דיאטת ניקוי אביב – כל שנה עם בוא האביב אני עושה דיאטת ניקוי אביב

האמת, זה התחיל לפני כעשור, עת התחלתי לצום ביום הכיפורים ומאז גיליתי את הקסם, את התשוקה ואת תחושת הניקיון וההיזקקות של הגוף לתפקד ללא מזון. ידוע שאנו, כספורטאים זקוקים ליחס גבוה יותר של חלבון – אבן הבניין של הגוף – על מנת לקיים גוף בריא וחזק, העומד בלחצים משמעותיים. אולם, יחד עם זה, יום או יומיים של צום בתקופה בה לחץ האימונים אינו משמעות, הנו, בעיני, דבר מבורך; ועוד אציין כבר כאן, כי אין לראות במאמר זה המלצה לפעולה כלשהי, אלא לראות בו דבר שעובד עלי ולי, כאמור, עושה רק טוב. בשנת 2010, פתחנו קבוצת ריצה בכפר סבא וחשבנו שלשתף פוסט מעין זה, יוכל לתת לעוד ספורטאים, עוד אפשרות להתנסות בעוד סוג של דיאטה, של ניקוי שכאמור, יש כאלה שזה עושה להם טוב. עוד על משקות דיאט וניקוי הגוף, ניתן לקרוא כאן.

יש המכנים דיאטה זו גם ניקוי כבד, שכן, הכבד הוא האיבר הפנימי הגדול בגופינו והוא זה שבין תפקידיו נוכל למצוא: נטרול חומרים רעילים, יצור מיץ מרה, יצירת מרכיבי הדם, ייצור גורמי קרישה, פירוק וסילוק הורמונים, בניית גליקוגן וחומצות אמינו; ולכן, מנוחה עבורו מכל משימותיו תהייה דבר מבורך.

ניקוי כבד ב

מומלץ לאכול סוגים שונים וצבעים מגוונים של ירקות

תהליך הניקוי ניתן לביצוע בדרגות שונות, תלוי ברמת המוכנות של הגוף ובתזונה. ככל שהתזונה שלנו טבעית ובריאה יותר, נוכל לגשת לדיאטת הניקוי ללא הכנת הגוף לפני. במקרים שהדיאטה לא מאוזנת ובריאה, יש לגשת לניקוי הכבד בצורה הדרגתית. את הניקוי ניתן לעשות ממספר ימים ועד מספר שבועות.

כבד נרפה:
ליקוי מזערי בתפקוד הכבד.
ליקוי שיתכן שכלל לא יבוא לביטוי בבדיקות מעבדה ובבדיקות רפואיות שגרתיות, אך תהיה לו השפעה על תחושת הבריאות של האדם.

סימפטומים לכבד נרפה:
אלרגיות, עודף משקל, אקנה, עודף כולסטרול, עייפות, כאבי ראש, סחרחורות, בחילה, ריח רע, עצירות, נפיחות, חולשה FOGGY HEAD, אבנים בכיס המרה, קושי להירדם ולקום, פסוריאזיס, צלוליטיס, קור בגפיים, צוואר תפוס, קנדידה, קרון, קוליטיס, צואה שומנית, חוסר סבילות למזון שמן, עקצוץ, עור מתקלף, רגליים כואבות, פרקים ושרירים כואבים, פריחה בעור, היפוגליקמיה, שתן כהה מאוד, כבד רגיש ונפוח, דאגות וסיוטים בלתי מוסברים, טעם מר בפה, זיכרון חלש PMS ועוד…

ומכאן, לאפשרות סבירה שיש צורך בניקוי ! !

עקרונות תזונתיים לניקוי כבד:
חשוב טרי
• שמן ולא שומן
חשוב טבעי
• גוון את מזונותייך
• ויהיו מזונותייך תרופותייך ותרופותייך מזונותייך
• הישמר מהאויב המתוק
• הרווה את גופך במים טהורים
• אכול מזון אורגני
• עודד את מערכת העיכול שלך
• היה מודע לכמות ואיכות המזון
• אכול מזונות עם אינדקס גליקמי נמוך

משבר בריאות ניקוי – Healing Crisis : משבר הבריאות הוא מצבור של סימפטומים העלולים להתגבר דווקא בזמן הריפוי. בתהליך הניקוי חומרים מזיקים מסולקים מהגוף בצורה נמרצת = הרגשה לא טובה, סימפטומים של משבר הבריאות: גזים בבטן, פריחות בעור, סימני שפעת קלה – חום, חולשה, צמא מוגבר, שלשול / עצירות, נזלת, בחילה, חוסר שינה, לשון לבנה, הפרשות וגינאליות, תופעות אלו מאותתות שהגוף עושה בדיוק את הפעולה הרצויה ! בדיקת דם אחת לשנה, במיוחד לאמהות שסיימו להניק ולכאלו העוסקים בספורט באופן אינטנסיבי, מומלץ מאוד – להמשך קריאה והמלצות על סוגי הבדיקות, כאן.

דרכים להקל על משבר הבריאות:
עיסויים
אמבטיות
מנוחה
שתיית מים טהורים ומיצים בכמות רבה
אכילת מזון קל לעיכול: (דל חלבון וטבעי בלבד מומלץ, כאמור, לשתות הרבה מיצים ומים ומזון מנקה: כלורופיל וסיבים תזונתיים.
הברשת העור
אוויר צח
נשימה מלאה
הרפיה

סימנים לניקוי תקין:
לשון ורדרדה
חוסר חיוניות – אין כוח בגוף
שתן בהיר
צואה לא מסריחה ודביקה
אין זיעה
עיניים מבריקות

בכל סימפטום שנראה חריג נא להתייעץ עם אדם מוסמך להמשך טיפול  ! ! !

מזונות מרפא לצריכה על בסיס יומי במהלך הניקוי:
פירות עם קליפתם, טריים, קפואים, אך לא משומרים – פירות הדר טריים ולא סחוטים ,תות – שדה, מלון, אוכמניות, פפאיה, אננס, זרעי ענבים, תפוח עץ, רימון, פירות כתומים – צהובים, למשל, משמש, בננות וכדומה. ירקות עם קליפתם – עלים ירוקים: חסה, עלי בייבי, עגבניות, ירקות כתומים: גזר, בטטה, דלעת, ירקות שורש: תפו"א, בצל, קולורבי, תרד, ירקות ממשפחת הכרובים: כרוב לבן / סגול, כרוב ניצנים, ברוקולי, כרובית, אבוקדו, פטריות, אצות, נבטי אלפלפא, שומר, פלפלים ירוקים ואדומים, לימון, סלק, שעועית ירוקה ואספרגוס.
דגנים מלאים – כל הדגנים חוץ מחיטה: שיבולת שועל, שיפון, גריסי פנינה, כוסמת, דוחן, כל סוגי האורז, קינואה.
קטניות – שעועית לסוגיה, עדשים לסוגיהם, חומוס, פול ואפונה.
מזון מן החי – יוגורט ביו (ביצה להוריד לשבועיים ראשונים).
שמנים בכבישה קרה – שמן דגים, שמן פשתן, שמן סויה, שמן זרעי ענבים, שמן נבט חיטה, שמן זית וטחינה.
אגוזים וזרעים לא קלויים – גרעיני דלעת, גרעיני חמנייה וזרעי פשתן. אגוזים: מלך, אגוזי ברזיל, אגוזי פקאן, קשיו, שקדים ושומשום.
חטיפים – פריכיות אורז, חומוס קלוי ופופקורן לייט ללא שמן.

כמובן שאין לראות במאמר זה המלצה לפעולה כלשהיא ויש להיוועץ ברופא או אדם מוסמך בטרם עושים ניקוי כדוגמת זה המוצג במאמר.

אסף לב

"רצים עם אסף"

הצטרפו אלינו בפייסבוק 

אימון מנטאלי לספורטאים ולכאלו הרוצים להיות

LEV_SIGN