במובנים רבים, נגד השעון הוא האתגר האולטימטיבי לרוכב, אין איפה להסתתר, אין דבוקה שיכולה לגרור אתכם לאורך המסלול, וזה כואב ! למעשה הכאב והסבל ילוו אתכם מההתחלה ועד הסוף. 

גם אם תשיגו תוצאה טובה (או גרועה ) תמיד תרגישו את אותה התחושה לאחר חציית הקו: תרצו להיות יותר מהירים בפעם הבאה. בנגד השעון תמיד נשאר הטעם של יש מקום לעוד, אפשר יהיה לרכב יותר מהר בפעם הבאה.

 הקצב הוא שם המשחק בנגד השעון !

רכיבה בקצב הנכון זהו שם המשחק להשגת התוצאה הטובה ביותר, ישנה מלכודת שהרבה רוכבים נופלים בה והיא – להתחיל יותר מידי חזק ואז מה שבטוח יקרה זה, שלאט לאט הקצב ירד במהלך המרוץ ותסיימו חלש במקום לסיים בשיא.

 הסבלנות היא המפתח

להתחיל חזק לא יוביל אתכם לביצוע זמן יותר טוב, אם מתחילים חזק מידי מסתכנים בהתעייפות מוקדמת, דבר שיוביל לחוסר אנרגיה בדרך ולסיום בצורה עייפה ועלובה.

ולכן חמש הדקות הראשונות של רכיבת הנג"ש הן קריטיות ! וכמעט בוודאות יקבעו אם תצליחו או תיכשלו בהשגת זמן המטרה שלכם בסיום. בנוסף, למערכת הלב וכלי הדם לוקח כמה דקות להגיב לפני שהיא מתפקדת בצורה אופטימלית לעצימות הרצויה.

 עליות ומורדות בשליטה בקצב

ההשקפה המסורתית בקרב רוב המאמנים והרוכבים היא שצריך לרכב בקצב חזק לאורך כל המרוץ. יש שאומרים ואני מסכים עמם מניסיוני, שכמה שינויים מושכלים ועדינים באסטרטגיית הקצב יניבו זמן כולל מהיר יותר בסופו של דבר; אני שוב מדגיש כמה חשוב וחיוני שלא להתחיל מהר מידי, נסו להישאר מעט מתחת ליעד המתוכנן בחמש הדקות הראשונות ואז לאחר החמש דקות לוודא שאתם רוכבים קרוב ככל האפשר ליעד הקצב שתכננתם.

טיפ קטן: נסו לרכב מעט חזק יותר בגבעות ומעט חלש יותר בירידות, זה עובד ! נסו זאת ותקבלו זמן כללי מהיר יותר; כ 20 וואט יותר כוח בעלייה יחסכו לכם זמן רב יותר ממה שתאבדו ע"י הפחתת 20 וואט בירידה, והסיבה לכך היא שיש גרר אווירודינמי חזק יותר במהירויות גבוהות יותר.

 לאווירודינמיקה תפקיד משמעותי בהשגת זמן טוב בנג"ש.

רוב התפוקה שרוכב מייצר משמשת לשבירת התנגדות הרוח, למעשה התנגדות הרוח היא האויב הכי גדול בתחרות נגד השעון. זהו ללא ספק נושא רחב עם הרבה תובנות ואפשרויות, אבל לפני הכול הכי חשוב להשקיע בתנוחת הרכיבה היעילה ביותר, שם היתרון הכי משמעותי, כמה שכל הציוד היקר הוא יעיל, זה לא מה שיגרום לכם לרכב מהר יותר אם התנוחה שלכם לא יעילה ואתם יושבים על האופניים כמו מגן רוח.

 [lightbox style="modern" image_path="https://www.asaflev.co.il/wp-content/uploads/2013/07/אימון-נגש-עם-נתי-ים-ברמת-הגולן.-1.jpg" popup="" link_to_page="" target="" description="" size="two_col_large"]

חימום

חימום לא נכון יכול לפגוע משמעותית בתוצאה לה ייחלתם, לכן עם כל הלחץ הקיים והאווירה המלחיצה מסביב חשוב לא לוותר ולזלזל בחימום נכון. ישנן כל מיני אסטרטגיות לחימום, כולן בסה"כ די דומות, דוגמא כאן: http://tinyurl.com/mxo88uk זו שאני אוהב ומאמין בה היא: רכיבה נינוחה של 10 – 15 דקות בדופק  65-70%, לאחר מכן שלושה ספרינטים של 10-15 שניות לא all out עם 2,3 דקות מנוחה בין הספרינטים. להגיע חזרה למתחם הזינוק, להתארגן סופית כמה דקות ולעמוד לזינוק.

הצד המנטאלי

חשוב לשמור על קור רוח. עצבנות ולחץ יתר סביר להניח יגרמו לכם לפתוח חזק כמו חץ מקשת עם רצון עז לפרוק את המתח שהצטבר; הישארו רגועים, ושילטו על המאמץ כפי שהזכרתי בסעיפים הקודמים.

בברכה ובהצלחה,

 זוהר רובין,

 054-7372007

 www.Rubilife.com

3 Comments

  1. בהצלחה אסף במכביה,

  2. אסף לב הגיב:

    זהר תודה רבה,
    אהבתי מאוד את הכתבה.

    אסף

  3. בר שקד הגיב:

    כתבה מעולה זוהר! בכוונה ליישם חלק מהמלצות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.