מצגת רגועה – מוסיקה קלאסית – עם דגשים והארות לגביי טייפרינג = "טייפר" – חידוד לקראת תחרות מטרה.

אגב,קבוצת ההליכה הנפלאה שלנו בימי חמישי בבוקר בחוף הצוק עובדת על אלמנטים דומים לטייפר: שלווה, הורדת אנרגיה, דיוק יכולות וכן, חברויות, שיחות ופריקת אנרגיה מיותרת; מוזמנים בשמחה – כאן פרטים נוספים

 

  •  עדכונים עכשווים: בהרצאה מאלפת של ד"ר איניגו מוחיקה אשר נערכה במכון וינגייט, אפריל 2013, העלה זה מספר נקודות חשובות ועדכניות בנושא הטייפר בעבור הספורטאי התחרותי, הישגי, להלן:

טייפר מהווה מרכיב חשוב בכל תוכנית אימונים של ספורטאי תחרותי. מטרת הטייפר, הינה, לשמור ולשמר את היכולת הפיזיולוגית, התחרותית שנבנתה קודם לשלב שלפני התחרות החשובה. העניין הוא, שבתקופה זו הצטברה גם עייפות ושחיקה ולפיכך, מטרת הטייפר היא לנטרל את מרכיב העייפות (fatiqe) וכן, אפילו להביא לשיפור ביכולת בתקופה זו כדלהלן: את הטייפר לחלק ל 3  חלקים, למשל: להתחיל טייפר כ 3 שבועות טרם תחרות מטרה בדרך של הורדת נפחי אימון ועצימות, כאשר בהורדה אופטימלית מדובר על בין 41 ל 60 אחוזים מנפחי האימון שהיו נהוגים.

לאחר כ 10 ימים כאלו, לבצע מספר אימוני איכות קצרים יחסית אולם כאלה שכן, ישפרו את היכולת של הספורטאי. רוצה לומר, עצם הכניסה לטייפר לפני כשלושה שבועות יצרה מצב של ניקוי פסולת (גופנית ומנטלית) שהצטברה אצל הספורטאי והנה, לאחר שהוא ישן טוב, אכל טוב, הוא בשל למעין "חידוד" נוסף, יעיל ואפקטיבי.

  • מרוץ רעננה – גלעד הנפלא! אני "על הקצה" (לאחר טייפר קצר נוכח עבודתי כמאמן (אין ברירה 😀) ומצליח לדייק עצמי אל המטרה . . . אמת – היה פודיום! וברור, היה שווה 😄

משך הטייפר ורמת הורדת הפעילות צריכה להיות כזו שנוחה לספורטאי ומקובלת על המאמן, שהיכרותו עם הספורטאי וניסיונו ישפיעו על הצלחת הטייפר. טייפר טוב יביא לשיפור בכל יכולות הספורטאי, שביניהן, צריכת חמצן מירבית (צח"מ), עלייה ברמות טסטסטרון, עלייה בייצור כדוריות דם אדומות – האחריות לנשיאת החמצן אל כל חלקי, תאי הגוף וסילוק פחמן דו חמצני ועלייה בייצור הכוח המתפרץ, הכללי ועוד. עוד, יש לתת את הדעת על תזונה, שכן, בתקופת הטייפר מתאמנים פחות ולכן, יש להתאים לכך את התזונה ולא להמשיך לאכול אותו דבר, אחרת פשוט נשמין וזה בדיוק ההיפך ממה שנרצה להשיג.

ולבסוף, עם בני נוער, יש "להצניע" את נושא הטייפר – הם מתאוששים מהר יותר ואין הצדקה להכניס להם עוד מתודות אימון, גם אם הן מתבצעות בפועל.

בברכת הספורט והאנרגיה הטובה,

אסף לב

מאמן טריאתלון ומנטאלי לספורטאים ולכאלו הרוצים להיות

8993137 – 052

הצטרפו אלינו בפייסבוק ובשאר הרשתות – יש גם טיק טוק 😃

הלוגו שלי - asaf lev logo

 

avi
avi

11 Comments

  1. תודה רבה לאבי ברכה, מאושיות הטריאתלון בארץ, אשר אישר לי להעלות מצגת זו באתרי.

    אנרגיה טובה,

    אסף

  2. דורון הגיב:

    מעניין מאוד!!!
    אז נחים??
    🙂

  3. צורי קינג הגיב:

    כרגיל כל מילה שיוצאת מאבי היא ברכה…כ"כ נכון!! ומי שלא יחדד ויוריד נפחים כפי הנדרש, צפוי לפציעות ו- או אי עמידה ביעדים שהציב לעצמו.
    טייפר מחודד ורגוע שיהיה לכם:))

  4. אבי אבסקר הגיב:

    יפה מאוד, יפה איך שהנושא הזה נעשה מדעי מחד ומאידך לכול אדם ישנה את האמת האידיבידואלית שלו ואין חוקי אצבע

  5. יגאל גל אופניים הגיב:

    חשוב מאוד

  6. יניב הגיב:

    וואלה,

    מתחיל להבין למה אני מגיע גמור לחלק מהתחרויות.

    תודה,

  7. […] שנת 2010, איך הזמן רץ . . .לספורטאים התחרותיים שבינינו, כאן על "חידוד תחרותי – טייפר" […]

  8. גיא הגיב:

    מצויין אחלה טיפים חשוב ומועיל.

  9. אבי גוזלן הגיב:

    אוקיי נח,

    אבי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.