טכניקה מוגדרת כאומנות הביצוע ומיצוי הכישרון לכדי השלמת פעולה בצורה מיטבית וביעילות מרבית.

טכניקה נכונה הנה תנאי הכרחי להצלחה בפעילות ספורטיבית. בענפי כוח, כמו גם, בענפי סיבולת, ישנם לא מעט מתאמנים שכנראה חושבים שמה שחשוב זה רק המשקל ו / או המרחק שישחו, ירכבו או ירוצו על מנת להתקדם בפעילותם הגופנית. ברם, נראה שהמציאות אינה כה פשוטה ועל מנת להתקדם בביצוע הספורטיבי יש להיעזר במאמן מוסמך ולתת את הדעת על אומנות הביצוע האמיתית, הלא היא הטכניקה. זאת ועוד, אחת הסיבות העיקריות לפציעות שמשביתות מתאמנים מהפעילויות השונות זה טכניקה לקויה וקימה מהירה מדי מהספה לתחרות איש ברזל….

 שיפור טכניקה תושג על פי רוב בעצימות גבוהה, רק אז הגוף מלמד את עצמו מהן הנקודות היעילות, "נקודות האחיזה" שלו לתפקוד ברגעי אמת. דוגמא קלאסית היא באימוני שחייה, לקראת סופם, כאשר רוב השחיינים מתחילים לשחות בטכניקה לקויה ובהתאמה המהירות צונחת והמאמץ עולה; מאידך, הספורטאי שיצליח לשמור על הטכניקה הנכונה הוא זה שיסיים את האימון רענן וחזק יותר. אישית, אני אוהב לתת בסופם של אימוני שחייה עבודה עם כפות, או אז הגוף מפתח במקביל ליכולת טכנית, אלמנט משמעותי של כוח.

סטטי בטן בקבוצה – מחזק מאוד, פיזית ומנטלית  

סטטי בטן

פלאנק "רצים עם אסף"

טכניקה, כאמור, הנה גם הגורם שאולי ימנע מאתנו את הפציעה הבאה. כאשר אנו, למשל, מתרגלים הרמת בקבוק מהרצפה בזמן רכיבה על אופניים אנו משפרים בכך את הטכניקה שלנו, זו שנזדקק לה כאשר יהיה מכשול בדרך ונזדקק לתגובה מיידית ומהירה, כמעט אינסטינקטיבית; טכניקה מיטבית, תעשה אז את ההבדל בין נפילה ליציאה מהמצב המסוכן ללא פגע. באותו מידה, נזדקק לטכניקה טובה כאשר מדובר בהתקפה בעלייה, או בריחה של פלטון ואחרים. לפיכך, יש לאמץ וללחוץ על הגוף ועל הנפש גם באימונים ולבצע מספר תחרויות הכנה ולהציב בסיס איתן לתחרות המטרה.

טכניקת על – מושגת רק כאשר לספורטאי יש כבר יכולות ספציפיות, מובחנות ומחודדות, אותן הוא יכול לבטא בנקודת זמן מדויקת אליה הוא ומאמנו מכוונים; תחרות מטרה, אליפות עולם, אולימפיאדה וכדומה. כידוע, גילאי 12 – 8 מהווים את חלון הזדמנויות של הגוף לפיתוח יכולות קואורדינטיביות וטכניות והחל מגיל נוער 16 לערך, נתחיל לבנות טכניקה ספציפית לענף, אשר ברבות הימים בו נרצה לפתח אותה לכדי טכניקת על, לצפייה והעמקה בביצוע של טכניקת על – גלישת גלים. יש לציין שיכולת מעין זו מושגת דרך שנים רבות של אימונים (חוק 10,000 שעות תופס גם כאן לטעמי) ובאימונים ממוקדים בעלי תכלית ספציפית. זאת ועוד, לגישתי, ניתן לדבר על "טכניקת על" ברגעי אמת, כאלו של flight או flight כאלו של דחיקת שיא אישי בתחרות, ביצוע מרהיב ברגע אמת ועם ה"גב לקיר" (תחרות גלישה כשעון החול למקצה אוזל) ועוד ועוד, כל ספורט והדרישות הספציפיות שלו.

ניתן לראות בין דפי האתר – סרטוני ספורט –  ספורטאי המנצל עד תום את אשר הטבע והגנטיקה נתנו לו, רץ המרתון האמריקני, ראיין הול.

לסיכום, בהקשר שלנו ובמילים אחרות: רצים ברמה חובבנית כמוני וכמוך, השואפים להתייחס לעיסוק שלהם בצורה הרצינית ביותר שניתן: כאשר אתם עייפים, מתעייפים, מגיעים לקצה גבול היכולת שלכם, הורידו קצב, אך שמרו על הטכניקה. היתרון ה benefit מכך יהיה גדול לעין שיעור מאשר ניסיון לשמירה על אותו קצב במחיר של פגיעה בטכניקת הריצה.

אז, לריצות טכניות, כיפיות ומאתגרות, 

בברכת הספורט, הבריאות והאנרגיה המצוינת,

אסף לב

 

הצטרפו אלינו בפייסבוק 

ערוץ היוטיוב

ויש גם אינסטוש מדליק

אימון וליווי מנטאלי – ליצירת קשר לחצו כאן

"רצים עם אסף"

8993137 – 052

לוגו חדש

מקורות:

אייבי גילת, קורס מאמני טריאתלון, וינגייט 2010

אלי סדרס, קורס מאמני טריאתלון, וינגייט 2010

מקורותיי שלי