יצאנו ב 2 בלילה, הגענו ב 04:05 לכינרת, עייפים ומותשים משבוע ה"מכבי מן" והלכנו לישון על המדרכה, תיק הציוד ככרית הראש והאופניים לידנו בחצי עין פקוחה כנשק של חייל, מחכים שייפתחו את שטח ההחלפה. 

תמונה אחרונה ויוצאים לתחרות:

DSC_0627

אני עייף, תשוש מהנהיגה, השרירים כואבים לי – ה ITB – השריר הצידי לאורך כל הרגל – מסרב להתאושש מהמאמץ של יומיים קודם בחצי המרתון ברמת – גן ובכלל, זה קשה, גופנית ומנטאלית כל התחרויות הללו, כמעט ללא זמן ה ת א ו ש ש ו ת. האלמנט עליו אני בונה, הינה, יכולת ההתחרות ויכולת התחרותיות אותה סיגלתי לעצמי לאורך השנים, כל שכן, מאז הפכתי למאמן מנטאלי. משהו קורה לי ברגע שמייקי כץ מקריא / צועק למגה פון (ובכלל לא משנה באיזה שפה הוא מדבר . . .) 5, 4, 3, 2, 1 ובום – זמבורה באוויר, אתה עף למים, רואה חצי מטר בקושי (כינרת אחרי הכול) ושוחה – אתה אדם עם מטרה: להגיע כמה שיותר מהר לקו החוף, לבצע החלפה מהירה ולטוס על האופניים. בכלל, היה לי ברור שככל שינקוף הזמן, החום ישחק תפקיד וכן, העייפות שלי; לא היה מקום לטעויות והשחייה, עם הזרמים וזרזיפי הגלים של הכינרת פלטו אותי מהמים לאחר כ 27 דקות, עוד ריצה קלה בדופק גבוה לאופניים, החלפה ואני בתנועה. לוחץ על האופניים כמה שאני יכול, הילוכים כבדים, מסלולו נוח, מתאים לי ולסגנון הרכיבה שלי. עוקף טריאתלטים אחרים וכמעט לא נעקף, תוכנית העבודה עובדת, השרירים בסדר, אני יכול להפסיד עוד כ 10 דקות בריצה ועדיין הזמן יהיה טוב, עוד צעד חשוב אל עבר השלמת המטרה אליה התאמנתי בתקופה האחרונה.

סוגר אופניים בשעה לערך (המסלול היה של 36 ק"מ), מרוצה מאוד ומתכונן להתחיל את הקטע הקשה של היום. מתחיל לרוץ ומתייצב על 5 דקות לק"מ, קצת פחות. שואל את השופטת שמלווה עם האופניים האם היא בטוחה שצריך לרוץ 4 הקפות ואני מבין שהמוח שלי מחפש "בכוח" דרכים להקל על המצוקה אליה אני מרגיש שאני מתקרב. שופך על עצמי מים ומתחיל לבצע תרגילים ושינויים טכניים בסגנון הריצה שלי על מנת להקל על הכאבים והלאות; מקטין / מגדיל צעד, מזיז אצבעות בכפות רגליים, מזדקף ומוריד כתפיים, שומט ידיים מטה וממשיך לתרגל מנטרות של חיוכים – הפעלת שרירי פנים והזרמת אנרגיה חדשה לגוף ולנשמה. בהקפה ה 4 והאחרונה אני מבין שזהו, קו הסיום מתקרב ואני מתחיל לפזז מיכה שטרית ובכלל, הכול מגיע לשטרית כולל טבריה וזה טוב לי. 1 ק"מ לסיום אני קולט שהחידוש האנרגטי עבד ופותח בתנועה מהירה ומוריד קצב ל 4:15 ואז מגיע גם ל 4, עוקף מספר מתמודדים שעקפו אותי קודם ומצליח לסיים בספרינט פיניש לקולה הנפלא של הכרוז / ה המופלאה, יעל מקל.

קדימה, הביתה, אני גמור:

סיום טריאתלון מכבייה

זהו, יום ראשון חוזרים לכינרת למשחה של 5 ק"מ, עוד לא חוגגים, אך בהחלט רואים את סוף הפרויקט קרוב מתמיד. זמן כללי לאחר 3 תחרויות: 4:51 שעות, לא רע.

אחלה שבת,

המון אנרגיה טובה,

אסף לב

 

אסף לב
אסף לב
במהלך לימודי לתואר שני במנהל עסקים, ראיתי מקרוב המון אנשים עייפים שצריכים משהו שיזין אותם: תחושה טובה, אנרגיה חיובית – משהו מעבר שיאפשר להם לא רק להתמודד, אלא לשגשג בכל תחום בחיים; בדיוק אז הבנתי את מקומי ותפקידי כאן: לאמן! מנטאלית וגופנית, ערכית ותודעתית. אז נעים מאוד👍 אני אסף לב, מאמן מנטלי ומאמן טריאתלון; ספורטאי פעיל, "איש ברזל", מרתוניסט ומאמין בספורט אירובי: תנועה, רכיבה, שחיה וריצה בעיקר - כדרך חיים! הגדרה עצמית - השכמה מוקדמת בבוקר וניהול אורח חיים בריא ושליו ככל שניתן. יזם, מקים ומאמן קבוצת הריצה בכפר-סבא: "רצים עם אסף" וקבוצת הרכיבה של כפר סבא - ונהנה מכל רגע. ♥ מאמן אישי לחיים, לזוגיות, לספורטאים, למנהלים, וגם לאנשים עם "צרכים מיוחדים": שיחה, תנועה, אמונה, העצמה, נאמנות והכי חשוב: חברות.💯

11 Comments

  1. איש יקר אתה תותח אבל ליציבה מנטאלית ואדירה כמו שלך מתלווה גם טיפול מסור ונקודתי שאותו כדאי וצריך לעשות לעתים קרובות ובמיוחד בתקופת תחרויות.

    ההסבר לכך הוא מכמה סיבות:
    א. איבוד אלסטיות (גמישות) כתוצאה מהצברות חומצת חלב (תופעת לוואי של השרירים)
    ב.קרעים מיקרוסקופים ברקמת השריר ומערכות הגידים ורצעות אשר מונעות אי יציביה במפרקים.
    ג.הרגשת עייפות וחולשה.

    לכל בעיות אלא יש תשובה וזה עיסוי בין הוא רפואי,ספורטאים או triger point therapy .
    טיפול זה משקם וגורם לחזרה לשגרה מהירה יותר ממנוחה מלאה.
    אריאל המעסה

  2. שירלי הגיב:

    כל הכבוד אסף, תנוח בשבת. שולחים לך גיבוי ומטעני אנרגיה טובה ורוח חיובית, שבת שלום רגבים מהכפר.

  3. […] יום שישי – טריאתלון אולימפי בכינרת (1.5 ק"מ שחייה, 40 ק"מ אופניים, 10 ק"מ ריצה), ראו כאן כתבה על היום ה 3 […]

  4. אביב סרוסי הגיב:

    אסף, כל הכבוד !

    אביב סרוסי

  5. ליאור קליין הגיב:

    מאיפה האנרגיות?!?!
    כל הכבוד ליכולות על המסלול ולא פחות מרשים גם על המקלדת,

    ליאור קליין,
    ייעוץ מנטלי בספורט,
    ומאמן כדורמים הפועל קרית טבעון.

    • אסף לב הגיב:

      תודה רבה ליאור,

      תגובות כאלו נותנות המון כוח. מעבר לכך, החיים כה נפלאים ופשוטים, אז בספורט מעט קשה, נחיה עם זה . . .

      אסף

  6. דובב הגיב:

    אסף

    רצתי את חצי המרתון במכביה והתפרקתי לכמה ימים טובים, כך שלא ברור לי איך אתה מוצא את הכוחות לכל התחרויות האלה…
    יישר כח!

    • אסף לב הגיב:

      אתה תותח דובב,

      נדבר שוב ולא רק לפני חצי מרתון ואספר לך מאיפה….

      ים של אנרגיה טובה ותודה על העזרה של "רילטיימינג" לספורט בארץ ולקבוצתי בתוך זה.

      אסף

  7. […] מה לשמור כוחות, למעט המשחה עצמו. יומיים קודם בתחרות הטריאתלון בכינרת, הרגשתי מצוין, אך היו לי המון חששות – ב טריאתלון […]

  8. […] מה לשמור כוחות, למעט המשחה עצמו. יומיים קודם בתחרות הטריאתלון בכינרת, הרגשתי מצוין, אך היו לי המון חששות – ב טריאתלון יכולות […]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.