קבוצת הליכה!!! הולכים ורצים עם אסף - כל חמישי בבוקר - 05:45 בים

שלום לאסף, שלום לספורטאים ש "רצים והולכים עם אסף" – כמה מילים ממני על פעילות ספורט וחשיבותה 😉

פעילות ספורט היא "תרופת מרשם" למניעת וטיפול בכל סוגי המחלות הכרוניות שביניהן: יתר לחץ דם, סכרת, מחלות ריאה ואף יש הוכחות שפעילות גופנית מונעת היווצרות תהליכים תופסי מקום (גידולים לא רצויים). פעילות גופנית משפרת גם את ההרגשה האישית והביטחון העצמי של האנשים. מוות פתאומי בזמן אירוע ספורט הוא מאוד נדיר; במרוצי מרתון יש מקרה מוות אחד ל 100 אלף משתתפים ובקרב צעירים (תלמידי תיכון לערך) 1 ל 120 אלף וכהנה וכהנה.

המון יתרונות לריצה על משטחים שונים

המון יתרונות לריצה על משטחים שונים – "רצים עם אסף"

הסיבות למוות פתאומי אצל ספורטאים עד גיל 35 הן מומי לב מולדים שלא באים לידי ביטוי בפעילות היומיומית ומאפשרת פעילות גופנית עצימה. מעל גיל 35, הסיבות הן מחלות לב איסכמיות (לא מגיע דם לשריר הלב) עקב סתימות בכל דם (אטרוסקלרוזיס). מאחר ומדובר בבעיה נדירה, יש חילוקי דעות בקהילה הרפואית אם יש צורך בבדיקה רפואית לפני פעילות גופנית אינטנסיבית. בארץ, כל מי שעוסק בספורט תחרותי חייב בבדיקת רופא ספורט לפני תחילת העונה ולפני פעילות בחדר כושר חייבים אישור מרופא משפחה ובמידה וחדר הכושר נמצא במקום נופש, המתאמן חותם על טופס שהפעילות נעשית על אחריותו האישית.

קבוצת הליכה בשרון - "הולכים עם אסף": כל חמישי ב 05:50

קבוצת הליכה בשרון – "הולכים עם אסף": כל חמישי ב 05:50

בקשר לאירוע הטרגי שהיה בשבוע שעבר (מרתון ת"א 2013 והתייבשות של אחד הספורטאים; א.ל), נושא ההכנה המנהליים, כולל מזג האוויר, ייבדק על ידי וועדת המומחים. אני מתאר לעצמי שמי שמשתתף באירוע מסוג זה, נמצא בכושר גופני טוב ויודע איך לשמור על מאזן נוזלים מיטבי בזמן הריצה. אחד הדברים שהוועדה תצטרך להתייחס אליו, הוא האם לחייב בדיקה רפואית טרם פעילות ספורט עממית ואם כן, האם מספיק אישור מרופא משפחה או שיש לחייב בדיקה מעמיקה יותר כגון בדיקת לב במאמץ. יש מדינות שבהן מתקיימים מרוצי מרתון ובהן, המשתתפים חייבים להציג אישורים רפואיים בעת ההרשמה (איטליה למשל), בעוד ישנן מדינות כאנגליה, בה לא מחייבים בדיקה רפואית לפני פעילות ספורט עצימה.

אישית, אני מקפיד להיבדק בכל שנה גם אם אני לא מתחרה (אסף לב)

Doc

לסיכום, חשוב להיות מוכנים היטב בקשר למאזן הנוזלים בגוף. חשוב לזכור שהגוף "לא אוגר" נוזלים (כמו פחמימות) ולכן, חשוב להקפיד על שתייה לפני ותוך כדי הפעילות הגופנית והכי חשוב, להמשיך להתאמן, להתאמן ולהתאמן.

DSC_0826

בברכת החג,

ד"ר כץ

מומחה לרפואה פנימית רפואת ספורט

03-6024123

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

7 Comments

  1. asaflev הגיב:

    ד"ר כץ ידידי,

    המון תודה, תמיד לומד ממך.

    אסף לב

  2. איציק בריקמן הגיב:

    נהיר ומעניין,
    תודה,

    איציק
    בית – גוברין

  3. איל האדום הגיב:

    very interesting and lightening as usual. happy passover

  4. […] ועברת את גיל 25 הימנע מפעילות גופנית אירובית ללא בדיקת דופק במאמץ – בריאותך ואחריותך כלפיי משפחתך קודמים […]

  5. יניב הגיב:

    כתבה קצרה וקולעת,מכאן נשמע נפנים ונעשה על מנת להינות יותר,
    תודה רבה

  6. ד"ר. אבי כץ הגיב:

    חג שמח וכשר לכולם
    שוב ושוב יש להדגיש את חשיבות הבדיקה הרפואית לפני תחילת ביצוע פעילות גופנית . את הבדיקה ישלעשות כל שנה ובכל גיל . חג שמח . ד"ר. כץ 0526254459. 036024123

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.