי מישהו לשחק על תיקו!

נכון, מרתון זה כבר סיפור אחר, מורכב יותר ומצריך התייחסות אחרת הרבה מעבר לכישרון, גנים או יכולת ריצה טבעית. מרתון מצריך אימון, תרגול, צעד אחר צעד, עבודה קשה, לעתים סיזיפית, בהחלט לא מתאים לכל אחד. לכן, תשאלו את השאלות הנכונות, תבינו את הקשיים הכנים ורק אז תקבלו את ההחלטה הנכונה. לכל מי שמתלבט, המלצתי היא להתחיל ב חצי מרתון ולהתחיל בצעד הכי בסיסי שיש: להירשם! לסמן מטרה, לנעוץ תאריך ביומן, ואז, האנרגיה של כדור הארץ, שלכם ושל המנחה שלכם תוביל אתכם בבטחה אל הגשמת היעד, בהצלחה לכולנו.

כנסו למחשב, מרתון טבריה עוד כחצי שנה, זו חוויה אדירה, תשאלו את אלו שעשו זאת, תנו לעצמכם יומיים של כיף ושקט! אסור לישון בבית ולבוא רק ליום הנתון, כי חייבים ליהנות מהדרך!

אז הנה לפניכם, מרתון טבריה! קוד הטבה לקבוצת "רצים עם אסף": 10GALT20 – יום שישי, 3 לינואר 2020 – אני כמעט בטוח שם . . .ושוב, תודה רבה לעופר פדן – מרתון ישראל!

שיר

איזה כיף להקשיב לשני אומנים כה מוכשרים וייחודיים עם מוסיקה כזו יצרית, קצבית ומיוחדת וזאת – וזה הקסם לדעתי – לאחר ששניהם עברו את ה 50 ועדיין מצליחים לחדש, לרגש ולהתחדש – חמי, יובל, בבקשה

וירוס יהומה

מגזין ריצה מלא – בבקשה

 

אסף לב

מאמן מנטאלי Mental training, מאמן טריאתלון – ליצירת קשר לחצו כאן

הצטרפו אלינו בפייסבוק – בוקר חג אצלנו 

asafrunners@gmail.com

ערוץ היוטיוב ונשמח לקבל תגובות על הסרטונים

ויש גם instagram מדליק

"רצים עם אסף" – תעשו ספורט – זה עושה טוב, לכם ולעולם

8993137 – 052

לוגו חדש