מרוץ ראשון מאז התחלתי להתאמן לפני חמישה חודשים; פעם ראשונה 10 קילומטר. 

 מדהים איך כל האימונים מתחברים לכדי הוויה אחד שלמה, כל יכולת וכל תרגיל באים לידי ביטוי במקום הנכון. ועוד יותר מדהים איך למרות שאני רץ לבד, איתי רצים עוד 10 חברים, וזה לא משנה שחלקם רצים בקצב 4:00 ואני, אם אחזיק את כל המרוץ אני אהיה מאושר – ההרגשה היא שרצים ביחד.

חימום משותף טרם המירוץ:

[lightbox style="modern" image_path="https://www.asaflev.co.il/wp-content/uploads/2013/05/P1040194.jpg" popup="" link_to_page="" target="" description="" size="two_col_large"]

 קילומטר ראשון – קצב קל.

כולם עוברים אותי, אבל אני מחייך. מבחינתי אני רץ לבד, בקצב שלי. אחרי החימום המשותף בערפל והאווירה המחשמלת ברור לי שהולך להיות טוב. שיעברו אותי כולם, ממש לא אכפת לי. לי יש את הנשק הסודי, התכנית של אסף: 2 קילומטר ראשונים בקצב קל, ואחר כך להגביר.

6:40. כנראה האופוריה של ההתחלה. אני מאט ומשתדל לא לרוץ מהר יותר מקצב 7.

 קילומטר שני – ריצת נפח.

לקראת סוף הקילומטר השני המציאות נוחתת עלי והאדרנלין מתחיל להפוך לזיעה. עכשיו זה מתחיל להרגיש כמו אימון נפח של יום שישי; אני נכנס להילוך שיוט של 6:50, והתכנית של אסף מתחילה לעבוד. לאט לאט אני רואה כאלו שהתחילו מהר ונחלשים ומתחיל לעבור על פניהם לאט לאט.

 קילומטר שלישי – עליה.

עליה. אני עובד עם הידיים בדיוק כמו שעשינו לפני שבוע בשדה ורבורג. יש יתרון במסלול הזה שהוא הלוך וחזור, כי עכשיו אני יודע שעוד מעט בדרך חזרה תהיה ירידה.

 קילומטר רביעי – חיוכים.

אני בטח מתקרב לנקודת הפניה, כי כולם חולפים על פנינו. אבי די בהתחלה, מחייך. אחריו שחר ופז, ואני רואה שאסף לא התאפק ולמרות הכאבים ברגל והתכנון לרוץ עם נטע הוא שועט קדימה. אחרי נטע אני רואה את אהובתי ואת צ׳צקס, גם הם מחייכים.

מרוב עיסוק בלחפש את החולצות הלבנות עם הלוגו של הקבוצה בתוך הנחיל שבא מולנו אני לא שם לב ומוצא את עצמי על 6:20. וואו.

מצאתי עוד תמונה של חיוכים, מספר דקות טרם הזינוק:

[lightbox style="modern" image_path="https://www.asaflev.co.il/wp-content/uploads/2013/05/חימום-לפני-המרוץ.jpg" popup="" link_to_page="" target="" description="" size="two_col_large"]

 קילומטר חמישי – לתעתע.

אני כבר מכיר את נקודת השבירה שלי שמגיעה באזור החמישה קילומטר. עכשיו אני בירידה, מנצל את הירידה כדי לנוח. מותח ידיים, כתפיים, מזדקף. למרות המנוחה הקושי מתגבר, בעיקר הקושי המנטאלי. למרות שנשאר רק חצי, מתחילים הספקות.

כל הריצות הארוכות שעשיתי עד היום עוברות לי בראש, ואני משכנע את עצמי שעוד קילומטר ההרגשה הזו תחלוף, כי ככה היה כשרצתי 9, ככה היה כשרצתי 8, 7 וכל ריצת נפח אחרת.

 קילומטר שישי – אינטרוולים.

עוד ארבעה קילומטר. זה המרחק של המרוץ העממי. זה המרחק שאנחנו בדרך כלל עושים באימון אינטרוולים. להקפיד על הטכניקה, ידיים, רגליים, לכווץ אצבעות…הנה שוב מתחילים לעבור מולנו.

 קילומטר שביעי – לדבוק בתכנית.

כולם מתאמצים, עדיין מחייכים כשנפגשים. עכשיו אני בירידה ויודע שעוד מעט תבוא העלייה. שחר עובר מולי, לפי הזמן והמרחק שנשאר לו ברור לי שהוא יעשה פחות מחמישים דקות כמו שהוא רצה. אני מתחיל להבין שגם אני מוציא תוצאה הרבה יותר טובה ממה שחשבתי, אבל מיד מגרש את המחשבה מהראש. המטרה שלי היא קודם כל לסיים.

 קילומטר שמיני – אימון ים.

כל השרירים ברגליים כואבים לי. הדופק דווקא בסדר ואני לא מתאמץ יותר מידי. אני מרגיש את זה אפילו בלי חגורת הדופק. זה רק השרירים ברגליים שכואבים. הקצב יורד לכיוון ה 7:00. אני נזכר באימון ים, איך היה קשה לרוץ בחול ואיך השרירים שלי עבדו קשה אז.

אנחנו עוברים ליד תחנת דלק, ואני מחליט לתדלק את עצמי בתמר שהבאתי איתי. אחרי ביס אחד אני מבין שאני לא יכול לעכל יותר, מוצץ את הסוכר ממנו ויורק החוצה את מה שנשאר.

 קילומטר תשיעי – אימון פירמידה.

אסף אמר בשני הקילומטרים האחרונים להגביר. אני עדיין לא בנשימה אנאירובית, אבל אני נזהר ומגביר רק קצת. לא רוצה לסכן את ההצלחה שלי, ופתאום שני קילומטר נראים כמו המון. במקום להגביר ישר למקסימום אני מחליט לעשות כמו באימון פירמידה האחרון ולהגביר את הקצב לאט לאט.

 קילומטר עשירי – all out.

אני משעין את הגוף קדימה, נותן למשקל הגוף להכתיב את הקצב, והרגליים מתאימות עצמן אליו. פותח צעדים לצעדים יותר ויותר גדולים. עכשיו אני עוקף רצים אחרים בקצב גובר והולך, השעון כבר לא מעניין, פתאום אסף בא מולי ומצטרף אלי.

ביחד אנחנו מגבירים עוד, אסף מושך אותי קדימה ומקריא לי קצבים, בפנייה האחרונה מצטרפים הרצים של המירוץ העממי ונהייה צפוף.

אסף מקריא 5:50, אני מנסה להדביק אותו ולא מצליח, אני על 100%.

לידי הרצים מהמרוץ העממי נראים כאילו עומדים במקום, ואני מזגזג ביניהם, 400 מטר לסיום.

אסף צועק לי "זו ההקפה האחרונה באצטדיון" ואני ישר מבין ומצליח להגביר עוד. אני פותח צעדים וממש מרגיש מרחף באוויר.

אהובתי עומדת בצד מנופפת ומחייכת אליי. דאגתי שיהיה לה קשה והנה היא סיימה בזמן טוב ומחייכת. בדיעבד יתברר לי שהיא ניסתה להצטרף אליי למאה מטר האחרונים ופשוט לא הצליחה כי הייתי מהיר מידי.

אני עוקף את אסף, וכדי לא להתנגש ברץ עממי אחד ממש מזנק מעל קו הסיום.

אני מספיק לשמוע את אסף צועק "אל תסתכל בשעון!"… וזהו. מהתנופה אני ממשיך עוד איזה 30 מטר ואז מאט ועוצר את השעון. אחרי שאני קצת נרגע וממשיך ללכת, אהובתי משיגה אותי ומביאה לי את המדליה שלי, עכשיו אני מציץ בשעון.

1:06:50

הרגשה מדהימה בסיום:

[lightbox style="modern" image_path="https://www.asaflev.co.il/wp-content/uploads/2013/05/סיום-מרוץ-הרצליה.jpg" popup="" link_to_page="" target="" description="" size="two_col_large"]

נתראה ביוני בברוקס בלילה.

Shai Gill

12 Comments

  1. בר שקד הגיב:

    מעורר השראה!

  2. דורון הגיב:

    חוויה מדהימה ודרך יפה שעשית מימי הריצה הראשונים.
    הרבה כבוד!
    דורון

  3. קארן הגיב:

    כל הכבוד!!!
    עושה רושם שהיית תלמיד טוב והפנמת את האימונים בצורה הטובה ביותר.
    איזה תענוג להציב מטרה ולעמוד בה, וזה בטח יותר פשוט כשיש מאמן טוב לצידך.
    תמשיך להנות מהריצה, כי בסופו של דבר, לא התוצאה חשובה, אלא ההנאה מכל העניין 🙂
    תודה על השיתוף, היה כייף לקרוא 🙂
    קארן, רפלקסולוגית לספורטאים

  4. איה הגיב:

    יאללה צריכה קבוצה כמוכם בתל אביב !!! בבירור שערכתי המאמנים הטובים לא רוצים אותנו שרק רוצים להתחיל … בקבוצות וזה מבאס ! הפוסט מקסים ומעורר השראה .

  5. אריאלה לב הגיב:

    כל הכבוד !
    רץ בעקבות שלי ואפילו מתנסח בכתיבה ,הג'וב של שלי ….
    כל הכבוד !

  6. איתן פרנק הגיב:

    אתם נראים מעולה,

    איתן

  7. אילנית בקר רושו הגיב:

    שי -"שתיתי" כל מילה , ממש עושה חשק להתקדם ולהגיע להישג מעין זה, אינשאללה ביוני….

  8. דניאל לוריא הגיב:

    שי, תענוג לקרוא =)
    נראה שהרבה מאוד מאמצים והשקעה לאורך זמן הביאו אותך לריצה מצויינת.
    מגיע לך! כל הכבוד.

  9. מיטל הגיב:

    שי אתה אלוף!!!

  10. שחר דורון הגיב:

    שי
    כל הכבוד
    היה תענוג לראות אותך משתפר מאימון לאימון
    ועובר את כל התהליך ומגשים את המטרה

  11. gil Hazaz הגיב:

    Wow
    Shai, This is Amazing
    I'm not sure if its the way you've managed to lay it out between your lines , stage by stage…in such accuracy.. or its the fact that you made it big time

    Anyway

    Mabruk and Thanks,

    Gil

  12. גיא הגיב:

    החיוכים שווים הכול !!!
    כמקבל תמיכה מנטאלית מאסף לאו דווקא במסלול הריצה (עיסקי ועוד…), די ברור לי כיצד הוא עוזר גם שם על המסלול.

    יישר כח ואנרגיה,

    ג י א ק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.