אנחנו יושבים בחדר העבודה שלי ובכוונה אני אוהב את צמד המילים "חדר עבודה" ופחות ביטויים אחרים, "גבוהים יותר" – כאן אנחנו עובדים ובהתאם לכך לרוב אני מתלבש; קצת בבגדי עבודה נורמטיביים (חולצה מכופתרת . .) וקצת, כן, בבגדי ספורט.

אף מתאמן שלי עדיין לא הוריד משקל, הפך חטוב יותר ו / או מצב רוחו השתפר פלאים דרך שיחות בלבד וכן, חשוב לי לציין זאת שוב וחזור – הפעילות הגופנית היא פעילות שתומכת בהורדה במשקל אך, לבדה היא לא יכולה להחזיק מים. הקסם של הדרך (וזו בהחלט דרך ואכן, לעתים זה גם קסם) זו הסימביוזה בין מרכיבי החיים השונים: התזונה, העבודה הפיזית וכן, המנטאלית. האמונה של המתאמן בדרך, בהכוונה, בדיוק של המטרות ויעדיי הביניים והכי חשוב בעצמו ובמסוגלות שלו להפוך לאדם חיוני, בריא שחש טוב (מבפנים ומבחוץ) יותר הם בדיוק אלו שייקבעו את הצלחת הליווי הגופני – מנטאלי, איכות האימון.

בדופק גבוה, התגובות של האנשים שונה מזו כאשר יושבים אצלי על ספת הצ'ארלי האיכותית שרכשתי לאחרונה; בכלל, אחת הסיבות שרכשתי ספה טובה ויקרה (לא רק בגלל שהיא יפה ונוחה) היא בעיקר על מנת להבליט את הקושי, לחדד אותו – אתה רוצה להתקדם לנקודה מסוימת . . .קדימה, בוא נצא מנקודת הנוחות (ונוח עליה, בחיי) ונראה אותך "עובד" ! כל שינוי ראוי שיתחיל ביציאה מאזור הנוחות, בהמשך נוסיף לזה את "ההתלהבות" את התשוקה" למקום שאנו רוצים להגיע וננסה לכמת אותו, לחוש אותו – יכול להיות זוגיות טובה יותר, הפסקת עישון, ירידה או העלאה של משקל, שיפור מדדי אושר, עושר וכדומה, איש ואישה לשאיפותיהם. 

בסיום העלייה למרום גולן – דופק גבוה, שמחה גדולה, אנרגיה נהדרת



אחת הדרכים המרכזיות והמקובלות בתחום היא פשוט לרשום אותם ! מה החזון שלי ? לאן אני רוצה להגיע, לתת לזה שם, ביטוי "רסמי" שתרגמתי אותו מהמוח ליד ומשם לדף וכן, עדיף לכתוב על פניי ההקלדה. בכלל, "תתפרעו" כאן, פנטזו, אפשרו לעצמכם חזון מאתגר, כזה שכאשר תגיעו אליו תוכלו לומר "וואו" ! דופק גבוה לפניי תחרות ארוכה המבוסס על חששות ופחדים ולעתים כן, הכנה לקויה, לא דומה לדופק הגבוה בזמן ה"עצימות הגבוהה" עליו אני מדבר ובו אני משתמש ככלי טיפולי ל"הפלת חומות". אחת השאלות שאני מרבה לשאול היא לגביי סולם האושר של היושב מולי ולדרג אותה בין 1 ל 10 על פני סולם דמיוני וכן, כאשר עונים לי שהמספר הוא מעט מתחת ל 0 או באזור זה, אזי אני מעביר לסמכות טיפולית גבוהה יותר; זה לא תפקידו של מאמן מנטאלי כשם שאני תופס אותו.

אסף לב - חששות

מרתון התנ"ך – דקה לזינוק

אז כן, על צ'ארלי טווח האושר על פי רוב נע בין 7 ל 9 זה פחות או יותר הממוצע אצלי והנה כאשר אנו יוצאים אל השטח והדופק נהייה גבוה וחסמיי ההתנגדות הופכים "עדינים יותר", ומעט מעורפלים זה בדרך כלל הולך כך . . ." מה ששאלת אותי קודם . . . מה ? לגביי הסולם . . . אה, כן, מה אתו ? אני בערך על 5 ולא כמו שאמרתי קודם באזור ה 8" ואז, בהתאם לגישתי ועל פי רוב, אנו מגבירים, שותקים, אפשר להתחיל את התהליך; אנו בשלים. בדופק גבוה, אני פחות מתייחס לנזלת שזורמת מאפי, מהשיער שלי שלא מסודר (פעם, היום הקרחת השיגה אותי – בעצם השיגה אותי כבר לפניי עשור ואני עדיין בשלב שקשה לי עם זה) מהחולצה שיצאה לי מהמכנס ובכלל, בשלב הזה של הדופק הגבוה הדבר היחיד שחשוב הוא הטכניקה ! "היצמדו לאקדוחנים שלכם" stick to your guns היצמדו למה שהביא אתכם לאחר החימום, הקצב המוגבר, דרך הנשימה האירובית ועד לנשימה האנאירובית וגם לאחר הנשימה האנאירובית (הגוף מתקשה לעמוד בדרישות החמצן ממנו) יש עוד אלמנט שעלינו להכניס למשוואה וזו הנשמה ! בדיוק שם, אתה יכול להגיע לשיא וזה יכול להתבטא בבכי, בהקאה, בחיוך גדול, בהורדת חולצה וכן, גם בעצירה ! שוב, איש ואישה ליכולותיהם, לשאיפותיהם לנקודת ה "עד כאן" שלהם; ולמעלה מכך, מעבר להיבט הפיזיולוגי שמוגדרת כאמור דרך טכניקה לכל אדם יש את ה"היצמדות שלו" וזה יכול להיות הומור עצמי, הומור שחור, צחוק, "התבכיינות" וכמובן מנטרה . . . אישית, המנטרה שעובדת עבורי היא להעביר את אצבעות כף ידי על הבוהן וחוזר חלילה (ראיתי זאת פעם בסרט פרסי נדיר: "צבע גן עדן" ומאז זה עובד לי, זה שלי וזה נוסך בי בטחון וזה הרי תפקידה של המנטרה)

אז, למי שגילה עניין וקרא עד כאן, אתם בטח שואלים עצמיכם איך זה שכל כך קשה להגיע להגדרה המורכבת הזו "דופק גבוה" ובוודאי אם היא כה עוזרת בהגדרת יעדים, "פתיחת הדרך" אל עבר החזון והיעד שלנו ? ובכן, התשובה ממש פשוטה: זה קשה ! אני רץ כבר שנים, בערך מאז שגיליתי את עצמי, משהו כמו איזה 24 שנה והאמינו לי שזה קשה וכל שכן כאשר אני "מחפש את הדופק הגבוה" את התשובות לשאלות שמציקות ומטרידות אותי במהלך אותה תקופה. כן, בפס הייצור שלנו הקושי והעומס שאני יכול להפעיל על עצמי נמצא במקום מרוחק מהקושי אליו אני יכול להגיע וכן, זה חשוב שתבחרו את המאמן (גם לי יש מאמן למי שתוהה), המנטור שמתאים לכם ולאופי הייחודי שלכם על מנת להביא אתכם "לדופק גבוה" מדי פעם ולא בכל פעם.

זאת ועוד, בבקשה היבדקו אחת לשנה או שנתיים בדיקה ארגומטרית (ממליץ על מכון מרום – ד"ר סילבר או בבית הלוחם ד"ר כץ) וכל שכן אם חציתם את גיל 30, זה חשוב שתשמרו על עצמיכם אחרת כל האמור כאן ובכלל בטל בשישים באם לא תחזרו הביתה בשלום.

לסיכום,

מאמר זה רצה "לשפוך עוד אור" על עבודתו של המאמן המנטאלי וכל שכן להבהיר ולהנהיר למתאמן על הנדרש ממנו. למשל ושוב רוצה להדגיש ולחדד "יציאה מאזור הנוחות", למשל בנושא המשקל או עישון, הינם מהדברים הקשים ביותר "לתיקון" (זה חלק אינטגרלי מהחיים) וזאת שכן, למוח, לגוף לוקח זמן רב להסתגל ולפתח "דפוסיי חשיבה ותפעול חדשים" ולמשך הזמן הרב ביותר. אנו לא רוצים שאנשים יחזרו לדפוסים הישנים אשר בעקבותיהם הגיעו לכאן, אלא יפתחו "אני חדש", משופר יותר, חזק יותר ומאושר יותר.

מצרף בשמחה ובגאווה (גם בטיפה קנאה – אבל חיובית) סרטון של חבר שלי, גוזל שמו אשר לא פוחד לצאת מאזור הנוחות, לא פוחד להתעמת עם פחדים וחששות וזאת תוך כדי טיפוח, תחזוק ושימור השמחה והאהבה, של הגוף ושל הנפש – ראו בעצמכם והוא מזמן עבר את גיל 24 . . . בבקשה גוזל:

ככל שאני סומך יותר על גופי, נפשי, הדופק שלי יהיה מתון יותר – פחות תזזיתי



סוף דבר – אני אוהב לכתוב וכל שכן לעשות פעילות גופנית מגוונת; בכל פעילות גופנית כמעט ניתן להגיע ל"דופק גבוה" לדופק כזה בו נופלות המחיצות, האישיות או הסביבתיות. הקפידו להגיע, לבקר שם, מדי פעם וזאת תוך כדי פיקוח נאות ותוך כדי הקשבה בראש ובראשונה לעצמכם וכן, אל תפחדו להיכשל, זה חלק מהדרך ולא נכשלתם אלא פשוט ראיתם עוד דרך שאינה בהכרח נכונה, רק הישארו נאמנים למטרות, לחלומות, לעצמכם.

בהצלחה רבה,

אסף

הצטרפו אלינו בפייסבוק 

ערוץ היוטיוב ונשמח לקבל תגובות על הסרטונים

ויש גם אינסטוש מדליק

אימון וליווי מנטאלי – ליצירת קשר לחצו כאן

"רצים עם אסף" – תעשו ספורט – זה עושה טוב, לכם ולעולם

8993137 – 052

לוגו חדש