קוראים יקרים,

האתר של אסף לב משרת שתי מטרות חשובות: פעילות גופנית והקפדה על תזונה בריאה ומבריאה – לשם חיזוק מערכות הגוף ובמיוחד מערכת החיסון. והרי כלל ידוע הוא ש"נפש בריאה בגוף בריא". אני מתאמנת כמה פעמים בשבוע בחדר כושר ורואה במו עיני מתאמנים ואף מאמנים שעדיין לא הפנימו את חשיבות התזונה בבניית הגוף. הם מעדיפים לאכול בהפסקות "מילקי", פסק זמן, קרואסונים וכו'. הסבר הגיוני יכול לעתים לשכנע אותנו לשנות הרגלים רעים; אקווה שמאמר זה יתרום במשהו להקניית הרגלים חדשים.

רצים עם אסף – ספורט כדרך חיים – גשם, שמש וכן, כצ'ופר ביום הולדת . . . (כאן על הרצאתי: "ספורט כמניע אנרגטי לחיים")

[lightbox style="modern" image_path="https://www.asaflev.co.il/wp-content/uploads/2015/01/אימון-בסופה.jpg" popup="https://www.asaflev.co.il/wp-content/uploads/2015/01/אימון-בסופה.jpg" link_to_page="" target="" description="" size="two_col_large"]

עם חברים ביום הולדת

השפעת סוכר ופחמימות מזוקקות על הבריאות: האם אתם כמהים לקפה, לסוכר או לפחמימות בשעות אחר הצהריים ? האם אתם סובלים ממצבי רוח ? מעייפות מתמשכת, מזלילה בלתי מוסברת ?  קפה, סוכר ופחמימות מזוקקות, הם הסיבה ברוב המקרים – שלושת אלה, ממכרים בדיוק כמו הרואין וקוקאין.

הם מעלים את רמת הסוכר בדם במהירות, ולאחר זמן קצר גורמים לנפילתו. כל אילו משפיעים נפשית וגופנית ויש להם השלכות רציניות על התזונה ובריאות הגוף. איך זה קורה? על הלשון שני קולטנים למתוק (סוכר). בימי קדם לא היה קיים סוכר, היו רק פירות טריים ויבשים, ירקות מתוקים (בתקופה מאוחרת יותר) ודבש (בצמצום). ריבוי צריכת סוכר ע"י האדם המודרני הביאה לכך שקולטני הלשון אינם יכולים להכיל את כמויות הסוכר, לכן השליטה עוברת למרכז ההנאה במוח (האחראי להיקשרות לקולטנים ממש כמו בסמים). לכן, השפעת צריכת הסוכר עלינו הינה הרסנית. היא גורמת להשמנת יתר, לסוכרת נעורים וסוכרת מבוגרים, שומנים בדם, סרטן, מחלות לב, עששת שיניים, קנדידה, מחלות חניכיים, אלכוהוליזם, נטייה לדיכאון, הפרעות קשב ועצבנות ועוד. סוכר מחליש את המערכת החיסונית ומעודד יצירת תאים סרטניים. אלו האחרונים צורכים כמויות גדולות של סוכר כדי ליצור אנרגיה עבורם בדרך ההתססה.

תעשיית המזון המודרני משופעת במוצרים עתירי סוכר. רוב הציבור לא יודע למשל שברוב דגני הבוקר יש כ-40% סוכר. סוכר מצוי גם באופן סמוי במזונות שונים בין אם הם אפויים, מטוגנים, מבושלים, קפואים, משומרים או מיובשים. מדוע ? פשוט מאוד, סוכר הינו משפר טעם מעולה.

הפחמימות נוצרות בצמחים בתהליך הפוטוסינתזה, שבמהלכה מיוצר גלוקוזה (שהוא חומר אורגני) מפחמן דו חמצני וממים (שהם חומרים אנאורגאניים), בסיוע אנרגיית אור השמש. פחמימות מצויות בכל חלקי הצמח, אך הן נאגרות בעיקר בשורשים ובזרעים כחומר השומר את העמילנים. העמילן מתפרק לרב -סוכרים, דו סוכרים וחד סוכר (גלוקוזה). הפרוק מצריך הורמון בשם אינסולין לשם הכנסת הסוכר לתאים. בהיעדר כמות מספקת של אינסולין, רמות הסוכר בדם עולות, תופעה מסוכנת העלולה במשך הזמן לגרום לנזק בלתי הפיך לאיברים פנימיים של הגוף. כלומר, גם אכילה מרובה ומוגזמת של פחמימות (מזוקקות אך גם מורכבות) עלולה לגרום לנזק.

בכל זמן נתון יש לנו בכבד 300 גרם גליקוגן (שהוא מחסן עמילן להפיכתו מאוחר יותר לסוכר). במחזור הדם יש לנו בסביבות 10 גרם גלוקוזה זמינים. לאחר ארוחה, הלבלב מפריש הורמון בשם אינסולין, שתפקידו להכניס גלוקוזה לתאים. על גבי התאים יש קולטנים. אצל אנשים עם אי סבילות לאינסולין, הקולטנים לא מגיבים להורמון זה, ואז רמת הסוכר בדם נשארת גבוהה. אכילת סוכר ופחמימות מזוקקות בכמות רבה, מכבידה מאוד על פרוק יעיל של השומנים הנאגרים בגוף. זו הסיבה שלאנשים החולים במחלת סוכרת יש נטייה להשמנה. צמצם כמויות הסוכר והפחמימות המזוקקות והחלפתם בפירות טריים, פירות מיובשים וממתיקים טבעיים תורמים לבריאות הגוף והנפש.

שלכם, עדנה מינץ ובאדיבות הירחון "חיים אחרים" מקבוצת מוטו תקשורת.

הכותבת היא תזונאית, יועצת בתזונה טבעית, מייסדת חוות הבריאות "מצפה אלומות" ומומחית בשיטת אן ויגמור
אשמח לקבל משוב בדוא"ל mintzedna@gmail.com

תודה רבה לעדנה על ששיתפה אותנו במאמר חשוב זה.

עוד על ניקוי הגוף מרעלים ניתן לקרוא כאן

הצטרפו אלינו בפייסבוק 

ערוץ היוטיוב

אימון וליווי מנטאלי – ליצירת קשר לחצו כאן

הרצאת אנרגיה ודיוק: אסף לב

הרצאת אנרגיה ודיוק: אסף לב

 

14 Comments

  1. איל האדום הגיב:

    עוד מידע מחכים כתמיד. אין מה לעשות אסף… האתר שלך פשוט ממכר. כל הכבוד.

  2. מאמר חשוב מאוד! אני לא אוכלת סוכר קרוב לשנתיים – וזה עשה שינוי לא רק בירידה במשקל, אלא בכל כך הרבה דברים – שלא חלמתי שיש קשר בינם לבין סוכר
    כתבה מעולה!
    תודה

  3. שלי הגיב:

    קודם כל תודה רבה. לא נותר אלא להסכים. הירידה המשמעותית ביותר שלי הגיע לאחר שהורדתי סוכר מעובד וכן, ירדו כאבי הראש והמגרנות התדירות והמשתקות.
    מה שכן, אין ספק שזה קשה!!

  4. צביקה נווה הגיב:

    כתבה מלומדת ללא ספק.
    תודה על המידע, נשאר רק ליישם. 🙁

  5. דורון הגיב:

    מעניין מאוד! תמיד ידעתי שסוכר לא טוב עכשיו גם את הלמה..
    נותר ליישם. לא פשוט. משימה קשה..

    תודה רבה לאסף ולעדנה!

  6. גיא הגיב:

    מעניין מאוד ומועיל.
    אשמח מאוד לקרוא על עוד נושאי בריאות ותזונה בדגש עלספורט ואימונים.

    תודה וחג שמח,

    ג י א

  7. שחר דורון הגיב:

    תמיד ידענו שסוכר זה לא בריא
    אבל המאמר בהחלט שם את הדברים על השולחן
    העניין שכל המוצרים היום ,ובעיקר אלה שממותגים "כבריאים" מכילים המון סוכר ,שמנים למיניהם ,שלא לדבר על החומרים המשמרים
    קשה מאוד לנהל ארוחות מרכיבים טבעיים ובריאים בלבד במירוץ המטורף שאנו חיים בו
    אבל כל עוד זה במודע שלנו בהחלט ניתן להפחית ולבצע בחירות יותר מושכלות לגבי מה אנחנו מכניסים לפה
    תודה על התזכורת החשובה
    שחר

  8. […] מהווה את אחד התוספים למזון / שתייה מהם אני בורח כמו מאש. האספרטיים – אותו ממתיק מלאכותי הוכח במחקרים עצמאיים כמאוד, אבל […]

  9. […] מהווה את אחד התוספים למזון / שתייה מהם אני בורח כמו מאש. האספרטיים – אותו ממתיק מלאכותי הוכח במחקרים עצמאיים כמאוד, אבל […]

  10. […] פחמימות, סוכר והשפעתם על בריאותינו, עדנה מינץ, תזונאית […]

  11. מאיר הגיב:

    שאלה
    אם אוכלים פחות (כמה ביום ?) פחמימות ממה שהגוף צריך זה יכול להזיק ?

    • אסף לב הגיב:

      היי מאיר,
      חסרים לי נתונים על מנת לענות בצורה רצינית,
      ברמה העקרונית מילת המפתח היא "איזון" ולצורך כך אני צריך עוד מעט נתונים עליך.

      תרגיש חופשי לחייג ואנסה . . . 8993137 – 052

      אסף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.