לפני מספר שנים הייתי סטאז'ר בתחום האימון המנטאלי;

התחום בו בחרתי להתמחות היה כדורסל – תמיד קסם לי ה-N.B.A ומייקל ג'ורדן היה בעיניי הסגן של אלוהים. היינו חיילים משוחררים ואחד הזיכרונות הצרובים במוחי היטב הוא אותו טכנאי של "הוט", yes או סתם מהערסים של "הכבלים של פעם" לא זוכר . .  המגיע אל ביתו של בן דודי (טל) בשלב הפלייאוף, חצי גמר אזורי ומודיע שאם לא מתחייבים לעוד תקופה אז לא רואים את מייקל . . .

החיוך והיופי של מייקל, שלמות התנועה, הגמישות – זה שהוא אף פעם לא נפצע – וכן, המחוייבות שלו למשחק, לאוהדים ולעצמו הייתה כה גבוהה שגם כשהיה לו חום של 40 מעלות הוא עלה לשחק וכמובן "קבר" 40 נקודות 

אז מי אנחנו שלא נשלם לגובה של "הוט" על מנת לראות את "הסגן" של היושב במרומים מרים את המשחק ובמידה מסוימת גם אותנו לגבהים חדשים. בכלל, היום כאשר אני חושב על זה, הקעקוע השני שלי הוא קעקוע של שור שלקוח מתוך כובע גרב שרכשתי לי בשנת 1992 כ 10 דקות אחריי שנחתתי בארץ האפשרויות, יבשת אמריקה בתום ששירותי הצבאי.

רמת הכדורסל אליה נחשפתי על הפרקט – לפחות בליגה הלאומית – לא הייתה משביעת רצון ולא אחת ולא פעמיים שחקן זר שהובא ארצה, בלא מעט כסף, נפצע, פגע ופגם ביכולת הכללית של הקבוצה אליה הובא כשחקן חיזוק. התחלתי לנבור במאמרים שהייתי קורא על שחקני ה – NBA וכך מצאתי שרבים מהם כדוגמת לברון ג'יימס וכוכבי על אחרים נעזרים מאוד בשיטתו של מאמן הרקדנים "ג'וזף פילאטיס". פילאטיס, ממציא השיטה האמין שסגנון החיים המודרניים, יציבה לא נכונה וטכניקת נשימה לא יעילה הם השורש בבעיות בריאות. כפתרון לבעיות אלו הוא עיצב סדרה של תרגילים פיזיים שיעזרו לתקן אי איזון שרירי וישפרו את היציבה, קואורדינציה, שיווי משקל, כוח וגמישות, ובנוסף ישפרו את יכולת הנשימה ותפקוד איברים פנימיים.

ההימנעות מפציעות בקרב שחקני "השפיץ" הפכה למפתח מרכזי בהתנהלותן וכן בהצלחתן של הקבוצות שכן העומס המוטל עליהם הוא על גבול העל-אנושי. ב NBA למשל, משוחקים 82 משחקים בשנה ועוד לפני הפליי אוף; אז נכון, דיויד בלאט והסגל הקצר שלו בקליבלנד התפרקו לחלוטין בשנה שעברה בפלייאוף, ונכון גם סטף קרי נפצע כבר פעמיים העונה בפלייאוף וכן, נשאלת השאלה האם היה שווה לשבור את השיא של שיקאגו או לתת לו לנוח לפני ה moeney time של הפלייאוף ? ובכל זאת, חשוב לזכור שכדורסל הוא ספורט עם אחוז הפציעות הגבוה ביותר – יותר מאומנויות לחימה ! ובכל זאת, רוב השחקנים בריאים וחזקים, גלאדיאטורים !

לפני כשנתיים גם אני נפצעתי – קרע בגיד אכילס וקרע במיניסקוס (פציעות שכיחות בכדורסל); פציעות איזוטוריות ומוזרות אולם בהחלט פציעות שהצריכו הסתכלות מחדש על המשך הקריירה שלי כספורטאי וחשוב שנודה על האמת, אני כבר אחריי גיל 40  . . .

כך אני הגעתי לפילאטיס ולאחר כ שלושה חודשים של פילאטיס הרגשתי חזק, חד ומדויק כפי שלא הייתי שנים ובדיוק שם היכרתי מאמנת מדהימה בתחום (תמי פלדמן) אשר בחרה להצטרף לקבוצה המדהימה שלנו "רצים עם אסף".
משם עד להפיכתה למאמנת של הקבוצה בתחום זה, הדרך הייתה קצרה, מתבקשת, מהנה ובריאה לכולנו.

לסיכום: לרוץ (לחיות ולהיות נוכח בחייך), כמו גם לשחות או לרכב ובכלל "לעשות ספורט" הינן מהפעילויות המבורכות והבריאות אותן יכול לבצע אדם בן המאה ה 21 וכל שכן אנשים כמוך וכמוני (אחריי גיל 24 ולפניי גיל 60 . . .) הרוצים עוד להספיק בגלגול הקצר שלנו כאן. פילאטיס, כמו גם, פעילות תומכות אחרות כגון חיזוקים (אחת לשבוע אני עושה אימון משקולות לשמירה על מסה וחיזוק כללי של עצמות), עיסויים וגמישות תורמות, תומכות ומשפרות ללא היכר את הביצוע שלנו בזמן הפעילות הספורטיבית ומונעות ומצמצמות הסתברות לפציעות בעשרות אחוזים. למעלה מכך, לגישתי, השלווה ואיכות הנשימה המושגת בפילאטיס כמעט ואין לה מקבילה בתחומים אחרים ומושגת בה הרמוניה של שריר מתוח, אלסטי, חזק, ארוך ויציב ולכן, הקפידו על תחזוקה שוטפת של הגוף והנפש למען נוכל לרוץ עוד שנים רבות ביחד. . .

 

אסף לב

מאמן טריאתלון, מאמן מנטאלי 

הצטרפו אלינו בפייסבוק 

ערוץ היוטיוב שלי

לוגו חדש