קבוצת ריצה, ספורטאים, קוראים וחברים – גמישות! בואו נדבר קצת על גמישות!

כן, הרבה פעמים רובנו "מחפפים" את הנושא הכה עדין וחשוב זה ומעדיפים לשים דגש על אימון כוח – זה מבליט את ההופעה בצורה משמעותית ולא בכדי בגילאיי העשרה רוב האנשים חזקים או (וכאן זה החשוב: נראים חזקים) "מנופחים" שכן בשנים אלו הנערים שהופכים גברים רוצים להבליט גבריותם, חוזקם ועוצמתם; ובכל זאת, מכל אשר למדתי ואני עושה מאמץ עליון ללמוד בכל יום משהו חדש . . . תוכנית אימון שבועית "רצים עם אסף"כאן

החברים הכי חזקים שלי הם או גננים (עבודה פיזית קשה ביותר ותמיד תזכרו שבסיירות הכי מובחרות של צ.ה.ל אחד מתרגילי המפתח – ליבה הוא לחפור! כן, את חפירה וקדימה, לחפור בור ואז או להיכנס אליו "להסתערב" או לכל מטרה אחרת – הקושי בכל מקרה הוא משמעותי – פיזי ומנטאלי) או שהם פשוט גמישים! 

גמישות! בואו נתחיל עם ההגדרה של הדברים שהיא ממש חשובה לנו, מזכיר: אנו כבר אחריי גיל 20 (ימי הצבא) ועדיין שואפים להיות חזקים, מהירים, בריאים ויפים ועל כן כאשר אנו באים לבדוק את משמעויות הגמישות אנו צריכים להבין מה זה ? ובכן, גמישות – flexibility היא היכולת של המפרק ושל השרירים המקיפים אותו לנוע בחופשיות במלוא טווח התנועה בלי לגרום לגוף כאב, נזקים או פציעות. הגמישות מושפעת הן ממבנה העצמות והן ממבנה הרקמות הקיימות במפרק ובעיקר מתפקוד מערכת העצבים וכמובן, מגיל ביולוגי ומגנים – כן, תמיד הכול חוזר להורים . . .

גמישות והארכת טווח תנועה

גמישות והארכת טווח תנועה: לגוף ולנפש

תחשבו על זה . . מערכת העצבים, השלד, המפרקים, היכולת המנטאלית (כמה לחץ אני יכול לשים על עצמי . .), הגנטיקה והגיל מעורבים ביכולת שלי "לתחזק" את הגוף שלי בתלאות ובבקשות המורכבות והדינמיות שלנו מסך כל הווייתנו. בשנים האחרונות עם העמקת העיסוק שלי באימון מנטאלי ובבחינת הקשיים והמורכבויות של החיים אני מפנה יותר ויותר מקום לגמישות על חשבון כוח. לגישתי זה נכון יותר, מדויק יותר ובתוך זה בריא יותר ואף למעלה מכך, לאורך זמן, גם יפה יותר.

מגיעים לנקודת "חוסר הנוחות" ושם משהים תנועה, מחשבה ואנרגיה ל 15 שניות!

מגיעים לנקודת "חוסר הנוחות" ושם משהים תנועה, מחשבה ואנרגיה ל 15 שניות!

הפוגה – שיר:

באימון רכיבה ממוצע של 70 ק"מ אני מסובב את הרגליים (קאדנס) כ 14 אלף פעמים (80 סיבובים לערך בדקה * 60 דקות * 3 שעות לערך); מלא מחשבות, תהיות ובעיקר מאמץ מתגלגל, מתמשך, ליהנות, לחיות, להצליח ולגרד מעצמי עוד מנת יכולת לאימון הספציפי ולמטרותיו; רוצה לומר, עקביות, חזרתיות = אמרנו כבר חיים! התנועה כבר מושרשת היטב, צריך ליישם ולחדד אותה ובמילים אחרות לעשות את מה שאני יודע לעשות הכי טוב וזאת במאמץ האנרגטי הנמוך ביותר ובה בעת, ליהנות, "להתקיף בעלייה" וכן, לתת בראש! את הקטע המוסיקלי הזה שמעתי מאות רבות של פעמים ואיכשהו, בכל פעם מחדש הוא קוסם, מושך, אנרגטי, קסום וסוחף – בדיוק כמו אימון הריצה, הרכיבה וכלל העשייה הספורטיבית.

אז בבקשה, נכון, דפש מוד, תעדכנו אם גם לכם הוא עושה טוב אחריי כל השנים. . . בדיוק כמו כל אימון חדש

אז קדימה, בואו ניתן לנושא הגמישות יותר מקום בחודשים יוני – יולי – פשוט נגדיר זאת כמטרה! נניח, להגיע לכמעט מצב של שפגאט . . כל אחד בהתאם לשאיפותיו ולזמן שיש לו להשקיע בכך; 10 דקות בבוקר, 10 דקות בערב, להקשיב לגוף ל"טיקים" האלה שהגוף פולט (אוויר הכלוא בתוך השריר) אבל לא בצורה שאתה הולך לכירופרקט והוא מפעיל עליך לחץ, אלא בצורה של "אתה מפעיל על עצמך את העומס", הנכון והמדויק. הדגשים עליהם תתנו את הדעת – 3 דברים חשובים:

  1. כל מתיחה תהיה בין 10 ל 20 שניות – לחצו כאן על מנת להיכנס לכתבה מפורטת יותר על הביצוע.
  2. הנקודה אליה יש להגיע במתיחה נקראת בשפה שלי: "נקודת חוסר הנוחות". אליה תגיעו ובה תשהו את משך התרגיל.
  3. לבסוף, כמובן, הכי חשוב: עקביות! חודשים יוני – יולי אנו שמים דגש על גמישות! בוקר וערב וזכרו: גמישות בגוף כמוה כגמישות בנפש, הוויה ותודעה. (לכל שאלה או הדגמה אני כאן).
גמישות! קוארדינאציה ומה שביניהם

גמישות! קואורדינציה ומה שביניהם

ימים יפים, אנרגיה טובה וזכרו: טיפוח ושימור הגמישות ישפר לעין ערוך את היכולת שלנו לביצוע של אימון ריצה – תחרויות ריצה, הן בהיבט של מהירות, הן בהיבט של הוצאה אנרגטית וכמובן בצמצום הסתברות לפציעות. תודה למאמן הג'ודו – מאמן לחיים – ינון הררי בדיוק וחידוד הדברים. מגזין ריצה שבועי מלא – בבקשה: 

 

אסף לב

מאמן מנטאלי Mental training, מאמן טריאתלון – ליצירת קשר לחצו כאן

הצטרפו אלינו בפייסבוק – בוקר חג אצלנו 

asafrunners@gmail.com

ערוץ היוטיוב ונשמח לקבל תגובות על הסרטונים

ויש גם instagram מדליק

"רצים עם אסף" – תעשו ספורט – זה עושה טוב, לכם ולעולם

8993137 – 052

לוגו חדש