חימום מהווה פעולה חשובה בבואנו לבצע כל פעולה וכל שכן אם היא פעולה גופנית; החימום חשוב בהיבטים רבים שחלקם פיזיולוגיים (העלאת טמפרטורות שריר, הארכת והגמשת שריר ועוד) אולם לא רק שכן, חלקים לא מבוטלים של החימום הנם מנטאליים ואומר: אני "מבדל" את הפעילות שעשיתי עד עכשיו: קימה, עבודה, סידורים, ילדים ואחרים ומקדיש לי עד 5 דקות ל"הכנה נפשית" לפעולה הבאה המצריכה ריכוז, מיקוד ואיזון, נניח, אימון ריצה.

כן, מכירים את הגישה של פרסי סרוטי האוסטרלי שאמר שאדם כיונק על איננו זקוק לחימום וכן, יש בזה משהו וגם אני לא אוהב והרבה פעמים אין לי מספיק זמן לבצע חימום נאות ובכל זאת, מי מכם שראה חיה, אריה נניח מתעורר בבוקר הרי שתשימו לב כיצד הוא מותח את איבריו מתיחה מלאה וטובה וכן מזכיר לכם שאריה ישן בממוצע 18 שעות ביום ואני בספק גדול מי מכם ישן כל כך הרבה שעות. אז נכון האריה לא עושה חימום בטרם הוא תוקף – יוצא למתפרצת המשמעותית ביותר שלו ובכל זאת, שנים של אבולוציה, תחכום, תעוזה וגמישות מביאים אותו למצב בו הוא פחות זקוק לחימום כפי שאנו נזקקים לו.

קבוצת ריצה למתחילים בכפר - סבא: ימי שלישי 18:20 תמיד!

קבוצת ריצה למתחילים בכפר – סבא: ימי שלישי 18:20 תמיד!

ככל שאנו מתבגרים וכן, תהליך "ההזדקנות" מתחיל לעבור עלינו החל מגיל 25 לערך רמת הגמישות, הן הגופנית והן הנפשית יורדות. הגוף והנפש "סוחבים" עליהם פציעות, פחדים וחששות ברמות גבוהות יותר מאלו שהרגלנו אליהן בעבר. ההחלמה, ההתאוששות מאירועי עבר כגון פריקות כתף, כאביי ברכיים, סחוסים, גידים ואחרים הופכים מהותיים יותר בתפיסת המוח את התייחסותו לישות הגופנית הסומכת עליו; בדיוק כאן המקום להדק, לשפר, לשכלל את הקשר בין גוף לנפש. מתיחות בוקר (בדיוק כמו בעליי חיים), כמוהם כחימום ושמירה על אורך ואלסטיות של שריר הן לגוף, הן למוח וכן, למערכת הרגשית הכה עדינה שלנו.

עוד מילה בטרם התרגול המצולם – תלכו יחפים ! שפרו וטפחו את החיבור הפנימי האינהרנטי של הגוף שלכם לקרקע, לעולם וכן למעט זיכרונות ילדות ענוגים ומפנקים. מעבר לזה, בהיבט פיזיולוגי – טכני קשת כף הרגל המהווה את אחת מפלאי הגוף (בדיוק כמו פיקת הברך) זקוקה לחיזוק, כמו גם, הרצועות והגידים המקיפים אותה וכן, הקידמה, המדרסים ואיכותן הגבוהה של הנעליים כיום יוצרות שם "מעין קיבוע" המחליש את המקום ולא נותן לו דרור, חופש וחיזוק רצוי.

 אז בואו, הצטרפו ותרגלו עמי ועם תמי פלדמן – חברה ומאמנת פילאטיס בכירה שעזרה לי לצאת מפגיעה, שחיקה של המיניסקוס שעל פי הרפואה המערבית הייתי כבר צריך להיות בניתוח. כן, תקשיבו לעצמכם, תאמינו בעצמיכם ובמכונה הנפלאה הזו שנקראת "גוף האדם", תפארת הבריאה.

נתחיל:

 "פלאנק" – סטטי בטן (תרגיל מנטאלי מובהק – כמה אני יכול לשאת עומס, כאשר המוח משדר פקודה להישאר באוויר והגוף – שריר רועד . . . קשה לנו . . . מתי אני נגמר, עד כמה אני מחוייב ? הבטן – רוב כלי הדם מרוכזים דם; דם וחמצן "מסיעים" אחד את האחר לכל הגוף. בטן חזקה ויציבה זה הרבה יותר מאסתטיקה, זה בריאות.

תמי פלדמן אסף לב, פלאנק, פילאטיס, שרירי בטן, ליבה,

"פלאנק" סטטי בטן

תרגיל הבית, תמי פלדמן אסף לב, פילאטיס, שרירי בטן, ליבה, זרועות, ירכיים

גוף סינרגטי – יחידה אורגנית אחת: עמידה על 6 ומתיחה של הגוף – מרפק לברך וכולל תנועת צוואר

כפיפות בטן באלכסונים, תמי פלדמן אסף לב, פילאטיס, שרירי בטן, ליבה, חיזוקים

בטן חזקה – זה חשוב מאוד והרבה מעבר ל"נראות"

קיעור וקימור של הגב: "הבוקר טוב" של בעליי החיים בטבע

בכל פוזיציה להיות 2 עד 3 שניות

ככל שאנו מתבגרים (החל מגיל 27 לערך) יש לתת יותר דגש על שיווי משקל, שליטה בתנועה, "הוויה".

שיווי משקל, יציבה, ליבה

אסף לב, תמי פלדמן, פילאטיס, שרירי בטן, ליבה, ירכיים, חיזוקים

קבוצת ריצה בכפר סבא (חיזוקים) – מתחילים בימי שלישי בערב

  • מבקש להודות לחברתי לקבוצת הריצה ומאמנת הפילאטיס הנהדרת – תמי פלדמן וכן, לבני המקסים עומר על הצילומים הנהדרים.

בברכת הספורט, הבריאות והאנרגיה המצוינת,

אסף לב

 

הצטרפו אלינו בפייסבוק ומוזמנים לעשות "INVITE" לחברים

ערוץ היוטיוב ונשמח לקבל תגובות על הסרטונים

ויש גם אינסטוש מדליק

אימון וליווי מנטאלי – ליצירת קשר לחצו כאן

"רצים עם אסף" – תעשו ספורט – זה עושה טוב, לכם ולעולם

8993137 – 052

לוגו חדש