כאשר אתה מתאמן קשה, מגיע לך ליהנות מתוצאות טובות, אחד הרגעים הטובים ביותר לשיפור הביצועים שלך היא השעה הראשונה אחרי האימון. להלן 5 טיפים פשוטים להתאוששות טובה יותר:

1. לשתות מים

 60% ממשקל הגוף הוא מים ולאובדן מים במהלך האימון יש השפעה עצומה על הביצועים שלכם, לכן יש להחזירם לגוף בהקדם האפשרי. מים רגילים בד"כ מספיקים להחזרת הנוזלים מאחר והמזון המוצק מחזיר את אלקטרוליטים שאבדו במהלך האימון.

אם אתם אוכלים כמו שצריך, אין כל צורך לקחת שום תוספי מזון כדי לפצות על איבוד האלקטרוליטים. בתנאי אימון חמים במיוחד חשיבות החזרת האלקטרוליטים לגוף לא פחותה מחשיבות החזרת המים.

2. לאכול פחמימות

ריכוז הגלוקוז בדם מסדיר את הפרשת האינסולין אשר עובד כמו סטרואידים אנבוליים עבורנו אחרי אימון, לכן צריך לאכול פחמימות כדי לעורר את הפרשת האינסולין ולקבל את כל היתרונות של הורמון זה באופן טבעי. אינסולין מקדם את קליטת הגלוקוז מהדם אל תוך התאים, ממריץ סינתזה של גליקוגן ומקדם סינתזה של חלבונים בשרירים.

3. לאכול חלבונים

זו אינה עצה ששמורה רק למרימי משקולות ומפתחי גוף בלבד. תאי השרירים נבנים מחלבונים והם מפורקים במהלך אימון. ספורטאי סבולת גם צריכים חלבונים מיד לאחר האימון כדי להתאושש מהמאמץ שעשו. בדיוק כמו פחמימות, חלבונים מגרים הפרשת אינסולין אשר מסייעים לבנות את השריר מחדש.

4. להחליף בגדים

דאגו לבגדים יבשים בהישג יד מיד לאחר אימון או תחרות. אתם יכולים בקלות להתקרר אם לא תחליפו לביגוד יבש, חשוב לעשות את זה לפני שאתם מתחילים לקפוא. ראיתי את זה קורה הרבה פעמים כאשר אנשים משוחחים לאחר אימון או מרוץ מבלי לתת את הדעת לחשיבות הנושא. זהו אחד הרגעים הרגישים ביותר להתקררות ואחת הטעויות הנפוצות ביותר שקורות שוב ושוב בקרב מתאמנים .

5. התאוששות בסוף אימון

מומלץ לרכב את 5-20 דקות אחרונות של האימון בדווש קליל על הילוכים קלים, זה עוזר לשרירים להתאושש מהמאמץ שנעשה באימון ולהסיר את שאריות חומצת חלב.

אני בטוח שטיפים אלו ישפרו את ההתאוששות שלכם לאחר האימון !

הכותב הוא זוהר רובין רוכב פעיל מזה 30 שנה בעל ניסיון רב והישגים מרשימים בארץ ובחו"ל.

נייד: 054-7372007

תודה רבה לידידי זוהר על מאמר מעניין וחשוב זה.

אסף

6 Comments

  1. זהר תודה, שמחים לארח אותך אצלנו.

    אסף לב

  2. דורון הגיב:

    זהר, מחכים לחולצות הכי יפות בארץ….

    במידות גדולות כמובן… 🙂
    שבוע טוב

  3. אבי אבסקר הגיב:

    חבר'ה
    הייתי בחנות פשוט מומלץ
    דבר ראשון היחס זה כמו בבית פשוט תעוג גם זוהר וגם מיגל זו ממש חנות בוטיק נעימה וחמה.
    דבר שני יש שם מוצרים ומותגים ברמה גבוהה ביותר, מוצרים שמשמשים את ספורטאי העלית בעולם באופניים וטריאתלון פשוט לראות ולהתפעל
    ודבר שלישי ביגוד לנהוג בארץ המחירים באמת מפתיעים ביחס לאיכות הגבוהה של המוצרים.

  4. משה לוי הגיב:

    אסף תותח אין עליו.
    באהבה משה.

  5. yogev הגיב:

    כתבה מרעננת , המשך לכתוב ..

  6. יניב גרין הגיב:

    שמע למדתי משהו.

    יניב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.